|
|
Het is nu 03 maart 2026, 18:03
|
| Auteur |
Bericht |
|
la taupe
|
 Re: White's Spectra V3
|
| 28 apr 2010, 16:42 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ja dat doe je zelf 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 29 apr 2010, 02:27 |
|
 |
|
la taupe
|
Hi Candlescope! Dank je voor de toelichting, ook Wilhelm maakte me er attent op dat er een update te krijgen is, deze zomer laat ik dit doen en breng terug verslag uit 
|
| 10 mei 2010, 18:11 |
|
 |
|
peter
Moderator
Geregistreerd: 14 feb 2009, 17:49 Berichten: 7767 Woonplaats: Deventer
|
la taupe schreef: Nog eens een tussentijdse update; vandaag heb ik praktisch de gehele dag vanalles en nog wat uitgeprobeerd met de instellingen en de programma's van de Spectra V³ en dat op verschillende grondsoorten, van net geploegd en smetteloos, tot keiharde bovenlaag en sterk vervuild en natuurlijk heb ik me ook beziggehouden met het "minpuntje" waar ik het reeds eerder over had, de exacte pinpointing... Het is gewoon een kwestie van gewoonte, de meest exacte pinpointing krijg je in het programma "coins" en op de fabrieks-ingestelde sweep-speed, dan heb je de exacte plaats in het midden van de schotel, net op de dwarsbalk van de DD. Bij het programme "relic", "coins and jewelry" en "deep silver" is het echt nodig vijf a zes maal kruisgewijs over het object te sweepen en ook af te gaan op de diepte-indicatie. Bij de minst geregistreerde diepte dien je gewoon te graven daar waar het onderste van de dwarsbalk van de schotel de toon aangeeft en je zit goed. Bijnoot; vandaag ENORM verrast geweest door de prestaties tov de diepgang....een duidelijke biep, beginnen graven, na 50 centimeter de "overload-toon", nog eens dertig centimeter erbij gegraven en daar was ie dan, op 85 centimeter diepte een Duitse ijzeren munitiekist met patronenriem eruitgehaald, en de detector stond nog niet eens op de "extra-boost-stand".... Leuk weetje; ik passeerde de plek reeds eerder met m'n XLT Spectrum en m'n DFX300....zonder ook maar één biepje!  Zozo 85 cm das wel erg diep zeg,heb momenteel een v3 in huis staan(in bruikleen van een kennis)die heeft m denk ik veel te impulsief aan geschaft en vroeg of ik eens met die v3 wil gaan zoeken. Hij heeft van een md totaal geen verstand,en ik zei ik zoek al jaren geef maar s ff aan mij (denk dat ik m maar snel weer terug geef) wat een machine zeg,wat een instellingen,en wat een mogelijk heden. Ik deed ff een testje met een zilveren denarius,10 cm in de grond en mijn bandito2 pakte hem feilloos en de v3 niet (alleen maar in de fabrieks instelling geprobeerd) mn kennis baalde als een stekker en ik lachte me dood  . Ik heb wel gezegd dat de v3 veel beter dan de mijne is,en dat t aan de instelling ligt maar dat moet ik uitzoeken en gaat wel een 1/2 jaar duren. Ik kreeg als antwoord hou m maar zolang bij je totdat je er mee overweg kan  (hij heeft een zeer drukke baan en zit vaak in het buitenland)dus ik heb voorlopig wat te spelen. gr Peter
_________________ gr Peter zoekt met een Manticore
|
| 11 mei 2010, 22:13 |
|
 |
|
la taupe
|
Zet hem eens bij "sensitivity" op TX BOOST, dan pakt hij zelfs een munitiekist op +1meter 
|
| 11 mei 2010, 22:37 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
STOND HIJ WEL AAN PETER 
|
| 11 mei 2010, 22:39 |
|
 |
|
peter
Moderator
|
de ed schreef: STOND HIJ WEL AAN PETER  Hoezo  zitten er batterijen in dan 
|
| 11 mei 2010, 23:00 |
|
 |
|
peter
Moderator
|
la taupe schreef: Zet hem eens bij "sensitivity" op TX BOOST, dan pakt hij zelfs een munitiekist op +1meter  Zal ik donderdag of vrijdag eens proberen,maar ben al blij dat ik m aankrijg  en moet t boekje nog eens goed doorlezen "maar bedankt voor de tip" gr Peter
|
| 11 mei 2010, 23:03 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
peter schreef: de ed schreef: STOND HIJ WEL AAN PETER  Hoezo  zitten er batterijen in dan  IK WEER WEL DAT DE INSTELLINGEN VAN White GOED MOET INSTELLEN 
|
| 11 mei 2010, 23:06 |
|
 |
|
peter
Moderator
|
de ed schreef: peter schreef: de ed schreef: STOND HIJ WEL AAN PETER  Hoezo  zitten er batterijen in dan  IK WEER WEL DAT DE INSTELLINGEN VAN White GOED MOET INSTELLEN  Daar ben ik nu ook wel achter ja,maar ik dacht met de standaard fabrieks instelling moet je toch wel aardig goedzitten "dus niet" maar komt wel hoop ik
|
| 11 mei 2010, 23:18 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
IK WEET WEL DAT ZE OOK DING LATEN LEGGEN VALT GOUW TEGEN
MAAR IK HEB OOK MUNTJES OOK DIEP WEG GEHAALT GEEN 80 CM
WEL 40 CM DIEP OP EEN KWARTJE
|
| 11 mei 2010, 23:23 |
|
 |
|
Henri
|
[quote="de ed"]IK WEET WEL DAT ZE OOK DING LATEN LEGGEN VALT GOUW TEGEN
WEL 40 CM DIEP OP EEN KWARTJE[/quo
voor of na gat graven ????
_________________ Xp goldmax Tesoro Tejón Tesoro compadre Minelab unox 800
|
| 12 mei 2010, 14:03 |
|
 |
|
bennie
|
Lataupe, heeft die spectra ook zo last van schrikdraad Was altijd White'sfan maar ben op ander merk overgestapt vanwege dat getik van schrikdraad wat bij ons in de buurt veelvuldig voorkomt in schapenland en geen zoeken meer aan was. 
|
| 12 mei 2010, 15:24 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
Henri schreef: de ed schreef: IK WEET WEL DAT ZE OOK DING LATEN LEGGEN VALT GOUW TEGEN
WEL 40 CM DIEP OP EEN KWARTJE[/quo
voor of na gat graven ???? eerste een zacht piepie pje dan graven en dan een kwartje ik maak te er meer een sport van het was super stil weer en gras was lekker kort het was met een xlt en heel langzaam lopen 
|
| 12 mei 2010, 19:51 |
|
 |
|
la taupe
|
@ Bennie; ja jongen, schrikdraad, hoogspanningsmasten en elektriciteitscabines......net of je hebt steeds goud gevonden, hij heeft er zelfs erge van dan alle voorgaande modellen van White's, zeker als je IN de wei staat die is omheind en onder spanning staat. Naast een draad zoeken lukt vanaf 15 meter afstand. Heb er reeds mee leren leven na meer dan 10 jaar zoeken met White's... 
|
| 12 mei 2010, 22:21 |
|
 |
|
bennie
|
Ja, maar had wel eens akkers van 30 m breed en beide zijden draad. Dan kun je inpakken en wegwezen  , of de boer moest zo vriendelijk zijn om de stroom er af te halen 
|
| 13 mei 2010, 16:19 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
|
| 13 mei 2010, 23:39 |
|
 |
|
peter
Moderator
|
de ed schreef: http://www.bodemvondstenwereld.nl/viewtopic.php?f=330&t=18380 Mooi de ed dit maakt t allemaal veel simpeler  ,nu is t allemaal veel gemakkelijker  pfffffffffffffffffffffff nog meer knoppen en functies erbij  . gr Peter
|
| 14 mei 2010, 11:54 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ach gewoon zoeken maar
|
| 16 mei 2010, 14:33 |
|
 |
|
pacotje
|
Hallo medepiepers, zeer goed omschreven,ik zoek regelmatig met de v3 op het strand en kan niet anders zeggen dat ie zeer goed is,een paar keer pompen en zoeken maar geen bijgeluiden het is gewoon een perfekte md grts, Pacotje
|
| 24 jan 2011, 07:46 |
|
 |
|
pacotje
|
Hallo, goede uitleg over de V3i  ,heb hem ook nu 1 week moet nog veel leren met name pinpointen is moeilijk het is een super md grts, Pacotje
|
| 24 jan 2011, 21:15 |
|
 |
|
TheHunter
|
Meerdere mensen hebben moeite met pinpointen van deze detector. Vind het vreemd want ik heb er zelf geen last van.
Heb al eens met een andere wat goedkopere detector gepinpoint en vond dat pas lastig. De diepte viel weg, kreeg geen signaal met pinpointen. Met normaal zoeken had ik een duidelijk signaal.
Kan het zijn dat men (degene die problemen hebben/hadden met pinpointen met de v3) op zwaar vervuilde grond bezig was?
Bij een mooi bliebje ga ik globaal lokaliseren. Zodra ik dicht genoeg bij het object ben, ga ik pinpointen en echt: bij de meeste muntjes ik zit er dan gewoon bovenop.
Het kan misschien komen door de 3 frequenties waar de detector mee werkt. Misschien dat dit verwarring geeft bij jullie?
Ik vind het een heerlijk ding.
|
| 07 feb 2011, 17:55 |
|
|