Logo
Het is nu 03 maart 2026, 19:16

Antwoord op onderwerp  [ 132 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 CS6MXI 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
vraag je is die hoofdstel de tdk wat. ik bedoel zit die goed op je hooft en oren.ik heb nu de denarius 2 koptelefoon en die zit erg goed en je hoort ook verder helemaal niks om je heen.
ik ga ok naar Susteren toen met de dda en daar heeft dj laan ze ook. maar wat is jullie ervaring daar mee met de tdk het geluid en de passing en misschien heb je foto's hoe jij het vast heb gemaakt op je md.

groet chiel

08 maart 2012, 22:05

Antwoord met een citaat
Ha,

@chiel78: ik weet het nog niet wat betreft de TDK koptelefoon, de mijne is in bestelling. Highlander heeft hem en is erg tevreden naar ik begreep.....maar de TDK lijkt mij geen koptelefoon waarbij de omgeving geheel stil wordt. Persoonlijk hoop ik het niet.....ik vind het fijner als ik de vogeltjes hoor fluiten zo af en toe.

@Misfit: Hij kan inderdaad goed tegen bijvoorbeeld een stortbui. Afgelopen zondag ben ik tijdens pittige regenbui gewoon blijven zoeken en was kletsnat, de CS6 kon het goed hebben...het water loopt mooi langs de knoppen, hij is er ook voor gemaakt zo. In een emmer water stoppen lijkt me weer niet verstandig.

gr. zwaaijunk

08 maart 2012, 22:43
Profiel
ForumJoker

Antwoord met een citaat
Misfit schreef:
zwaaijunk schreef:
potsiedories wat een mooi prijsje heb jij kunnen organiseren. :goezo: Je gaat nu toch niet vertellen dat je daar dan ook nog ns een kleine schijf met ondersteel bij krijgt? In ieder geval goeie aankoop ook al is ie dan mischien mooi Tsjechies roze :07 .

Nope, zonder die kleine schijf erbij... maar die zou ik toch nooit gebruiken (ik zoek eigenlijk nooit op stort, en de normale schijf schijnt te voldoen voor vervuilde akkers).

Het mooie prijsje komt van: http://www.lovecpokladu.cz/
'K heb via C.Scope gecheckt of ze OK zijn, en vervolgens niet in euro's maar in Tjechische Kronen betaald.
Ze spreken goed Engels trouwens, reageren vlot & correct op e-mails...

Van mij mag 'ie in roze komen trouwens, is 'ie makkelijk te herkennen tussen anderen als je met vrienden op stap bent :10

'K weet nog niet of 't een regenhoesje haal... Ik zoek nooit tijdens regen (wordt m'n haar nat ;) ), en bij druppels zoek ik de auto op :Hellup:
Misschien tape ik gewoon de speaker dicht, ik zoek toch altijd met koptelefoon. Langs de knoppen zal toch weinig water komen ?

toch mooi 569 euro :sd

08 maart 2012, 23:08
Profiel
Antwoord met een citaat
zwaaijunk schreef:
de TDK lijkt mij geen koptelefoon waarbij de omgeving geheel stil wordt. Persoonlijk hoop ik het niet.....ik vind het fijner als ik de vogeltjes hoor fluiten zo af en toe

ja ja... je bedoeld dus: "ik wil de boze boer / politie horen aankomen" !
Geintje hoor, niet te serieus nemen hoor... :07

Blij te horen dat 'ie goed tegen water kan, Zwaaijunk ! :goezo:

@ de Ed:
Google, en je weet alles ! 'K ben Zeeuws Meisje niet, maar van dat prijsverschil koop je een hele mooie koptelefoon & schep...
Betaalde trouwens geen EUR 569 maar 530, omdat ik heb overgemaakt in Tjechische Kronen, niet euro's.

08 maart 2012, 23:50
ForumJoker

Antwoord met een citaat
Misfit schreef:
zwaaijunk schreef:
de TDK lijkt mij geen koptelefoon waarbij de omgeving geheel stil wordt. Persoonlijk hoop ik het niet.....ik vind het fijner als ik de vogeltjes hoor fluiten zo af en toe

ja ja... je bedoeld dus: "ik wil de boze boer / politie horen aankomen" !
Geintje hoor, niet te serieus nemen hoor... :07

Blij te horen dat 'ie goed tegen water kan, Zwaaijunk ! :goezo:

@ de Ed:
Google, en je weet alles ! 'K ben Zeeuws Meisje niet, maar van dat prijsverschil koop je een hele mooie koptelefoon & schep...
Betaalde trouwens geen EUR 569 maar 530, omdat ik heb overgemaakt in Tjechische Kronen, niet euro's.

nou nog beter 530 :oooo :10

mooi gedaan :goezo:

09 maart 2012, 00:14
Profiel

Antwoord met een citaat
nou nou nou, een erg mooie prijs, TOP :goezo: :goezo: :goezo: :goezo: Ik ben gisteren nog eventje met de Scope onderweg geweest man wat een geweldig apparaat is dit zeg ik heb gisteren alles open gegooid wat instellingen betreft ik mag denk ik wel zeggen dat het verschil tussen edelmetaal en ijzer in diepte beter te herkennen is dan bij de Deus, de TDK werkt heerlijk hij ligt op je oren en sluit goed af maar je krijgt meer mee dan bij de Koss koptelefoon en minder dan bij de Deus koptelefoon, ik heb als zekerheid er toch een hoesje omgedaan nml. die van de Minelab Advantage deze is wel iets te groot maar het voordeel hierbij is dat je makkelijk eventje hem iets op zij kunt schuiven om de ontvanger van de TDK aan te zetten, als je er een te strak hoesje om hebt wordt dit misschien wat problematischer :04 Het leuke aan de TDK koptelefoon vind ik dat deze na +/- 2 minuten vanzelf uitgaat dit klinkt misschien stom maar in het veld zal dit nooit gebeuren, wel als je de Cscope uitzet je batterijen lopen dan dus niet leeg als je het een keer vergeet, wat voor mij in ieder geval belangrijk is is dat je ervoor moet zorgen dat bij de TDK de rechter schelp ook daadwerkelijk op je rechter oor zit, ik was gewent dat de aan en uit knop links zou zitten(a la deus) en heb dus ook zo met de TDK gezocht, gisteren eens op gelet dat ik de koptelefoon ook juist opgezet heb dus rechter schelp op het rechter oor, het kan zijn dat dit tussen mijn oren zit :07 maar het geluid was op de een of andere manier beter en helderder :07 IK VIND DE TDK KOPTELEFOON SUPERRRRRRRRR :07 maar iedereen natuurlijk zijn eigen mening.

gr. highlander

09 maart 2012, 08:53
Profiel
ForumJoker

Antwoord met een citaat
Highlander schreef:
nou nou nou, een erg mooie prijs, TOP :goezo: :goezo: :goezo: :goezo: Ik ben gisteren nog eventje met de Scope onderweg geweest man wat een geweldig apparaat is dit zeg ik heb gisteren alles open gegooid wat instellingen betreft ik mag denk ik wel zeggen dat het verschil tussen edelmetaal en ijzer in diepte beter te herkennen is dan bij de Deus, de TDK werkt heerlijk hij ligt op je oren en sluit goed af maar je krijgt meer mee dan bij de Koss koptelefoon en minder dan bij de Deus koptelefoon, ik heb als zekerheid er toch een hoesje omgedaan nml. die van de Minelab Advantage deze is wel iets te groot maar het voordeel hierbij is dat je makkelijk eventje hem iets op zij kunt schuiven om de ontvanger van de TDK aan te zetten, als je er een te strak hoesje om hebt wordt dit misschien wat problematischer :04 Het leuke aan de TDK koptelefoon vind ik dat deze na +/- 2 minuten vanzelf uitgaat dit klinkt misschien stom maar in het veld zal dit nooit gebeuren, wel als je de Cscope uitzet je batterijen lopen dan dus niet leeg als je het een keer vergeet, wat voor mij in ieder geval belangrijk is is dat je ervoor moet zorgen dat bij de TDK de rechter schelp ook daadwerkelijk op je rechter oor zit, ik was gewent dat de aan en uit knop links zou zitten(a la deus) en heb dus ook zo met de TDK gezocht, gisteren eens op gelet dat ik de koptelefoon ook juist opgezet heb dus rechter schelp op het rechter oor, het kan zijn dat dit tussen mijn oren zit :07 maar het geluid was op de een of andere manier beter en helderder :07 IK VIND DE TDK KOPTELEFOON SUPERRRRRRRRR :07 maar iedereen natuurlijk zijn eigen mening.

gr. highlander

mooi top highlander

09 maart 2012, 09:28
Profiel

Antwoord met een citaat
thanks Edje :10
gr. highlander

09 maart 2012, 09:37
Profiel

Antwoord met een citaat
:07 ik gebruik die tdk al bijna 2 jaar en bevalt mij ook prima. ik las hier op het forum dat hij makkelijk van je hoofd zou vallen maar dat is mij niet vaak gebeurt. maar als je een klein hoofd hebt zou je een zweetband kunnen kopen en die erbij gebruiken :idea:

nog een :idea: is om de batterijen er na gebruik uit te halen. als je hem niet gebruikt gaan de batterijen binnen 2-3 weken toch leeg. ik haal altijd 1 van de batterijen uit bijde apparaten en bewaar alles in de bijgeleverde pouch :05
als op 1 van apparaten het rode lampje constant begint te branden kun je hem nog zo`n 3-4 uur gebruiken.

verder zijn ze niet echt handig om mee te zwemmen... :lo

groet

09 maart 2012, 10:26
Profiel

Antwoord met een citaat
"ik las hier op het forum dat hij makkelijk van je hoofd zou vallen " in de winter doe ik er gewoon een muts over heen lekker warm, en in de zomer doe ik hem over de cap :07
gr. Highlander

09 maart 2012, 10:48
Profiel

Antwoord met een citaat
Ha,

Top Highlander en thanks Marco: dat biedt goede hoop die TDK.
Even snel want eigenlijk geen tijd nu: In de vroege morgen vandaag even met twee zoekers (ook actief op dit forum) half uurtje op een hele dikke vieze vuile akker gelopen en mijn CS6 uitgelaten en daarbij hun e-trac ernaast gehouden (ze waren erg nieuwsgierig)....potverdikkies joh....tussen veel goed hoorbaar ijzer knalde de CS6 er 3x een prachttoon (zonder twijfel) tussendoor terwijl de E-trac alleen ijzer kon registreren en absoluut geen non-ferro kon traceren. ik snap dr geen snars meer van.....waren wel weer nietszeggende loden en koperfrutsels (o.a. klein koperen kogelhulsje) maar dit zijn toch wel resultaten hoor...Als het goed is worden de bevindingen hier nog even bevestigd door de twee andere zoekers...

ben verliefd

tot snel,

gr. Zwaaijunk

09 maart 2012, 13:18
Profiel

Antwoord met een citaat
Hi Zwaai om eerlijk te zijn verbaasd dit me niet meer :07 zocht je zonder disk???
gr. Highlander

09 maart 2012, 13:55
Profiel
Antwoord met een citaat
Highlander schreef:
zocht je zonder disk???

Daar ben ik ook benieuwd naar... welke instellingen gebruik je ?

Ik lees op Engelse fora dat men iron volume 8 - disk 6 - disk volume 8 instelt, met groud op auto & sens op "zo veel mogelijk".
Dit zou folie en cokes erbuiten houden (mid-tonen?) en ijzer alleen op lage tonen... Maar zitten er dan zeker geen 'goede' dingen in het mid-toon bereik ? Disc op 6 lijkt zo hoog... maar ik ben dan ook een Lobo gewend, waarbij mijn disk eigenlijk nooit boven de 2 staat.
Hoe heb jij het staan, en waarom anders dan hierboven genoemd (zoals het trouwens ook in de manual staat als suggestie).

Gr,
Paul

09 maart 2012, 14:23

Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI @ Misfit
hi Misfit ik heb gisteren alles open gedraaid d.w.z. disk op 0, iron volume op 10, disk volume op 0, sense op 10, ground op auto i.v.m. met moeilijke bodem, naderhand heb ik de iron volume terug gedraaid zodat ik het ijzer niet meer hoorde omdat dit wat rustiger zoeken was dit ging perfect, ik ben me wel ervan bewust dat wanneer er heel veel cokes of alu-papier zou liggen ik op 3 toon zou hebben gezocht waarbij je net nog de cokes of alu er door hoort komen :07
Mt de disk op 6(volgens zwaai) zul je kleine frutseltjes verliezen, ik probeer altijd een compromis te sluiten d.w.z. of veel alu uitgraven of het risico lopen kleine goud frutseltjes niet te vinden, maar het in algemeen probeer ik de disk zo laag mogelijk of zelfs uit te zetten.

gr. highlander

09 maart 2012, 14:53
Profiel

Antwoord met een citaat
Hoi mannen, ik zal mogen even reageren op mijn disc. en andere instellingen -gedrag. Nu even ietwat teveel pilskes op om enigszins begrijpelijk te reageren (zooooo fijn na 4 weken roze pillen: wel snel klaar trouwens, maar ik ben niet zo denkt dat je dronken dat ik ben.....brrrp...huh?)

gr. Zwaaibierjunk....bburrp.

10 maart 2012, 00:22
Profiel

Antwoord met een citaat
mogge,

Ik zocht gister en sowieso meestal met de disk op nul (en dus ook disc. volume op nul) en ga vaak puur op audio. Afhankelijk van 'vervuiling' speel ik wel vaak met de sensitivity: als de grond eigenlijk niet te doen is door het (te) vele ijzer wil een lagere sensitivity (6><10) soms een goede uitkomst bieden. Wel zet ik het ijzer-volume tussen de 6-7, ik wil graag alles horen en met dit level zoekt het toch iets rustiger en met een beetje kwaliteit koptelefoon kun je met deze stand van ijzer-volume soms ook een goed onderscheid maken tussen goede en slechte twijfelsignalen (bijv. bij wat groter ijzer heb ik het idee dat ondanks een hoge bijtoon het volume zachter is en tussen meerdere efrro-signalen de non-ferro heel goed er doorheen 'knalt' met een harde hoge toon).
Om eens even goed te testen wat betreft de discriminatie heb ik gister bij 1 goed signaal die bijv. de E-trac niet kon pakken ( :goezo: ) even wat gedraaid met de disc. knop alvorens het signaal uit te graven. Zoals ik al eerder had ondervonden draaide ik bij level 3,5 het signaal al helemaal weg en bleven er alleen maar ferrro-signalen over. Het ging hier uiteindelijk om een klein koperen kogelhulsje. Wel echt inimini maar voor mij een mooi bewijs dat dat je op moet passen met de disc. knop, zeker op vervuild terrein dus :!: . Op wat schonere grondjes lijkt het allemaal wat minder nauw te zijn en kun je wel weer wat hogere disc. levels nemen en bijv. cokes of alu op mid-tone audio zetten en zo discrimineren.

morgen weer even zoeken met de CS6 :oooo :schildzwaard: ,

gr. Zwaaijunk

10 maart 2012, 09:30
Profiel
Antwoord met een citaat
gaan jullie trouwens ook naar de dda toe? :06 want ik ben er ook met mijn c.scope. zal wel leuk zijn even wat ervaringen uitwisselen en testen :goezo:

10 maart 2012, 14:45
Antwoord met een citaat
chiel78 schreef:
gaan jullie trouwens ook naar de dda toe?

Susteren is net iets te ver om 'even' langs te gaan... Maar als jullie bespreken wat goed werkt hoor ik dat achteraf graag ! :07

10 maart 2012, 17:46

Antwoord met een citaat
Ik ben niet zo'n zoekdag iemand, maar veel plezier!

gr. Zwaaijunk

10 maart 2012, 18:27
Profiel

Antwoord met een citaat
zwaaijunk schreef:
Ha,

Top Highlander en thanks Marco: dat biedt goede hoop die TDK.
Even snel want eigenlijk geen tijd nu: In de vroege morgen vandaag even met twee zoekers (ook actief op dit forum) half uurtje op een hele dikke vieze vuile akker gelopen en mijn CS6 uitgelaten en daarbij hun e-trac ernaast gehouden (ze waren erg nieuwsgierig)....potverdikkies joh....tussen veel goed hoorbaar ijzer knalde de CS6 er 3x een prachttoon (zonder twijfel) tussendoor terwijl de E-trac alleen ijzer kon registreren en absoluut geen non-ferro kon traceren. ik snap dr geen snars meer van.....waren wel weer nietszeggende loden en koperfrutsels (o.a. klein koperen kogelhulsje) maar dit zijn toch wel resultaten hoor...Als het goed is worden de bevindingen hier nog even bevestigd door de twee andere zoekers...

ben verliefd

tot snel,

gr. Zwaaijunk

dan stonden de instellingen van de E-trac niet goed ingesteld :06 :07

10 maart 2012, 21:37
Profiel WWW
Antwoord met een citaat
[quote="zwaaijunk"]Ik ben niet zo'n zoekdag iemand, maar veel plezier!

gr. Zwaaijunk[/quote]

ik zelf ook niet echt maar wel gezellig. maar even wat oude bekende gezichten zien . wij hebben een boer geregeld daar met akkers :10 :ppp
voor dat de zoekdag begint

sorry even on-topic :04

chiel

Laatst bijgewerkt door Archief1 op 10 maart 2012, 22:18, in totaal 1 keer bewerkt

10 maart 2012, 22:08
ForumJoker

Antwoord met een citaat
ja bubba het is wat he :10

10 maart 2012, 22:09
Profiel

Antwoord met een citaat
de ed schreef:
ja bubba het is wat he :10

zo is het maar net :03 :10

10 maart 2012, 22:10
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
Hi Bub ik verwachte al zo'n reactie maar in het positieve zin van het woord :07 dit brengt hopelijk weer wat meer reacties te weeg, mooie hobby toch :07
Gr. Highlander

10 maart 2012, 22:13
Profiel
Antwoord met een citaat
ik zal daar es op letten of er meer zoekers zijn met zn c.scope en vragen wat hun ervaringen zijn. :10

10 maart 2012, 22:15
Antwoord op onderwerp   [ 132 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende