Logo
Het is nu 28 maart 2024, 18:20



Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
 Mijn ervaring na 6 uur equinox  
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 jul 2016, 20:27
Berichten: 1893
Antwoord met een citaat
Bericht Mijn ervaring na 6 uur equinox
Hallo iedereen,

Eergisteren mijn trouwe Minelab Safari ingeruild voor een Equinox 600. De Minelab was voor mij perfect en heeft mij echt leren kennis maken met de hobby. Maar uiteindelijk werd de langzame recovery speed me toch wel fataal en wilde graag wat anders proberen. In eerste instantie viel mijn oog op de 800 maar vond hem toch wel prijzig, uiteindelijk met een goeie deal bij Detectorplaza de 600 gekocht. Gisteren ochtend even snel kunnen uitproberen met een halve accu. Man man man wat een nerveus ding zeg. Zoals ik al had verwacht deed ik zelf van alles verkeerd. Op YouTube wat goeie tips en tricks bekeken en vanmorgen vroeg op pad voor een lekker dagje zoeken in de regen. helaas kon ik niet zoeken op de velden waar ik op gehoopt had maar dat kon de pret niet drukken. Heb de afgelopen weken al vaker zoekers op een ander veldje gezien dus was het daar gaan proberen. gelukkig al wat minder valse signalen dan gisteren maar nog steeds erg nerveus. na 180 minuten had ik 1/3 stuiver uit de 17e eeuw, een weefgewichtje, n paar knoopjes, wat rotte duitjes en heel wat kleine stukjes lood. Voor mijn doen zeker niet verkeerd en al helemaal dat zilver.

Na de middag ben ik op een andere voor mij onbekende akker gaan zoeken. Her en der zaten al wat gaten en voetsporen dus er moest wel iets liggen. Onwijs veel pijpenstelen dus hoopte op een complete pijpenkop. Op een of andere manier heb ik er nog maar 3 gevonden in de afgelopen jaren. Een van de eerste vondsten was een flinterdun zilver 5 cent stukje uit waarschijnlijk het begin van de 19e eeuw, heeft nog een schoonmaak beurt nodig. In de komende uren heb ik een paar staafknoopjes, slechte munten, muskietkogels, een mooi horlogesleuteltje en tot slot nog een stukje zilver ! Betreft een heel klein stukje van een Frisia stuiver. Dus in totaal 3x zilver op een dag. Een 1e keer voor mij ! of dit toeval is of dat het de equinox is weet ik niet maar mag niet klagen. Laatste half uur in een fikse bui nog ff doorgegaan, leverde me 2 complete 17/18e eeuwse pijpenkoppen op en mijn eerste spinsteen (denk 17/18e eeuw)

Nog steeds heb ik heb hem niet helemaal stil gekregen en heb ik helaas wel wat ijzer opgegraven. Bij de Minelab Safari groef ik nooit ijzer maar dat heb mensen vaker horen zeggen. ik heb alleen gezocht in akker 1&2 en alleen wat gepield met de gevoeligheid. Grondbalans of iron bias nog niks mee gedaan.

al in al een goeie dag met mn nieuwe detector !
Als iemand nog goeie tips heeft hoor ik het graag !

Groetjes,
Kevin


10 okt 2020, 20:05
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 apr 2008, 12:28
Berichten: 3192
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Mijn ervaring na 6 uur equinox
Hoi
De equinox wat rustiger krijgen kun je door de sens wat omlaag te zetten
zeker op akkers waar veel ijzer ligt dan word het ook duidelijker met signalen
eens van multi af gaan naar 20klh kan ook dan graaf je wel minder kleine frutsels.
waar veel ijzer ligt heb je minder diepgang ,ik heb gister op sens 16-18 gezocht maar gaat toch nog dieper
dan ik dacht.
is een goeie detector maar je moet er wel tijd investeren om de functies en mogelijkheden te benutten,genoeg mogelijkheden
succes
gr Antoninvs


11 okt 2020, 09:56
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 jul 2016, 20:27
Berichten: 1893
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Mijn ervaring na 6 uur equinox
antoninvs schreef:
Hoi
De equinox wat rustiger krijgen kun je door de sens wat omlaag te zetten
zeker op akkers waar veel ijzer ligt dan word het ook duidelijker met signalen
eens van multi af gaan naar 20klh kan ook dan graaf je wel minder kleine frutsels.
waar veel ijzer ligt heb je minder diepgang ,ik heb gister op sens 16-18 gezocht maar gaat toch nog dieper
dan ik dacht.
is een goeie detector maar je moet er wel tijd investeren om de functies en mogelijkheden te benutten,genoeg mogelijkheden
succes
gr Antoninvs
Hoi Anton,

Bedankt voor de tips ga er morge mee aan de slag. Ook ga ik de grondbalans en het “pompen” proberen. Helaas is de 20khz alleen beschikbaar op de 800 versie maar wellicht dat 15 ook al voldoet.

Tijd investeren doe ik maar al te graag dus komt helemaal goed [emoji106]

Gr Kevin


11 okt 2020, 11:09
Profiel
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 17:14
Berichten: 59211
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Mijn ervaring na 6 uur equinox
antoninvs schreef:
Hoi
De equinox wat rustiger krijgen kun je door de sens wat omlaag te zetten
zeker op akkers waar veel ijzer ligt dan word het ook duidelijker met signalen
eens van multi af gaan naar 20klh kan ook dan graaf je wel minder kleine frutsels.
waar veel ijzer ligt heb je minder diepgang ,ik heb gister op sens 16-18 gezocht maar gaat toch nog dieper
dan ik dacht.
is een goeie detector maar je moet er wel tijd investeren om de functies en mogelijkheden te benutten,genoeg mogelijkheden
succes
gr Antoninvs


is een goeie detector maar je moet er wel tijd investeren om de functies en mogelijkheden te benutten,genoeg mogelijkheden
succes

inderdaat helemaal waar succes

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


11 okt 2020, 13:25
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl