Logo
Het is nu 28 maart 2024, 17:28



Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Minelab Manticore 
Auteur Bericht
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2008, 18:30
Berichten: 26912
Woonplaats: Kerkrade
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Minelab Manticore
sjk75 schreef:
ja klopt, die putdeksels vind bijna elke detector wel, maar die putdeksels zijn er bijna niet meer op de akkers.... die zijn allang gevonden door de jaren heen, en dat bedoel ik dus... ik heb enkele goede akkers waar ik eerst met e trac liep, daarna met deus en als ik daar nu met die nieuwe minelab zou lopen, zou ik dan opeens nieuwe vondsten vinden, laat staan goud en zilver...
zou dit kloppen of is t inderdaad marketing????

benieuwd naar jullie reacties :sd
zoek met de E track, terwijl ook de deus hier heb liggen , weet niet het moet goed tussen je oren zitten en je moet eroverheen lopen is mijn motto. met ploegen komt toch weer nieuw spul naar boven, staat je naam erop dan pakt niemand anders van jouw af :lo mijn mooiste vondsten komen toch van afgetrapte akker en daar is geen woord van gelogen, vooral het goud,(ook de Merovingisch gouden ring) blijkbaar komt het tot laatste los, ik heb het meesten goud gepakt van allemaal (niet als muntschat) maar gewoon losse vondsten en allemaal met die 'ouwe krak' :lol: :lol: :lol: :lol: in Australië gaat ook bijna iedereen op de gold nuggets met de minelab mogelijk nooit van een DEUS daar gehoord. :lol: :lol: :lol:

je moet er ook overheen lopen toch en vertrouwen hebben in je MD ongeacht welk merk :10 :10 :10


weet niet of die nieuwe Minelab van € 2000 euro beter is, dan mijn "oud werkpaard" dan moet ik me eens achter de oren krabben, blijft veel geld toch!!!

gr Chris :03

_________________
"niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!



beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"

15 sep 2022, 23:25
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 okt 2015, 20:04
Berichten: 1024
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Minelab Manticore
Yo guy´s,

Zoek nu een 8 tal jaar, natuurlijk nog geen ancien,
al leuke vondsten gedaan met Deus, Nox 800, D2.
Wat mijn bevindingen zijn , is dat elke detector zijn voor en nadelen heeft en ook dat geen enkele detector zal toveren, als je op sommige velden op een bepaalde plaats al meer dan 20 keer gelopen hebt en het jaar daarna toch nog iets leuks vind, komt het op andere details aan dan je metaaldetector.Ik weet ook hoe sneller de detector gaat en hoe meer informatie er binnen komt op dat scherm, hoe meer men bezig is met andere zaken dan het zoeken zelf, men moet op een fractie van een seconde bepalen is dat een goed target of niet ,anders kom je niet vooruit.Je brein moet ook nog al die informatie kunnen verwerken.
Ik wens iedereen veel succes met de manticore,maar ga eerst afwachten aan de zijlijn, maar heb dit al eerder gezegd als hij een maille vind op 25 cm direct.

Groeten Brynckminator


16 sep 2022, 06:35
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 mei 2013, 10:54
Berichten: 984
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Minelab Manticore
sjk75 schreef:
zou dit kloppen of is t inderdaad marketing????

benieuwd naar jullie reacties :sd


tsja, ik houd het nou al een jaar of 10 in de gaten , en eigenlijk ben ik tot de conclusie gekomen dat "de beste detector" een heel hoog wc-eend gehalte heeft

ik ben begonnen met een garret ace 250, daarna een at-pro , heb toen een fisher f75 gehad, daarna de nokta fors core, de nokta impact, en nu de deus2

welke van deze detectors is het best? volgens de fabrikant elke bovengenoemde detector ( nou ja, de ace 250 dan misschien niet)
volgens mij? : in diepgang de f75, in stabilteit van target-id de fors core, in zwaaigemak de deus2
zo ben ik er ook in gestonken, de nokta impact is de meest geweldige nieuwe detector van nokta, die gaat het dieperst van allemaal, zelfs met software updates ..... (er is er welgeteld 1 update geweest.... doet XP het een stukje beter :) )
inmiddels zijn we 4 "top-detectoren" van nokta verder ... en u raad het al; het nieuwste model , de "nokta/makro-ledgend" de meest geweldige , diepst gaande detector ooit uitgebracht gaat dieper dan welke concurent ook......... nou ja, je raad het al, ik geloof het niet meer
Het lijkt initieel geweldig, en als je een airtest doet op de diepste stand, ja leuk dat kje nog een signaaltje hoort van een duit op 75 cm , maar in de grond heb ik er nog nooit eentje van zo diep getoverd.

Ik zie nog steeds geen duiten van 60 centimeter afkomen, een enkeling komt van 40, en das al best diep
ook zie ik nog steeds geen middeleeuwse penningen ( kopjes) dieper dan van 10 cm afkomen, nog heb ik gehoord dat dat het geval is


dus om mijn hele lange verhaal iets korter te maken,
Ik denk dat het voornamelijk marketing is , en voor de rest is het maar net hoe de detector je ligt, ken je hem beter, vind je diepere targets ....

Of minelab nu de meest geweldige detector ooit heeft? alle marketing filmpjes zeggen van wel, maar ja, dat moet ook wel , hoe kun je anders een detector verantwoorden die 2k kost?
de praktijk zal het uitwijzen, maar ik denk persoonlijk dat het een prachtige detector zal zijn, maar of hij echt dieper gaat .....

_________________
zoekende op de Friese akkers met een xp deus 2

programma's voor de deus2 opslaan en bewaren? zie https://deus2.pjottrr.nl

historie: garret ace 250, fisher f75, garret at pro int, Nokta fors Core, nokta impact


16 sep 2022, 21:07
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 14:40
Berichten: 7709
Woonplaats: Belgica
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Minelab Manticore
Het zijn allemaal mindfucks, jongens en meisjes (en x-jes) :07 Met al die leuke promo filmpjes en aankondigingen proberen ze je kop te destabiliseren in de zin van: ik moet die hebben anders ga ik achter het net vissen en zal ik nooit meer iets vinden (en al die anderen wel) :ls :as

Die handelaars zijn al helemaal niet te vertrouwen, want die leven ervan! Ook die dat claimen op hetzelfde "level" als de zoekers te zitten enz, je kent het praatje wel :lol:

Ongetwijfeld is het een hele goeie detector. Maar moeten we dit nu allemaal gaan kopen ofzo? Natuurlijk niet, een leeg klote akker blijft een leeg klote akker en met een andere detector zal je het ook wel vinden op de hotspots :10 :lol:

_________________
One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.

Minelab: Manticore
Minelab: Equinox
XP: Deus II


17 sep 2022, 09:00
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 okt 2015, 20:04
Berichten: 1024
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Minelab Manticore
radiohead schreef:
Het zijn allemaal mindfucks, jongens en meisjes (en x-jes) :07 Met al die leuke promo filmpjes en aankondigingen proberen ze je kop te destabiliseren in de zin van: ik moet die hebben anders ga ik achter het net vissen en zal ik nooit meer iets vinden (en al die anderen wel) :ls :as

Die handelaars zijn al helemaal niet te vertrouwen, want die leven ervan! Ook die dat claimen op hetzelfde "level" als de zoekers te zitten enz, je kent het praatje wel :lol:

Ongetwijfeld is het een hele goeie detector. Maar moeten we dit nu allemaal gaan kopen ofzo? Natuurlijk niet, een leeg klote akker blijft een leeg klote akker en met een andere detector zal je het ook wel vinden op de hotspots :10 :lol:


yo Radiohead, mooi verwoord ,Natuurlijk niet, een leeg klote akker blijft een leeg klote akker en met een andere detector zal je het ook wel vinden op de hotspots.
waarheid als een koe.Maar diep in ons binnenste hopen we van nie, tegen beter weten in .

groeten Brynckminator


17 sep 2022, 13:35
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 19:17
Berichten: 2350
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Minelab Manticore
Ik geloof wel dat hij meer power gekregen heeft dus theoretisch zou het kunnen, maar ik vergelijk het met een Ferrari op de snelweg,.theoretisch zou je er 300 Kmh mee kunnen rijden maar als er veel verkeer is of gladde wegen dan lukt het niet.met andere woorden als de grond het niet toelaat omdat er veel ijzer of mineralisatie in de grond zit kun je die extra 50% niet inzetten anders wordt hij te onrustig. 50 % meer power wil niet zeggen 50% meer diepte, in het gunstige geval zal hij in vergelijk met de nox 2 a 3cm dieper gaan, dit zei marc( ingenieur van minelab).

_________________
Gr. Highlander


17 sep 2022, 20:38
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 jul 2020, 11:10
Berichten: 327
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Minelab Manticore
Laten we technisch gezien een aantal veranderingen zien deze maken in de praktijk het (kleine )verschil
De stabiliteit zal daarbij een belangrijke factor spelen.
Maurice


18 sep 2022, 14:33
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 maart 2016, 18:22
Berichten: 767
Woonplaats: friese wouden
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Minelab Manticore
tja t blijft moeilijk.... met een gewonnen detector in uk, ben van plan deze in te ruilen voor een deus 2 of een manticore, .... weet t nog steeds niet :Hellup:


22 sep 2022, 23:03
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 okt 2018, 16:21
Berichten: 5562
Woonplaats: Kerkrade
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Minelab Manticore
jullie kunnen kopen wat jullie willen, het maakt niks uit welke je hebt, je moet er over heen lopen, en het moet een piep geven... dat is alles

en er in geloven..... :heiligboontje:



mvg leon :sd


23 sep 2022, 01:27
Profiel WWW
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 17:14
Berichten: 59211
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Minelab Manticore
zo is het

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


23 sep 2022, 22:05
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl