|
|
Het is nu 03 maart 2026, 17:41
|
NOG NIET TEVREDEN OVER DE cxt 3030/MAAR NU WEL,,,,,,,,,,,,,,,
| Auteur |
Bericht |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28575 Woonplaats: Kerkrade
|
 NOG NIET TEVREDEN OVER DE cxt 3030/MAAR NU WEL,,,,,,,,,,,,,,,
beste CXT bezitters,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, tot op gisteren na ben ik zeker nog zeker niet helemaal tevreden over deze machine het inschuiven van de steel bij vervuiling is zwaar klote , inspuiten met siliconenspray is wel een tijdelijke optie,heb dit nu al bij verschillen mensen gezien die er last van hadden.het is toch ongelovelijk dat iemand die zo,n goede MD bouwt zoiets over het het hoofd kan zien,dat ding hadden ze in modder moeten gooien en nat gemaakt hebben om hem nadien met zand te bestrooien en proberen in schuiven het bandje van de armsteun is zwaar klote,je moet steeds bij elke piep je zien erin te wringen,of steeds dat klitgebeuren los maken. balans is geweldig,echt geweldig te noemen,je merkt vrijwel niets van het gewicht. programma is veel te ingewikkeld voor de gemiddelde zoeker,had eenvoudiger gekund vind ik persoonlijk. heb nog geen up-date gemaakt,ga ik waarschijnlijk ook niet doen ,of ik moet die rare ziekte krijgen wat ik van verschillende mensen hoor. ik heb hem nu bijna op het niveau staan hoe de E-track de muntjes pakte ik pak nu nog te veel onexs of hoe heet dat spul,het is een steen of sintel met metalen erin,die wil ik helemaal niet pakken,met de E-track pakte ik deze ook niet. ik had liever dicriminatie die ik met cijfertjes kon veranderen dat dat gedoe met die blokjes,heb je iets te veel pak je de penninkjes niet,doe je er iets af dan pak je dat metaalachtig gesteente. en bij ijzer geeft hij vaak een goede piep graaf je en dan is piep weg deze bealans moet ik nog effentjes strakst erin zien te krijgen,dan denk ik dat hij een top prestatie levert. om nu te zeggen dat hij veel beter is dan de E-track gaat me nog iets te ver,ik heb het verschil nog niet kunnen vaststellen op een paar dingen na. volgens mij is het E-track die het water in kan ,gps kan opslaan en moderen jasje er overheen getokken die veel beter zijn deze dingen wat ik nu al merk is dat hij uitzondelijk lekker rustig is op Romeinse velden die erg vervuild zijn met ijzer,wat een genot is dat de diepgaang is wel beter qua gevoel . maar om eerlijk te zijn en dat vind ik ook wel gepast,ik ben nauwelijks aan zoeken toegekomen om hem uitgebreid te testen doodat veel velden nog niet gedaan zijn. ik kijk nog een paar weken hoe het gaat ,anders pak ik gewoon de E-tack weer,maar het gevoel voor de CXT wordt iets beter omdat ik hem beter leer kennen door hem te testen en beter af te stellen. word vervolgt grt Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 02 aug 2012, 14:42 |
|
 |
|
Marco
|
 Re: NOG NIET TE VREDEN OVER DE cxt 3030
hoi Chris. Ik ben het er mee eens tot zover mijn mening ciao 
_________________ ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ No me moleste mosquito
Laatst bijgewerkt door Marco op 02 aug 2012, 21:24, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 02 aug 2012, 15:42 |
|
 |
|
Ouwerkerk
ERELID
Geregistreerd: 12 sep 2010, 16:07 Berichten: 1819 Woonplaats: lost ones
|
Mooi eerlijk verhaal Grt Rob
_________________ Lost Ones
|
| 02 aug 2012, 16:12 |
|
 |
|
Ceesou
ERELID
|
Goed dat jullie deze informatie delen mannen. 
_________________ Multi multa; nemo omnia novit" Veel mensen weten veel, maar niemand weet alles"
|
| 02 aug 2012, 17:35 |
|
 |
|
joppie
penningmeester
|
Denk dat we er gewoon even aan moeten wennen , ik erger me mateloos aan die armsteun , vooral als je een dikke jas draagt is het lastig om in de steun te komen , diepgang lijkt mij beter.
gr.joppie.
|
| 02 aug 2012, 17:45 |
|
 |
|
Highlander
|
Hi joppie dat klopt, ik heb aan mijn regenjas een soort klittenband zitten hierdoor kun je de mouw strakker om je pols binden, nu geen problemen meer Gr. Highlander
_________________ Gr. Highlander
|
| 02 aug 2012, 18:13 |
|
 |
|
Misfit
|
Klittenband aan de mouw van je jas laten naaien, en de andere zijde in de kom van je armsteun lijmen ?  Als onze 'Koning van de Romeinse akkers' al naar z'n E-Trac terug verlangd pik ik straks wel ergens zo'n (te) goedkope E-Trac op als reserve-detector 
|
| 02 aug 2012, 18:14 |
|
 |
|
krokdundee
|
Hi Chris Zou er nooit iets opspuiten, hier blijft het vuil alleen maar aan plakken. Zou een 5 liter kannetje met water meenemen en na het zoeken de ondersteel even afwassen. Heb zelf vele jaren met een telescopische steel op mijn elite gezocht en na een hoop geschuur en geetter kwam ik er achter dat water de oplossing voor mij was. Sucses ermee. Groet Gerrit
|
| 02 aug 2012, 18:27 |
|
 |
|
Ambianii
|
goei tip gerrit en chris..thx voor de duidelijke uitleg over jouw bevindingen....
|
| 02 aug 2012, 18:37 |
|
 |
|
Russell
|
Ik schuif de detectors nooit in...,nergens voor nodig feitelijk als je met de auto bent..soms handig dat wel maar als het niet hoeft lekker zo laten.
|
| 02 aug 2012, 18:47 |
|
 |
|
Ceesou
ERELID
|
Russell schreef: Ik schuif de detectors nooit in...,nergens voor nodig feitelijk als je met de auto bent..soms handig dat wel maar als het niet hoeft lekker zo laten. Maar het moet wel mogelijk zijn voor een dergelijke detector 
_________________ Multi multa; nemo omnia novit" Veel mensen weten veel, maar niemand weet alles"
|
| 02 aug 2012, 18:49 |
|
 |
|
Rene Verhoef
|
Ik had ook problemen met en in en uit schuiven, ik ben tot nu toe alleen actief in het water geweest en nog niet op het land.
In het water komt er veel meer fijn zand tussen de carbon steel ook na iedere keer uitspoelen bleef er veel zand zitten kreeg hem haast niet meer in en uitgeschoven, na tientallen keer zoeken gaat hij veel beter in en uit geen probleem meer.
Denk dat hij nu een beetje op maat is geschuurd.
Gr. René
|
| 02 aug 2012, 21:52 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20754 Woonplaats: utrecht
|
effe wennen he Chris komt goed kerel , aan de E-track moest jij ook wennen en daarna.................. gaat bij de CTX ook gebeuren hoor , ik ben al gewend gr bubba 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 03 aug 2012, 22:01 |
|
 |
|
Dwalex
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:59 Berichten: 527 Woonplaats: Akkerland
|
bubba schreef: effe wennen he Chris komt goed kerel , aan de E-track moest jij ook wennen en daarna.................. gaat bij de CTX ook gebeuren hoor , ik ben al gewend gr bubba  Kan ik niet anders als beamen! Het is een top machine. Oke, hij vergist zich wel eens met diep liggende grote (ronde) stukken ijzer maar daar hebben meer merken last van... En ja, die armsteun sluiting irriteerd mij ook. Maar ik haal de laatste tijd veel meer vondsten uit de bodem dan al mijn gelijktijdige medezoekers. Alex
|
| 03 aug 2012, 23:03 |
|
 |
|
devoon
|
Hoi allemaal. Heb afgelopen 10 dagen gelukkig weer eens vrij veel kunnen zoeken. Ik heb de CTX3030 vooral aangeschaft om zijn uitstekende balans. Ik wil ondanks mijn leeftijd no zo lang als mogelijk blijven zoeken. Ik heb gezocht op zwaar vervuilde akkers met veel ijzer en verbrande resten van oorlogstuig. Ik zoek vooralsnog in de strandmodus met kleine aanpassing van respons?geluid. Mijn bevindingen tot nu toe; -balans is ideaal, maar gaat echter deels verloren wanneer ik het bandje van de armsteun niet gebruik. Ik gebruik een paar elastieken wanner ik de regenjas aan moet. Ik knudde dan . Probeer er nog iets op te vinden. -ijzerdiscrim vind ik zeer goed. Goede signalen bij ijzer komen voor, maar na een schep zijn ze meestal verdwenen. - geeft goede signalen van nonferro prima door ook als bv. een zeer klein granaatscherfje (3x3 mm.) dicht bij ijzer ligt. - Wat diepte betreft: ik heb de indruk dat de diepte op zeer kleine voorwerpjes werkelijk beter is. Vraagt wel een behoorlijke concntratie bij het zoeken. - het in en uitschuiven van de steel levert mij nauwelijks problemen op. Klei en zand op de steel verwijder ik met een nat doekje (rode zakdoek). In de juiste positie valt de steel gewoon naar beneden waneer ik de detector vertikaal hou. Voorlopig ben ik zeer teveden met deze machiene  . De vele toeters en bellen heb ik niet nodig . Wel ga ik wanneer ik de nederlandse handleiding binnen heb vast wel experimenten met het instellen van ander modi. Ik wens jullie allemaal veeeeel succes en mirakels mooie vondsten met de CTX3030. Met vriendelijke groeten. Peeter
|
| 04 aug 2012, 13:25 |
|
 |
|
bacchus
|
 Re: NOG NIET TEVREDEN OVER DE cxt 3030
he criss ik denk met een beetje rust en geduld red je het wel. grt john 
|
| 04 aug 2012, 18:13 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
|
hallo CXT bezitters,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, ZO IK HEB HEM NU EIDELIJK TE PAKKEN nu heb ik de puntjes op de i gezet mijn ontevredenheid kwam omdat ik hem niet uitproberen kon omdat de velden vol stonden. na de laatste keer zei ik dat ik de onex (een soort sintel met metalen erin) niet kon discrimineren zonder dat ik klein goud (weiniger dan ½ gram liet liggen),maar nu heb ik een programma gevonden die dat wel kan met wat andere aanpassingen erbij. de laatste 5 dagen bezocht ik dagelijks afgetrapte Romeinse velden waar de sporen in de vorm van gaten en verstoorde bovenlagen de sporen van andere zoekers verraden die daar actief waren geweest.ik pakte daar de munten gewoon tussenuit zo ook vandaag toen ik met bennie7 onderweg was,we waren beiden sterk onder indruk van de felheid en de diepte waarop hij Romeinse Follissen pakte ook mijn 1 ste zilver pakte ik met gemak van een ongekende diepte t o v mijn E-track . daarbij pakte ik ook zeer veel kleine fragmenten van brons en lood wat je in algemeen altijd pakt op een dergelijke Romeinse contex. zaten een aantal scherpe Folissen tussen en een klein muntschatje 5 aaneengekoekte romeintjes ,zal ze later wel plaatsen. dus meer dan 40 munjes gepakt op akkers waar eigelijk niets meer af kwam of de omstandigheden dat niet toelieten. maar wat ik het prettigste vond van alles was de rust die hij brengt aan je oren,je hoord vrijwel alleen de edelmetalen,de grotere stukken ijzer met een lichtpiepje dat meteen weer verdwijnt. zoeken zonder disc. op een Romens veldje raadt ik niemand aan je word er doodziek van met al die lage bloebgeluiden  dit programma raad ik wel aan op minder vervuilde akkers/veldjes , zeg maar de niet Romeinse zogenaamde velden:10 om eerlijk te zijn vroeg ik eerst de aan jongens die ervaring met CXT hadden en er vaker mee aan slag waren geweest,maar achteraf onzin,ik zoek al 35 jaar en ik had beter moeten weten ik zal na een paar weken als ik op omgeploegde akkers heb kunnen zoeken en resultaat optimaal blijft mijn instelling hier op 'ons forum' zetten tenslotte ook de balans is abnormaal geweldig,met de E-track had ik na een paar uurtjes veel last van mijn tennisarm,daar merk ik nu gelukkig niets meer van grt Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
|
| 07 aug 2012, 21:56 |
|
 |
|
ALFABOY
Geregistreerd: 18 apr 2008, 11:07 Berichten: 2821 Woonplaats: kerkrade
|
Nou dan kun je nu de titel van het bericht wijzigen Toch iets te snel geoordeeld,wil er ook 1 maar ga zo weinig Gr
|
| 07 aug 2012, 22:16 |
|
 |
|
batavier
|
Ha Chris, Fijn om te horen kerel. Donderdag wordt ik ook een CTX-er. Ik heb er nog geen enkele ervaring mee maar dat gaat snel veranderen! Wel ben ik toch alvast erg benieuwd naar die instellingen van je.
Succes,
Batavier
_________________ laat mij maar lekker aanmodderen
|
| 07 aug 2012, 22:20 |
|
 |
|
Hoth
|
@chris:
Zie je wel :-)
De CTX is een monster.....
_________________ Ook gij, Brutus?
|
| 07 aug 2012, 22:25 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
|
 Re: NOG NIET TEVREDEN OVER DE cxt 3030/MAAR NU WEL,,,,,,,,,,,,,,,
ALFABOY schreef: Nou dan kun je nu de titel van het bericht wijzigen done batavier schreef: Wel ben ik toch alvast erg benieuwd naar die instellingen van je komt goed ALFABOY schreef: Toch iets te snel geoordeeld,wil er ook 1 maar ga zo weinig Hoth schreef: @chris:
Zie je wel :-)
De CTX is een monster..... dat kan ik zeer snel verklaren ik heb dat ding al een maand thuis liggen en had hem eigelijk alleen bij johan (bubba) kunnen testen en daat pakte ik opmerkelijk veel duiten en ander spul wat ik met de E-trak en andere md niet pakte en we zijn er vaak gelopen ,vooral die 'langen',die heeft er voetpaden ingelopen  en het was ook prettig om de verschillen te horen tussen ijzer & edelmetalen ,maar eenmaal in het zuiden hier was er niets te zoeken en had hem niet kunnen uitproberen tot een week geleden.daar ik zocht met de instellingen van Johan kan ik er geen kant mee uit op "Romeinse site's"  ik werd er beetje radeloos en boos van maar toen heb ik hem geheel gedelite en opnieuw ingesteld en toen kwam het beest lost in de CXT  hij pakte met gemak de kleinste muntjes,dus in dit geval de "Romeinse follissen" ,,,,maar ook die onex stenen en heel veel ook nog,dus thuis weer gedelite en een ander programma gekozen en met succes, wat een zaligheid om met het beest te lopen Pat hier en daar nog een beetje bijschaven nog om het optimale eruit te halen grt Chris 
|
| 07 aug 2012, 22:42 |
|
 |
|
Highlander
|
Hi Chris buten het feit dat je niemand aanraad om de disk niet te gebruiken is het ook zo dat de diepgang beïnvloed wordt, met andere woorden heb je geen disk geactiveerd zul je in het ergste geval diepte verliezen op zijn minst zullen sommige geluiden minder goed doorkomen, raar maar waar Gr. Highlander
_________________ Gr. Highlander
|
| 07 aug 2012, 22:45 |
|
 |
|
radiohead
Geregistreerd: 17 apr 2008, 15:40 Berichten: 7888 Woonplaats: Belgica
|
Nu hoor ik je praten Chris Blij dat je er mee vertrokken bent 
_________________ One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.
Minelab Manticore
|
| 07 aug 2012, 22:46 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
|
hoi Maikel,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, ook dat heb ik geprobeerd,ik weet niet of je al op een echt vervuilde akker hebt gelopen en dan een orgel aan ijzergeluiden over je krijgt gegooit,ik heb dan ook voor mijn program gekozen om een blokje in het scherm te programmeren om zo de diepgang te houden. de gain moet je ook lekker hoog zetten,op het maximale van 29/30. grt Chris ps ik heb afgeraden op "Romeinse akkers/veldje hem niet te gebruiken
|
| 07 aug 2012, 22:51 |
|
 |
|
peter
Moderator
Geregistreerd: 14 feb 2009, 17:49 Berichten: 7767 Woonplaats: Deventer
|
Als ik t nu goed begrijp zal t eerdaags romeintjes gaan regenen hier op t forum  ,t zou verboden moeten worden die CTXers  . Mooi dat je hem goed hebt nu Chris 
_________________ gr Peter zoekt met een Manticore
|
| 07 aug 2012, 23:00 |
|
|