|
|
Het is nu 15 nov 2025, 20:06
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 20 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Octavianvs
|
 Manticore vs e-trac
Dag iedereen,
Is een Manticore een verbetering tov de E-trac, Ergonomie daargelaten? De manticore heeft geen FBS. Ik overweeg terug te gaan zoeken, heb nog even met een deus gelopen enkele jaren terug, hij was heel gevoelig maar de diepgang en disc. ervan vond ik teleurstellend.
mvg kris
|
| 07 sep 2025, 20:47 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
 Re: Manticore vs e-trac
hij is beter zeg cc
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 08 sep 2025, 00:17 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28354 Woonplaats: Kerkrade
|
Octavianvs schreef: Dag iedereen,
Is een Manticore een verbetering tov de E-trac, Ergonomie daargelaten? De manticore heeft geen FBS. Ik overweeg terug te gaan zoeken, heb nog even met een deus gelopen enkele jaren terug, hij was heel gevoelig maar de diepgang en disc. ervan vond ik teleurstellend.
mvg kris ergonomisch zeker een verbetering en draadloze koptelefoon een must beter dan de E track , nu durf er geen geld op te zetten, diepgang meer dan oké, en ook oppervlakkig is het een beest gezien het zeer kleine spul dat deze pak, kan ook vervelende zijn vind ik zelf!!! vooral bij droge grond, heb wel eens vaker met de DEUS gezocht, nooit er diep moeten spitten, hij pakte alles bovenop en net eronder, mijn zoon vond er goed mee , maar ook allen eigenlijk bovenop, bij de Manticore moet ik toch echt dieper gaan graven, in het water en stranden moet deze onverslaanbaar zijn, kan een hoop waterzoekers en die laten zweren erop en vinden veel munten en sierrade/ E track zeer moeilijk in te stellen t.o.v. de Manticore, daar zoek je op fabriek instellingen en is duidelijk als er een munt wordt gedetecteerd in vorm van rond balletje op basislijn, hoe hoger het cijfer , des te groter de munt en schijft op naar rechts op de basislijn. maar zoeker moete je leren, net zo leren van je metaaldetector, ongeacht welke dat ook is. staat je naam op de vondst pak jij deze en niemand anders is mijn motto. iemand die benieuwd is naar de ervaring met de Manticore moet en gewoonweg eens met lopen, leen er ene van kennis os iemand anders. gr Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 08 sep 2025, 00:35 |
|
 |
|
Octavianvs
|
Bedankt heren, maar ja het is toch weer 2000 ballen voor iets lichters en moderners maar niet automatisch beter naar vondsten toe, is het dat wel waard buiten dat hij wat zwaar is, is de-trac het beste waar ik ooit mee gelopen heb, zelf begonnen met een Tandy detector  tot de laisers populair werden, die waren wel heel goed. Zoals je zegt Chris, best eerst eens een keertje mee op pad gaan mvg kris
|
| 08 sep 2025, 03:06 |
|
 |
|
not
ERELID
Geregistreerd: 30 apr 2008, 21:28 Berichten: 7046 Woonplaats: Silversun
|
Hoi Kris ga hier geen detector promoten alleen ervaring delen ik loop nu dik jaar met de elite van minelab en kan maar tot een conclusie komen is dat het een super detector is , simpel , betaalbaar , licht , draadloze hoofd telefoon .
Super gevoelig op klein spul zoals snippers zilver , mini stukjes lood maar ook een super diepgang die zeker niet onder doet aan de e trac ( waar ik zelf ook heel veel jaren mee gezocht heb ) doet het super goed op romeinse velden met veel ijzer , stort grond en grasland .
Je moet met je oren zoeken en niet vertrouwen op het scherm want je weet nooit hoe de vondst ligt .
Gr Niels
_________________ toInfinityandBeyond
|
| 08 sep 2025, 08:20 |
|
 |
|
kimball
Moderator
Geregistreerd: 02 aug 2008, 20:46 Berichten: 3926 Woonplaats: Noordgouwe
|
En je vondst sneller boven. 
_________________ Ik verzamel duiten, oorden en muntgewichten uit Zeeland. Mijn verzameling is helaas nog niet compleet...
|
| 08 sep 2025, 15:30 |
|
 |
|
Struiner
|
Manticore is een beest! Zo ook de Deus1! Beide zijn voor- en nadelen op bepaalde gronden. Op zwaar romeins/keltisch, geef ik de voorkeur aan de deus. Deze pikt alles (welliswaar aan oppervlakte) eruit op de zeer ijzerhoudende velden. Op vrij lege terpakkers hoef ik met de deus niet aan te komen, maar met de manticore wel weer! Vele  vondsten, maar nooit dieper dan 30 cm De Manticore is precies wat ik 10 jaar geleden wenste met mijn E-trac. Mijn volgende wens is dat de manticore dezelfde prestatie ook levert op de zwaar romeins keltische sites. Gezocht met 6 maten, allen voorzien van deus en manticore. Helft zocht met deus helft met mcore, op zwaar roman/celtic waren de vondsten (gerekend in munten) vaak de helft meer met de deus. Bovenop liggende denarius sloeg de mcore gewoon dood (zonder discriminatie!) Wanneer je nu gaat zoeken ipv dit te lezen heb je zowiezo meer kans om iets te vinden met wat voor detector ook.
|
| 08 sep 2025, 17:37 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
|
E track zeer weinig last van ijzer, daarom ,zoek ik op sterk vervuilde akkers met de E track zonder dat ik diepte verlies, is toch mijn favoriet, maar heb verbrijzelde schouder gehad en dan gewicht gaat invloed op mijn schouder hebben, maar toch houdt ik het zo'n 6 uur vol . Manticore een beest op onvervuilde gronden, denk niet dat er betere is op dat vlak en zo simpel. Een vriend uit Rotterdam zoekt met de hele kleine schijf en zegt geen storing te hebben op vervuilde Romeinse akkers. Ga deze binnenkort eens testen, hij heeft er twee dus, kijken of het klopt, maar waarom zou hij liegen hierover. Mensen die nieuwsgierig zijn LEEN EENS EEN MANTICORE EEN KENNIS OF VRIEND OF HANDELAAR, ben ik zeer benieuwd naar een uitkomst hoe deze jullie bevalt. Ik.ben een echte Minelab zoeker. Gr Chris en succes 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
|
| 08 sep 2025, 18:56 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
|
not schreef: Hoi Kris ga hier geen detector promoten alleen ervaring delen ik loop nu dik jaar met de elite van minelab en kan maar tot een conclusie komen is dat het een super detector is , simpel , betaalbaar , licht , draadloze hoofd telefoon .
Super gevoelig op klein spul zoals snippers zilver , mini stukjes lood maar ook een super diepgang die zeker niet onder doet aan de e trac ( waar ik zelf ook heel veel jaren mee gezocht heb ) doet het super goed op romeinse velden met veel ijzer , stort grond en grasland .
Je moet met je oren zoeken en niet vertrouwen op het scherm want je weet nooit hoe de vondst ligt .
Gr Niels prima toch Niels ik zoek al 45 jaarjes en heb zo goed als alles gehad, Minelab is gewoon mij ding maakt niet uit welke metaaldetector, het moet goed zitten tussen je oren heb geen vertrouwen dan vind je ook niets, het de wet van murphy succes en probeer het als je mogelijkheid hebt om eens met de Manticore te gaan zoeken gr Chris  en vel succes
|
| 08 sep 2025, 20:49 |
|
 |
|
Dax
ERELID
|
De Manticore is beter dan de E-trac, zeker qua diepgang. zoals eerder al aangegeven super gevoelig op klein spul, maar wel veel onrustiger (op te lossen door de gevoeligheid terug te draaien). Maar de Manticore is zijn overdreven prijs zeker niet waard (prijs/kwaliteit is er veel beter op de markt, ook van Minelab). De hoofdtelefoon trekt op niets (ik had er net nog 2 stuk op 4dagen zoeken  ), en er is geen draadloos alternatief mogelijk. Voor de rest moet de Manticore zijn degelijkheid nog bewijzen... De E-track is onverwoestbaar.
|
| 16 sep 2025, 15:02 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
|
Dax schreef: De Manticore is beter dan de E-trac, zeker qua diepgang. zoals eerder al aangegeven super gevoelig op klein spul, maar wel veel onrustiger (op te lossen door de gevoeligheid terug te draaien). Maar de Manticore is zijn overdreven prijs zeker niet waard (prijs/kwaliteit is er veel beter op de markt, ook van Minelab). De hoofdtelefoon trekt op niets (ik had er net nog 2 stuk op 4dagen zoeken  ), en er is geen draadloos alternatief mogelijk. Voor de rest moet de Manticore zijn degelijkheid nog bewijzen... De E-track is onverwoestbaar.Manticore op klein spul mits iets feller, maar E track is en blijft mijn favoriet. weet niet wat je met draadloos bedoeld , je kunt geheel draadloos zoeken of met de bijgeleverde kabel als de draadloze leeg is of iets anders ermee mankeert.zoek al 45 jaar en als me iets opvalt vermeld ik dit wel gr Chris 
|
| 16 sep 2025, 16:02 |
|
 |
|
Hoth
|
Onzen Dax heeft gewoon gelijk 
_________________ Ook gij, Brutus?
|
| 16 sep 2025, 18:58 |
|
 |
|
Dax
ERELID
|
Citaat: weet niet wat je met draadloos bedoeld , je kunt geheel draadloos zoeken of met de bijgeleverde kabel als de draadloze leeg is of iets anders ermee mankeert.
Draadloze hoofdtelefoon ...kutding en geen enkel alternatief mogelijk .... dus even terug gewoon de oude hoofdtelefoon bovenhalen en inpluggen.
|
| 16 sep 2025, 20:24 |
|
 |
|
Highlander
|
Hoi DAX ik gebruik de WM09, hier kun je zo goed als elke koptelefoon op aansluiten, je draagt het in je binnenzak of zo daar blijft hij droog, de originele headset van MINELAB is in mijn ogen veel te duur en niet eens bestand tegen een  regenbui, dus mijn voorkeur is de WM09  , overigens vind ik in Nederland de WM09 ook prijzig(189 Euro) in DE om de 135 Euro 
_________________ Gr. Highlander
|
| 17 sep 2025, 12:12 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
|
Dax schreef: Citaat: weet niet wat je met draadloos bedoeld , je kunt geheel draadloos zoeken of met de bijgeleverde kabel als de draadloze leeg is of iets anders ermee mankeert.
Draadloze hoofdtelefoon ...kutding en geen enkel alternatief mogelijk .... dus even terug gewoon de oude hoofdtelefoon bovenhalen en inpluggen. ik ervaar geen enkel problemen hoor , het enige probleem was bij het connecte. heb toch al heel wat uurtjes gezocht met deze koptelefoon , maarja discussie is altijd goed gr Chris 
|
| 17 sep 2025, 14:06 |
|
 |
|
Highlander
|
De ml85 werkt ook met de manti, overigens altijd eerst de manti uit doen dan de koptelefoon zo blijft hij bij de volgende keer geconnect 
_________________ Gr. Highlander
|
| 17 sep 2025, 18:57 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
|
Highlander schreef: De ml85 werkt ook met de manti, overigens altijd eerst de manti uit doen dan de koptelefoon zo blijft hij bij de volgende keer geconnect  klopt, koptelefoon springt dan van alleen uit, zet deze nooit uit, naar een momentje knippert deze niet blauw. nogmaals heb geen problemen met de originele koptelefoon , mogelijk op een rally wel, maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd gr Chris  en succes met het vonden van je droom vondsten 
|
| 17 sep 2025, 23:33 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
Highlander schreef: De ml85 werkt ook met de manti, overigens altijd eerst de manti uit doen dan de koptelefoon zo blijft hij bij de volgende keer geconnect  ok is dat het 
|
| 18 sep 2025, 09:54 |
|
 |
|
Adri Pieck
|
Nou als ik dit allemaal zo lees ben ik super blij met mijn draadloze koptelefoon van mijn Deus II die mij nog nooit in de steek heeft gelaten. Adri
|
| 18 sep 2025, 11:31 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
Adri Pieck schreef: Nou als ik dit allemaal zo lees ben ik super blij met mijn draadloze koptelefoon van mijn Deus II die mij nog nooit in de steek heeft gelaten. Adri mijnen heeft me ook nooit in de steek gelaten noooit is hij weg gelopen xp koptelefoon zijn altijd goed aan zetten en gaan het gekken is met de equ 800 nooit geen last van gehad aan en gaan 900 wel vaak moeten koppel
|
| 18 sep 2025, 12:16 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 20 berichten ] |
|