|
|
Het is nu 03 maart 2026, 19:29
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 23 berichten ] |
|
XP Deus wel of niet geschikt voor het natte strand met laatste update?
| Auteur |
Bericht |
|
pietieman
|
 XP Deus wel of niet geschikt voor het natte strand met laatste update?
Is een deus nu wel geschikt voor natte strandgrond? Ik heb een amateur hobbyist gesproken die vertelde mij dat met de laatste versie update het mogelijk moet zijn om in te kunnen instellen voor natte strandgrond, of is dit niet correct. Opvallend momenteel dat op advertentiesite zoals marktplaats dat een aantal XP Goldmaxx gebruikers over willen stappen naar een Deus....Ik weet wel dat de instelling Goldmaxx standaard op de deus aanwezig is....altijd handig 
|
| 31 jan 2014, 10:37 |
|
 |
|
StefLimburg
|
 Re: XP Deus wel of niet geschikt voor het natte strand met laatste update?
Is geen probleem. De Deus heeft hier een speciaal programma voor (programma 7). Staat zelfs in de handleiding.
|
| 31 jan 2014, 18:14 |
|
 |
|
pietieman
|
Wel mooi om te zien hoe de techniek zich verbeterd, knap hoor... dus eigenlijk is de XP Deus ook een allrounder...Ik vind het wel mooi dat de deus is op te waarderen met updates...
|
| 31 jan 2014, 18:59 |
|
 |
|
StefLimburg
|
Ik heb de Deus nog niet zo lang maar ben er zeer tevreden over. Genoeg opties om mee te experimenteren, lekker licht, alles draadloos en inschuifbaar tot een klein formaat. Heb er nog geen moment spijt van gehad.
|
| 01 feb 2014, 06:01 |
|
 |
|
pietieman
|
Volgens mij hebben ze nu ook antennes waarmee je ook het water in kan, met je deus, moet je echter ook waterdichte omhulsels aanschaffen.  Met name voor je kastje.....
|
| 01 feb 2014, 08:25 |
|
 |
|
hermanusb
|
Het kastje moet je gewoon in je waadbroek waterdicht opbergen, of duikpak.
En dan kun je onderwater piepen met de koptelefoon. Welke je beter niet kunt laten vallen.
|
| 03 feb 2014, 20:25 |
|
 |
|
pietieman
|
Niet laten vallen,...want die koptelefoon is niet waterdicht..? hebben we dat weer. dan moet daar ook een zak overheen....alleen haal je dan weer geen lucht... nee, zonder gekheid, het is prachtige techniek ...
|
| 03 feb 2014, 20:36 |
|
 |
|
hermanusb
|
De deus werkt uitstekend op natte ondergrond bij de noordzee.
|
| 06 mei 2014, 16:11 |
|
 |
|
pietieman
|
Ik ben er zelf nog niet mee naar het strand geweest maar de afgelopen maanden heb ik er wel intensief mee gezocht. Op akkers en in de bossen op de Veluwe: veel kogelpunten, hulzen,en granaatscherven. Daar ben ik nu wel klaar mee hoor. Ook veel kleingeld gevonden, centen, een paar zilveren dubbeltjes, kwartjes en guldens en mijn eerste 5 gulden muntstuk. Jammer genoeg geen romeins verleden waar ik zoek.. Hij pakt ook wel snel treklipjes, daar word ik wel hondsdol van!maar de recoverysnelheid maakt heel veel goed. Aankomende weekeinde ga ik de deus uitproberen in het water,, mijn drysuit ligt al klaar 
|
| 06 mei 2014, 17:52 |
|
 |
|
Goudgeel
|
Pietieman, het zou heel prettig zijn wanneer je hier, na jouw natte detector pogingen, jouw ervaringen kan/komt vertellen. Ik denk erover een XP Deus te kopen maar wil eerst zoveel mogelijk informatie vergaren.
Omdat het me nog niet geheel duidelijk is of een XP Deus ook goed op het op het natte gedeelte van het zoute noordzeestrand werkt, vraag ik een ieder hierbij vriendelijk hierover iets vertellen. In een bericht hierboven werd gesproken over de natte ondergrond van het noordzeestrand, maar met een natte ondergrond kan de ondergrond van het droge gedeelte van het zoute noordzeestrand worden bedoeld.
|
| 07 mei 2014, 11:47 |
|
 |
|
hermanusb
|
Ik heb deze week im het natte gedeelte gezocht in de noordzee.
En dat ging uitstekend.
|
| 07 mei 2014, 13:08 |
|
 |
|
Goudgeel
|
Ik wist niet dat het ook een duikstok is, hoe diep kan ie ? En nu zonder gekheid: geen last dus van mineralisatie en ongestoorde signalen? Heb je ook nog wat gevonden?
|
| 07 mei 2014, 16:21 |
|
 |
|
pietieman
|
Er is een manier om het signaal dat de deus normaliter onderbreekt als je in het water zoekt te blijven ontvangen op je besturingskastje: of een setje in de winkel kopen of zelf met een coax kabel de verbinding maken tussen schijf-contactpunten en kastje... je kan niet duiken volgens mij, omdat je dan weer met alles onder water gaat. Je onderbreekt dan het signaal tussen het kastje en schijf, dat werkt niet. Maar je kunt wel waden en maximaal tot een meter en nog iets meer, maar als je wilt duiken dan lijkt mij dat je niets aan de xp hebt. Iemand zou het eens uit moeten proberen om onder water te gaan en het kastje in een waterdichte hoes te verpakken, ik ga het niet gokken, mij iets te kostbaar. Daarbij komt dat ik nog een oude fisher heb , dat is wel een duiker  Met de laatste update zou de deus het prima op nat zand en gemineraliseerde grond doen. Ik heb trouwens ook nog een Etrac en twijfel om de kogel door de kerk te schieten en een keuze te maken en er 1 weg te doen, maar het zijn zulke verschillende detectoren dat ik het erg moeilijk vind.
|
| 07 mei 2014, 17:12 |
|
 |
|
melpatcindy
|
wil me niet negatief uit laten over de xp deus maar goudgeel wil begrijp ik beginnen met zoeken? zou er dan geen goedkoper iets zijn voor zoeken op het strand? of wil hij de hobby echt gaan beoefenen [wat ik ook had ] en gelijk maar de in die tijd goed aangeschreven Whites xlt nieuw kocht daar kan verschil in zitten gr ed 
_________________ gezelligheid kent hier geen tijd
|
| 07 mei 2014, 21:39 |
|
 |
|
pietieman
|
Als je alleen op strand wil, zal er zeker wel een goedkoper alternatief zijn, zat detectoren voor strand die goedkoper zijn....voor iedereen is het natuurlijk wel een goede tip om voorzichtig te beginnen en niet meteen voor een dure detector te gaan. De vraag in dit topic ging echter wel over wat de deus niet of wel kan Ik zou zelf voor je een dure detector aanschaft veel informatie opvragen en ook eens proberen met iemand mee te lopen, uitproberen dan kun je wel beter bepalen of het is wat je zoekt en het z'n geld waard is. Ik wil zelf wel een gil geven als ik richting strand ga, maar dat duurt nog wel 1-2 maanden aangezien ik op de veluwe verblijf in de weekeinden. Als ik niet in de bossen, akkers of weiland zou zoeken, zou mijn Minelab sovereign elite ook prima zijn voor het strand, ook stukken goedkoper. Feit blijft voor mij dat ik de deus lekker licht vind en een hele fijne detector en ja...hij kost veel geld, daarom heb ik er een 2de hands gekocht (nog een boel geld).
|
| 07 mei 2014, 22:16 |
|
 |
|
hermanusb
|
Er zijn niet zo heel veel detectors die het natte en zoute deel goed aankunnen.
|
| 07 mei 2014, 23:40 |
|
 |
|
Goudgeel
|
melpatcindy schreef: wil me niet negatief uit laten over de xp deus maar goudgeel wil begrijp ik beginnen met zoeken? zou er dan geen goedkoper iets zijn voor zoeken op het strand? of wil hij de hobby echt gaan beoefenen [wat ik ook had ] en gelijk maar de in die tijd goed aangeschreven Whites xlt nieuw kocht daar kan verschil in zitten gr ed  Ik ben inderdaad een beginner melpatcindy en wil nu op het droge en natte noordzeestrand beginnen, om me later misschien ook wel op akkers te verplaatsen. Het probleem bij mijn keuze is dat ik een md wil hebben die redelijk/goed aangeschreven staat, maar die bij voorkeur niet te zwaar qua gewicht is.
|
| 08 mei 2014, 06:34 |
|
 |
|
Goudgeel
|
pietieman schreef: Als je alleen op strand wil, zal er zeker wel een goedkoper alternatief zijn, zat detectoren voor strand die goedkoper zijn....voor iedereen is het natuurlijk wel een goede tip om voorzichtig te beginnen en niet meteen voor een dure detector te gaan. De vraag in dit topic ging echter wel over wat de deus niet of wel kan Ik zou zelf voor je een dure detector aanschaft veel informatie opvragen en ook eens proberen met iemand mee te lopen, uitproberen dan kun je wel beter bepalen of het is wat je zoekt en het z'n geld waard is. Ik wil zelf wel een gil geven als ik richting strand ga, maar dat duurt nog wel 1-2 maanden aangezien ik op de veluwe verblijf in de weekeinden. Als ik niet in de bossen, akkers of weiland zou zoeken, zou mijn Minelab sovereign elite ook prima zijn voor het strand, ook stukken goedkoper. Feit blijft voor mij dat ik de deus lekker licht vind en een hele fijne detector en ja...hij kost veel geld, daarom heb ik er een 2de hands gekocht (nog een boel geld). Zoals ik in andere berichten al heb geschreven denk ik er nu over om te beginnen op het droge en natte noordzeestrand om misschien later mijn horizon te verleggen naar akkers en dergelijke. Ik weet dat er voor het gebruik op het droge en natte noordzeestrand ook andere en soms goedkopere md's te vinden zijn, echter wil ik me niet een breuk sjouwen en daarmee het plezier in het zoeken en mijn rug vernielen. Overigens bedankt voor het aanbod eens mee te kunnen lopen, maar voordat jij op het strand ga zoeken heb ik denk deze denk ik al leeggeraapt 
|
| 08 mei 2014, 06:41 |
|
 |
|
pietieman
|
hahaha, goed antwoord, maarre...weddden dat ik toch nog wat vind, jij hebt vast die broek weer aan met een gaatje in je zak als je het strand op gaat Nog effe terug komend op gewicht, ik heb zelf ook wat rug klachten en het gewicht van de deus is inderdaad top...ik vind wel dat hij stukken minder sterk gebouwd is als bijv. een minelab. Met een minelab kun je je goed verdedigen (ook thuis als je laat thuis komt van zoeken) en de deus is wat fragieler. Veel geluk met zoeken. De minelab vind ik meer een porsche, een werkpaard (alhoewel die uit duitsland komt) betrouwbaar. Goed voor de snelweg maar ook prima om boodschapjes te halen. De deus zou ik eerder vergelijken met een Ferrari het oog wil ook wat, mooi design en veel technische snufjes, kan erg snel, maar beter geen boodschappen mee halen (zou mijn vrouw wel willen) .
|
| 08 mei 2014, 07:11 |
|
 |
|
Goudgeel
|
pietieman schreef: hahaha, goed antwoord, maarre...weddden dat ik toch nog wat vind, jij hebt vast die broek weer aan met een gaatje in je zak als je het strand op gaat Nog effe terug komend op gewicht, ik heb zelf ook wat rug klachten en het gewicht van de deus is inderdaad top...ik vind wel dat hij stukken minder sterk gebouwd is als bijv. een minelab. Met een minelab kun je je goed verdedigen (ook thuis als je laat thuis komt van zoeken) en de deus is wat fragieler. Veel geluk met zoeken. De minelab vind ik meer een porsche, een werkpaard (alhoewel die uit duitsland komt) betrouwbaar. Goed voor de snelweg maar ook prima om boodschapjes te halen. De deus zou ik eerder vergelijken met een Ferrari het oog wil ook wat, mooi design en veel technische snufjes, kan erg snel, maar beter geen boodschappen mee halen (zou mijn vrouw wel willen) . Nee, ik ben pietje precies en gaten zul je niet in mijn broekzakken vinden, ...... en op het naaktstrand kan je zonder broek lopen toch  En wedden daar doe ik niet aan, ik zoek liever op safe. Dat de Deus iets minder sterk gebouwd is (ik heb inmiddels ook het tegenovergestelde gelezen) is voor mij geen probleem omdat ik altijd heel voorzichtig met mijn spullen omga, zelden iets stukgemaakt tot nu toe. En voor wat betreft het uiterlijk maakt het mij niet uit hoe een md eruit ziet, voor mij veel belangrijker dat hij goed in de hand ligt en goed werkt. En omdat ik niet op uiterlijk afga heb ik even geen Porche of Ferrari, ik doe de boodschappen wel op de fiets, vaak sneller, goedkoper en gezonder en beter voor de bloemetjes en de bijtjes.
|
| 08 mei 2014, 11:01 |
|
 |
|
Grantura
|
Neem in ieder geval geen XLT voor op het natte zand. Dat gaat niet werken.
|
| 08 mei 2014, 19:28 |
|
 |
|
pietieman
|
Misschien kun je nog op internet meer info vinden mbt zoeken op nat strand. Lijkt mij dat er wel filmpjes te vinden zijn, ook op buitenlandse forums etc. Succes en als ik naar het strand ben geweest zal ik mijn ervaring zeker op het forum plaatsen hoor. Grt.
|
| 08 mei 2014, 20:27 |
|
 |
|
hermanusb
|
pietieman schreef: hahaha, goed antwoord, maarre...weddden dat ik toch nog wat vind, jij hebt vast die broek weer aan met een gaatje in je zak als je het strand op gaat Nog effe terug komend op gewicht, ik heb zelf ook wat rug klachten en het gewicht van de deus is inderdaad top...ik vind wel dat hij stukken minder sterk gebouwd is als bijv. een minelab. Met een minelab kun je je goed verdedigen (ook thuis als je laat thuis komt van zoeken) en de deus is wat fragieler. Veel geluk met zoeken. De minelab vind ik meer een porsche, een werkpaard (alhoewel die uit duitsland komt) betrouwbaar. Goed voor de snelweg maar ook prima om boodschapjes te halen. De deus zou ik eerder vergelijken met een Ferrari het oog wil ook wat, mooi design en veel technische snufjes, kan erg snel, maar beter geen boodschappen mee halen (zou mijn vrouw wel willen) . De deus is best sterk, maar komt misschien fragiel over. Ik ken er anders 1 wiens etrac met ductape bij elkaar gehouden wordt. Dat lijkt op een maandagochtend apparaatje.
|
| 08 mei 2014, 20:30 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 23 berichten ] |
|