Logo
Het is nu 14 dec 2024, 03:25

Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
 Minelab X-Terra Pro - ervaringen 
Auteur Bericht

Antwoord met een citaat
Bericht Minelab X-Terra Pro - ervaringen
Hallo allemaal,

10 jaar niet gezocht, Minelab Explorer SE op de kop getikt, eerste muntjes weer gevonden, en nu begint het virus weer. Wat is er in die 10 jaar aan nieuwe techniek bijgekomen?
Een heleboel! Ik heb de XP Deus 1 zelf gehad, leuk, maar ben toch een Minelab fan. Nu heb ik me een beetje verdiept in de Manticore, maar heb ook positieve geluiden over de Minelab X-Terra Pro gehoord. Is er hier iemand die met deze machine zoekt? Hoe presteert deze op stadsgrond en akkers?

Gr, Hoth :oooo

06 nov 2024, 20:29
Profiel

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Minelab X-Terra Pro - ervaringen
Jo :07 , ik zou voor de Pro Terra Elite gaan(inkl. Kleine schotel)je hebt daarbij de mogelijkheid om in multi of single te zoeken, voor dat geld eigenlijk "Unschlagbar" vraag maar Walter of Simone;-) gr. M

07 nov 2024, 09:29
Profiel
ERELID

Antwoord met een citaat
Highlander schreef:
Jo :07 , ik zou voor de Pro Terra Elite gaan(inkl. Kleine schotel)je hebt daarbij de mogelijkheid om in multi of single te zoeken, voor dat geld eigenlijk "Unschlagbar" vraag maar Walter of Simone;-) gr. M

Goede keus loop nu enige tijd met de elite maskeerd ijzer bijzonder goed op romeinse grond , prima diepgang , enorm goed op hele kleine signalen , goed geluid , maar vooral lekker eenvoudig , het enige nadeel is de tarcket id die is nogal wisselend maar als je op gehoor zoekt ( zoals ik ) is dat geen probleem al met al een klasse apparaat !

Gr Niels

07 nov 2024, 10:51
Profiel

Antwoord met een citaat
Ik kan je helaas niet helpen, ik heb de DEUS 2 dat is pas echt een top machine :ppp :ppp

Adri

07 nov 2024, 12:52
Profiel

Antwoord met een citaat
Dank jullie wel allemaal!

Was gisteren nog een beetje op Youtube aan het snuffelen en de Elite is inderdaad volgens de kenners de beste keuze. Licht, compact, draadloos.

De Explorer SE is een prachtige machine. Heeft het virus weer aangewakkerd. Maar niet meer van deze tijd, heb ik gemerkt. Zwaar, groot, lomp, niet oplaadbaar en niet draadloos. Maar qua prestaties nog steeds een dijk van een machine met - voor mij - een hoog sentiment gehalte :07

07 nov 2024, 15:19
Profiel

Antwoord met een citaat
Hoth schreef:
Dank jullie wel allemaal!

Was gisteren nog een beetje op Youtube aan het snuffelen en de Elite is inderdaad volgens de kenners de beste keuze. Licht, compact, draadloos.

De Explorer SE is een prachtige machine. Heeft het virus weer aangewakkerd. Maar niet meer van deze tijd, heb ik gemerkt. Zwaar, groot, lomp, niet oplaadbaar en niet draadloos. Maar qua prestaties nog steeds een dijk van een machine met - voor mij - een hoog sentiment gehalte :07

Ik zie ook bij deze Elite nog steeds een kabel lopen naar de zoekschijf, is dan toch niet draadloos of kijk in verkeerd.?

Adri

07 nov 2024, 15:30
Profiel
Beheerder

Antwoord met een citaat
Manticore, als ik zie hoeveel goud daarmee gevonden wordt schrik ik toch effe :ls , ongekende diepgang die laat de Deus een poepje ruiken :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :oooo :oooo :oooo :pol :pol , heb zelf een splinternieuwe Deus liggen vind het maar niets :Hellup:

ben een Minelab fan en die hebben me ontzettend mooie vondsten gegeven op een acceptabele diepte.

mijn favoriet is nog steeds de E track en die ken ik van haver tot gort, de Manticore is zeer eenvoudig ten opzichte van E track , de manticore is makkelijk in bedienden, fabriek instellingen met persoonlijke aanpassingen en klaar is Kees :07

in Australië zie je dat er alleen en uitsluitend met Minelab gezocht wordt op goudnuggets vanwege de diepgang ervan .

maar je moet er natuurlijk ook overheen lopen en is diepgang belangrijk!!

gr Chris :03 en succes met zoeken, maar tegen gezondheid kan geen enkele vondst het van winnen :lo

beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"

07 nov 2024, 16:52
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
Ha Chris,

Gezondheid, daar zeg je wat. Dat is goud. Plezier maken, vriendschap, de buitenlucht, de verhalen, daar draait het om.

De Manticore vind ik mooi, maar ik ga nu voor de X-Terra elite.

@Adri:

Klopt, maar ik doelde op de koptelefoon! :sd

Thanks ALL :10

07 nov 2024, 20:06
Profiel
ForumJoker

Antwoord met een citaat
hij is goed hoor
wat mij op valt is dat ik van het voorjaar op een mooie stort zat geen stort akker echt stort die zitten vol met ijzer ook mooi ijzer
er liep daar een top zoeker met ze Minelab MANTICORE zocht ook veel in buiten land
hij zwoor er bij ze maat liep met een deus
hij vond minder dan ons de xp zoekers gewoon te veel ijzer
paar weken later was hij tocht gestopt
met ze Minelab MANTICORE kijk we heten niet allemaal cc of Luc
en stort graaf je af diepte heb je niet nodig
zelf ook mee gemaakt was in het jaar 2008 waren we in Engeland
de meeste liepen met de E track er waren daar ook coax velden daar wet 8 x goud gevonden ons wel bekenden Adbas had goud al het goud was gevonden door xp zoeker de E track zoekers konden er niet op zoeken gingen allemaal weg

zelf zoek ik met alle 2 en zo en zo wint Minelab met diepte maar xp vind ik tocht super snel je gaat minder diep dus ben je ook sneller

zo heeft alles ze voor en nadeel daar om zoek ik met alle 2 aan jullie de keus

ps zijn er maar een paar zoekers zo als cc of Luc
zo nu op naar het goud

07 nov 2024, 22:48
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ]