|
Het is nu 23 apr 2025, 15:53
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 11 berichten ] |
|
Auteur |
Bericht |
peter
Moderator
Geregistreerd: 14 feb 2009, 17:49 Berichten: 7783 Woonplaats: Deventer
|
 Manticore
Sinds 4 mnd ben ik overgestapt van een XP deus 1en2 naar een Manticore, als ik met de D1 en D2 een signaal had dan stak ik de schep in de grond en hoppa het was eruit. Nu loop ik met de Manticore en begin met gemak helemaal gek te worden  , ik zit er steeds naast en graaf me een ongeluk. Hebben hier meer mensen last van of ligt het gewoon aan mij Als het aan mij ligt dan is de Manticore niks voor mij en gaat hij weer de deur uit en koop ik weer een Deus1 met de HF schijf  gr peter
_________________ gr Peter zoekt met een Manticore
|
22 maart 2025, 22:05 |
|
 |
kimball
Moderator
Geregistreerd: 02 aug 2008, 20:46 Berichten: 3829 Woonplaats: Noordgouwe
|
 Re: Manticore
Dat is idd wel een beetje Minelab dinnetje. Ben sinds een week in het bezit van de Manticore maar nu al het gevoel dat ie beter pinpoint als de etrac.
Groet
_________________ Ik verzamel duiten, oorden en muntgewichten uit Zeeland. Mijn verzameling is helaas nog niet compleet...
|
22 maart 2025, 22:10 |
|
 |
de ed
ForumJoker
|
peter schreef: Sinds 4 mnd ben ik overgestapt van een XP deus 1en2 naar een Manticore, als ik met de D1 en D2 een signaal had dan stak ik de schep in de grond en hoppa het was eruit. Nu loop ik met de Manticore en begin met gemak helemaal gek te worden  , ik zit er steeds naast en graaf me een ongeluk. Hebben hier meer mensen last van of ligt het gewoon aan mij Als het aan mij ligt dan is de Manticore niks voor mij en gaat hij weer de deur uit en koop ik weer een Deus1 met de HF schijf  gr peter haha  ik weet wat je mee maakt gek word je er van door zetten heet dit ik heb het al meer gezegd overstappen van xp naar de Minelab is echt groot je kan zeggen xp is simpel en raak vonste heb je zo mij heeft het een jaar geduurd voor dat ik er over weg mee kon begon met de 800 daar na de 900 ook nu de Manticore zijn top md en xp ook top md gaan iets je minder diep ik heb liever een topplek als ik snel even wil weten wat er leg pak ik me xp goldmaxx heerllijk md gaat iets minder diep maar super snel aan jou de keus als je de kans hebt koop jeeen deus 2 er bij ik heb veel md als je cc hebt die kent Minelab met 1 neus in ze vinger die weet en snapt alles van dat ding ps heb mij jaar geduurt met Minelab 800 ik liep op een mooi plek kuilen graven zo diep en maar troep vinden lag ook top spul me maten over klas de me maar naar een jaar ging ik ze voor bij ik zet Minelab in weer ik denk ik de meest kans heb dat het diep moet en strand Minelab en xp zijn top succes man ik zoek met Minelab zonder pinpunter kan ik niet tegen 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
23 maart 2025, 00:01 |
|
 |
dennisch9944
Geregistreerd: 28 maart 2011, 13:11 Berichten: 878 Woonplaats: Noord-Brabant
|
Hoi Probleem had ik ook met de vanquish 540 , hele schuttersputten gegraven groter en dieper als in dienst . Maar..... na een tijdje wordt het een stuk minder en leer je de machine beter kennen , en dan is het probleem opgelost ... vaak in 1x op de goede plek met de schep ... ik zeg volhouden Minelab is top als je er mee overweg kan, wat geld voor de meeste detectors trouwens ..
Gr Dennis
_________________ Zoekt met Tesoro Tejon en Minelab Vanquish 540
|
23 maart 2025, 00:59 |
|
 |
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 27892 Woonplaats: Kerkrade
|
peter schreef: Sinds 4 mnd ben ik overgestapt van een XP deus 1en2 naar een Manticore, als ik met de D1 en D2 een signaal had dan stak ik de schep in de grond en hoppa het was eruit. Nu loop ik met de Manticore en begin met gemak helemaal gek te worden  , ik zit er steeds naast en graaf me een ongeluk. Hebben hier meer mensen last van of ligt het gewoon aan mij Als het aan mij ligt dan is de Manticore niks voor mij en gaat hij weer de deur uit en koop ik weer een Deus1 met de HF schijf  gr peter je Manticore pakt ook de metalen om de schotel heen. leg een muntje op de grond en ga erover heen en kijk wanneer de schotel het signaal geeft, je zult zien dat je een stukje ervan vandaan bent van de schotel als je een signaal krijgt, het is effe wennen aan de energie die buien het bereik van schotel vrij komt, dus m.a.w. het bereik is wat groter dan schotel en dat en pakt ook om de schotel je vondsten, daarom ook effe wennen waar het object exact ligt , kunt ook kruis maken op de plaatst van detecteren, maar als je deze machine kent en deze je vondsten geeft heb je er geen probleem mee. op bevuilde grond helemaal opdraaien en je heb een ongekende diepgang, zoek op all terrein op akkers en weide en pas je persoonlijke voorkeuren aan qua geluid en dergelijke. doe maar een lucht test, houdt een penninkje voor de schotel en je zult versteld staan vaan de afstand tussen schotel en muntje. doe maar een de test op diepte met de XP en ben benieuwd naar je antwoord gr Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
23 maart 2025, 16:55 |
|
 |
de ed
ForumJoker
|
Coinhunter Chris schreef: peter schreef: Sinds 4 mnd ben ik overgestapt van een XP deus 1en2 naar een Manticore, als ik met de D1 en D2 een signaal had dan stak ik de schep in de grond en hoppa het was eruit. Nu loop ik met de Manticore en begin met gemak helemaal gek te worden  , ik zit er steeds naast en graaf me een ongeluk. Hebben hier meer mensen last van of ligt het gewoon aan mij Als het aan mij ligt dan is de Manticore niks voor mij en gaat hij weer de deur uit en koop ik weer een Deus1 met de HF schijf  gr peter je Manticore pakt ook de metalen om de schotel heen. leg een muntje op de grond en ga erover heen en kijk wanneer de schotel het signaal geeft, je zult zien dat je een stukje ervan vandaan bent van de schotel als je een signaal krijgt, het is effe wennen aan de energie die buien het bereik van schotel vrij komt, dus m.a.w. het bereik is wat groter dan schotel en dat en pakt ook om de schotel je vondsten, daarom ook effe wennen waar het object exact ligt , kunt ook kruis maken op de plaatst van detecteren, maar als je deze machine kent en deze je vondsten geeft heb je er geen probleem mee. op bevuilde grond helemaal opdraaien en je heb een ongekende diepgang, zoek op all terrein op akkers en weide en pas je persoonlijke voorkeuren aan qua geluid en dergelijke. doe maar een lucht test, houdt een penninkje voor de schotel en je zult versteld staan vaan de afstand tussen schotel en muntje. doe maar een de test op diepte met de XP en ben benieuwd naar je antwoord gr Chris   van daag met Rene gelopen vlak bij de Limes Rene met de xp clodmaxx ik met de 900
|
23 maart 2025, 22:49 |
|
 |
sjk75
Geregistreerd: 12 maart 2016, 19:22 Berichten: 795 Woonplaats: friese wouden
|
manti ook geprobeerd, en mooi weer ingeruild voor de deus2....had zware heimwee
|
23 maart 2025, 22:58 |
|
 |
jeep
|
Ben er wel super tevreden over zoek met de deus 1 en 2 maar de minelab gaat echt veel dieper
|
24 maart 2025, 13:03 |
|
 |
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 27892 Woonplaats: Kerkrade
|
sjk75 schreef: manti ook geprobeerd, en mooi weer ingeruild voor de deus2....had zware heimwee jammer, de aanhouder wint altijd innovatie noemen we dat Sjoerd, vergelijk het met een elektrische auto, model ongeveer hetzelfde, maar trekt veel sneller op. XP al jaren hetzelfde, Minelab al 10 nieuwe modellen in 15 jaar!!!! en veel meer diepte dan de XP. altijd al gehad. in Engeland de nr 1 metaaldetector inmiddels, in Nederland België heeft minelab ook een flinke sprong gemaakt. maar je moet er tenslotte overheen lopen en een mazzel hebben en dan kan met elke metaaldetector, maar als jet het vergelijkt met auto's is een Mercedes beter dan een Opel gr Chris
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
24 maart 2025, 15:07 |
|
 |
de ed
ForumJoker
|
jeep schreef: Ben er wel super tevreden over zoek met de deus 1 en 2 maar de minelab gaat echt veel dieper Ja Wim zo heeft alles zo voor en na deel als je ze alle 2 heb zit je nog beter zo ver is cc nog niet  je moet slim zijn xp is super snel om dat hij minder diep gaat ben je veel sneller heb je veel meer oppervlakte Als het een top plek is moet je zeker gelijk met zo minelab er over Heb denk dat het 3 jaren geleden was ja was een top plek Romeins Merovingische Karolingische zat ook veer troep in van laaste 100 jaar Was klei grond was 50 meter uit gegraven 2 maten van me liep er al en nog 1 ook met de 800 Ik was dik te laat haal de er tocht nog 2 h Denarius voor de rest lag er niet veel xp hadden ze niet 1 met de 800 kon nog niet goed zoeken Nu wel kan ze goed zoeken niks mis mee Zo zie je maar geluk lag daar net wat dieper alles moet kloppen was toch nog op tijd Zet me md in waar ik denk hier moet ik met deze zoeken gok ook wel is verkeert hoor Dus zoek met alle 2 vind nog steeds dat xp heerlijk zoekt zal met de minelab ook wel komen alles went ps Mercedes beter dan een Opel maar als je te snel optrekt mis je ook een hoop toppers Het belangrijkste is vind ik nog steets de plek ik heb liever een top plek met de xp dan een slecht plek met de Minelab succes iedereen 
|
24 maart 2025, 17:48 |
|
 |
sjk75
Geregistreerd: 12 maart 2016, 19:22 Berichten: 795 Woonplaats: friese wouden
|
haha, klopt chris heb een opel mokka diesel...... 
|
25 maart 2025, 21:38 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 11 berichten ] |
|