| Auteur |
Bericht |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20754 Woonplaats: utrecht
|
 MUNTSCHATTEN van onze FORUMLEDEN
hallo forumleden naar aanleiding van de muntschatten die onze leden geplaatst hebben ,leek het mij leuk om deze in 1 thread bij elkaar te zetten. dus heb jij een muntschat gevonden (= vanaf 3 munten en meer in 1 keer). plaats deze dan a.u.b in deze thread wordt een hele mooie thread lijkt mij (ik zal zelf beginnen en het onderwerp sticky zetten)muntschat middeleeuws (14/1425) 17 zilveren + 1 gouden munt gr bubba 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 28 sep 2008, 15:44 |
|
 |
|
bennie
|
 Re: MUNTSCHATTEN van onze FORUMLEDEN
Schittrend om te zien Bub Kun je mijn munten hier ook naar overhevelen  , anders moet ik weer die hele zooi optype -----------------------------------------------------------------------------------------bij deze bennie (gr bub) De meesten zullen deze vondst wel kennen maar voor de liefhebbers, hier is ie nog een keer. Deze munten in grond van een afgegraven terp gevonden in een plak mest van 15 bij 15 cm. Alleen met warm water en wattenstaafjes gereinigd, door afsluiting van zuurstof zo mooi gaaf gebleven. Door de Archeolgische dienst aldaar gedocumenteerd en gefotografeerd Totaal 42 stuks
1 zilveren van Philips de Schone. Datering rond 1495.
35 stuks 3 plakken van de steden Zwolle, Kampen, Deventer. Datering rond 1556.
6 stuks 1 plak van de steden Zwolle, Kampen, Deventer. Datering rond 1559.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 28 sep 2008, 20:43 |
|
 |
|
dagobert
|
Beste medezoekers,
Hierbij nog een muntschat(2 goudguldens) die ik in het water deed in 1997/98. Munten lagen 4/5 meter van elkaar. Helaas lagen er niet nog meer. Munten kwamen ook van heel diep op een heel flauw signaaltje. De rest ligt waarschijnlijk te diep voor een detector.
Dagobert
|
| 28 sep 2008, 22:12 |
|
 |
|
vasco
|
Zal ook maar meedoen zeker Deze muntschat 3 jaar geleden gevonden samen met enkele andere zoekvrienden. Totaal van de munten word geschat op + - 8000.De archeologische dienst is nu de laatste 300 aan het reinigen..... Groetjes, Vasco
|
| 29 sep 2008, 19:43 |
|
 |
|
mercurius
|
De mijne valt in het niets vergeleken met de rest maar het blijft toch een leuke vondst. 8 duitjes op een stapeltje. Gr. Mercurius
|
| 04 okt 2008, 18:37 |
|
 |
|
mercurius
|
van boven.
|
| 04 okt 2008, 18:38 |
|
 |
|
Ambianii
|
|
| 13 nov 2008, 21:44 |
|
 |
|
Ambianii
|
|
| 13 nov 2008, 21:46 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20754 Woonplaats: utrecht
|
Ambianii schreef: beste mensen...ze zijn eigenlijk ook fdc!...ze werden nueenmaal zo gemaakt, geen gebruikssporen en in de grond ermee. Ikzelf denk dat het oorlogsgeld is.
Mvg Amb dit = oorlogsgeld AMBI is heel wat anders en van zink gr bubba:10
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 13 nov 2008, 22:17 |
|
 |
|
Ambianii
|
NO poets dago okee, ik kom los....toen ik de eerste stater oppakte(deze thread was al mooi johan) had ik zoiets van ....;tja een aantal staters zonder bijvondst...toeval...ritueel ofzo achterin mijn hoofd ken ik de verhalen van de veldslagen in onze contreien 50/55 voorchr. toen vond ik nr 2 ...paul en ed hadden samen toen al over de 15 munten...ff later met hulp van ernie zaten we op 24 stuks voor dat we het wisten....(munt 2 stond ik te bleren op het veld..emotions) Op de opgraving 3/4 weken geleden vonden paul en ed verschillende munten...ik vond niets tot weinig(had te maken met wie waar liep en storing op elkaar wbt de detector) Karel-jan de archeoloog zei tegen me...let op; jij vind straks de jackpot...dinsdag om 13.00 kreeg ik een piep...ik groef met hun toestemming vele munten uit het hotspotgaatje....4 uur later kwam nr 62 eruit ...de put was leeg pppffffffffffffffffffffffffffff 80 stuks die dag.....ik was helemaal vanslag! gek he?? Toen wist ik het zeker.....dit is door een eburonen-krijgsheer in de grond gestopt...om later de krijgers te betalen...helaas de begraver stierf en kon het nooooit meer ophalen...tja WIJ!! Mvg Ambianii
|
| 13 nov 2008, 23:01 |
|
 |
|
huib
|
Hoewel het de kleinste muntschat is,zowel in aantal als in groote ! is dit voor mij toch de belangrijkste, het is nl de eerste door mij gevonden sceatta in een periode van ruim 30 jaar zoeken en dan ook gelijk nog twee stuks. Omdat niet goed de materiaalsoort aan te wijzen valt ( zilver -brons of verzilverd ) heb ik besloten ze niet meer te scheiden en of verdere te reinigen.
gr Huib
|
| 12 dec 2008, 08:56 |
|
 |
|
Nandus
Geregistreerd: 18 apr 2008, 09:22 Berichten: 1654 Woonplaats: Noord-holland
|
Op deze ben ik nog steeds erg trots.
Groeten,
Nandus
|
| 14 dec 2008, 17:10 |
|
 |
|
PatrickW
Geregistreerd: 17 apr 2008, 23:04 Berichten: 235 Woonplaats: Amersfoort
|
Durf het bijna niet te laten zien......jongste muntschatje van het forum waarschijnlijk...
Ik liep langs onze oude stadsmuur.
Mooi piepje dus graven maar. Na een paar keer de schep in de grond kwamen de piepjes ineens overal vandaan.
Totaal 12 x 1 cent, jongste 1877 oudste 1917
Dit moet ik nou ook nog eens meemaken met Rijderschellingen of middeleeuwse munten ofzo
Mvg Patrick
_________________ 16 jaar detector geschiedenis!
Minelab explorer 2 + Tesoro Cibola White's IDX Pro White's classic III White's classic II Micronta 3001
|
| 31 jan 2009, 00:58 |
|
 |
|
rocky
Geregistreerd: 20 mei 2008, 13:12 Berichten: 493 Woonplaats: vl brabant
|
prachtig allemaal  en zeker die kelten allemaal  das echt mijn grootste droom om 1 regenboog schoteltje te mogen vinden! maar ik geef ni op  plaats mijn muntschatje ook maar . is van geen grote waarde of grote maar ben er supper gelukkig bij allemaal gevonden in een straal van 2 meter. moet nog eens terug gaan want hoop dat er daar nog boven gaan komen greets
_________________ http://sprekend-verleden.tripod.com
|
| 31 jan 2009, 12:16 |
|
 |
|
peter
Moderator
Geregistreerd: 14 feb 2009, 17:49 Berichten: 7767 Woonplaats: Deventer
|
Ook ik heb eens het genoegen mogen hebben om een heuse zilveren muntschat te vinden. Op een zondagmiddag gingen mijn toenmalige buurman en ik maar weer eens op pad,gewoon doelloos rondrijden totdat we een plekkie vonden dat ons wel wat leek. Al na 2 min was t raak mn buurman vond er een, hij schreeuwde t uit en zei tis een romein en nog zilver ook. Ik ook gauw zwaaien,en jahoor ook een en hij ook weer een. Die dag vonden we er in de zeventig (hij vijftig en ik zn twintig). Hij had nl een betere detector dan mij, ik had een goedkope garret en hij een tessoro. Ben de volgende dag gelijk een ander gaan kopen,(ook een tessoro) en dat legde mij geen windeieren.  Heb er nu een slordige 120 (alles van de zelfde akker) en mn oude buurman zeker meer dan 200.(ik zie m bijna nooit meer) Alle munten waren zilveren denarius de oudste was van hadrianus ric 176c De jongste was van commodus ric 223a Foto's heb ik helaas niet, daar alle munten in munthouders zitten en im mn boek. Maar als t gewenst is kan ik wel eens een poging doen om er een reportage van te maken. gr peter
_________________ gr Peter zoekt met een Manticore
|
| 23 feb 2009, 22:26 |
|
 |
|
peter regter
|
mijn maat en ik 27 x denarius
_________________ groeten peter regter http://www.regter.be/
|
| 24 feb 2009, 22:28 |
|
 |
|
henk114
|
Ik heb ook nog een zeer bescheiden muntschatje vergeleken van al dat schitterende,jaloersmakende , grove schatgeweld wat hier voorbij is gekomen Op hetzelfde veld gevonden als de gouden Nobel. Maar toch,wie het kleine niet eert........... 
|
| 16 apr 2009, 23:08 |
|
 |
|
Tonnie
|
klein muntschatje maar toch leuk
2 dubbele wapenstuivers 1 1/2 cent van 1832 1 cent van 1823
Groetjes Ton
|
| 21 apr 2009, 09:26 |
|
 |
|
adriaantje
|
wat een feest deze thread!,wordt vast heel lang! stond ook al in topvondsten maar past hier beter! groetjes adriaantje
_________________ wie goed doet goed ontmoet.
wie niet zoekt kan ook vinden!
|
| 21 apr 2009, 22:11 |
|
 |
|
hannibal
|
Het was rond het jaar 2000,dat de Ed en mijn persoontje iedere week Ypenburg aandeden .Er werd volop grond gestort ten bate van de geluidswallen.Er lagen twee vrachten zand met veel plavuizenfragmenten erin.We hadden die hopen al eens vluchtig besnuffeld.Omdat er niets nieuws was toch maar even beter de tijd ervoor genomen.ED bovenop een zilver stuiverstuk en ik beneden een halve Philipsdaalder.Bij mij zaten er meer geluiden in.De schep erin.Toen kwamen de munten eruit rollen.Totaal toen 34 stuks.Overal in die berg steekproeven gedaan,maar verder niets.DE berg zand is later getrommeld,en gestort op de geluidswal.Die dag konden we allebei niet.De Ed een dag later wel,nog twee munten en ik een dag weer later ook nog een munt.Ook weer steekproeven,Niets meer.Wij zijn er van overtuigd ,dat er nog meer moet liggen. We weten de plek en houden hem al jaren in de gaten,voor als er wat verandert zou worden. Alles netjes aangemeld.We hebben de muntschat eerlijk verdeeld.Totaal 37 stuks. grDe Ed en Hannibal  Eerst mijn aandeel:
_________________ gr Hannibal
|
| 16 jun 2009, 18:51 |
|
 |
|
hannibal
|
Dan Ed zijn portie:
_________________ gr Hannibal
|
| 16 jun 2009, 18:53 |
|
 |
|
Madelinus
ERELID
|
Vitrex kun je bestellen bij de Labshop; het zijn korrels die je moet oplossen in water in een bepaalde verhouding (1:8 geloof ik). Vervolgens de munt erin leggen en maar eens elke week een keertje kijken want het gaat erg langzaam. Het is wel een aggressief goedje en het wil soms ook niet werken. Maar je zou het kunnen proberen met een slecht exemplaar.
_________________ Niet uit het veld te slaan.
|
| 18 jun 2009, 21:38 |
|
 |
|
kleidigger
|
 Mijn enigste muntschat...
Deze geloof begin dit jaar gevonden.. Dacht eerst aan 4 denari... Jammergenoeg waren het een zeer slechte kwaliteit sterlings.. dit type zit er zowieso bij... Long Cross Penny , Henry III ( 1216-1272) Gezien de uitstulping op de bovenste munt, moet het rolletje groter zijn geweest! En 4 sterlings stop je niet aanmekaar in de grond.. Dus eind dit jaar haal ik er nog een emmer vol weg  Srry kan iemand dit verplaatsen naar muntschat categorie?
|
| 17 aug 2009, 21:08 |
|
 |
|
kleidigger
|
Gedaan door mijn zoekmaat Explorer.. Wat waren we blij!!! Dansen De v.z plaats ik terzijnertijd....
|
| 17 aug 2009, 21:14 |
|
 |
|
kleidigger
|
|
| 17 aug 2009, 21:15 |
|
|