| Auteur |
Bericht |
|
Highlander
|
 SUPER BELANGRIJK DEUS BEZITTERS!
Hoi Deus bezitters, ook al zullen de meesten van jullie dit niet bewust ondervonden hebben maar ik/jullie missen veel vondsten doordat men bij XP een klein dingetje heeft vergeten te vermelden in het handboek, maar hier kom ik wat later op terug. Het probleem wat optreed is dat de deus bij de eerste zwaaibeweging vaak een object als “NIET” graafwaardig weergeeft en je er dus overheen loopt denkend dit was ijzer, alleen als je er meermaals overheen zwaait blijkt in erg veel gevallen dat het niet om ijzer maar om edelmetaal gaat, met andere woorden de toon van ijzer gaat over in een toon van edelmetaal, sterker nog als een object dieper in de bodem ligt zal hij vaak bij de eerste zwaai helemaal niets weergeven en loop je er zo overheen, dit is in mijn ogen een erg groot probleem en ik moet er niet aan denken wat ik/jullie in die tijd gemist hebben, Xp maakt reclame voor de Deus als de detector met de snelste reactie tijd maar is veelal niet in staat een object bij de eerste zwaai te kunnen detecteren, de XP Goldmaxx en de Gmaxx daarintegen kunnen dit wel. Deusversteher en Adebar(Deus testers van een Duits forum) hebben verschillende instellingen en programmas uitgeprobeerd om dit euvel te verhelpen maar helaas zonder resultaat todat Deusversteher in een gesprek met Alain hoorde dat de XP Deus een ijzervoorfilter heeft ook al heb je de disk op “0” staan, het enige Programma dat deze ijzervoorfilter niet heeft is het programm “Fulltone” , dit verklaard dan ook veel want stel je voor dat je een diep liggend object hebt en je gaat er met de eerste zwaai overheen(met de ijzervoorfilter geactiveerd) zal de deus deze in veel gevallen als een krakende afgekorte ijzertoon aangeven, met de ijzervoorfilter gedeactiveerd krijg je een veel betere en niet vertekende audiotoon die veel beter de geleidingswaarde van het object in de bodem weergeeft. Deusversteher heeft Alain gevraagd bij de volgende Software update een optie in te bouwen waarbij je de ijzervoorfilter aan of uit kunt zetten dus wordt vervolgd.
gr Highlander
_________________ Gr. Highlander
|
| 01 apr 2014, 09:36 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 18010 Woonplaats: Limbolonie
|
 Re: SUPER BELANGRIJK DEUS BEZITTERS!
Bedankt voor het melden Mikel ben benieuwd naar het vervolg grt Bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 01 apr 2014, 10:47 |
|
 |
|
bobo
|
altijd goed tips te geven, ik heb de mijne niet geupdate ,is het bij de oude versie ook het geval?
|
| 01 apr 2014, 11:33 |
|
 |
|
Highlander
|
@ Bobo, ja de oudere versies hebben dit ook  , het enige programma die dus deze ijzer voorfilter niet heeft is de Fulltone modus! gr.
Laatst bijgewerkt door Highlander op 01 apr 2014, 12:14, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 01 apr 2014, 12:12 |
|
 |
|
Highlander
|
|
| 01 apr 2014, 12:12 |
|
 |
|
Hoth
|
Goede tips Buddy!
_________________ Ook gij, Brutus?
|
| 01 apr 2014, 12:17 |
|
 |
|
Highlander
|
|
| 01 apr 2014, 12:36 |
|
 |
|
bobo
|
full tone zit niet op de oude versie.... mmm. wat nu ?
|
| 01 apr 2014, 14:40 |
|
 |
|
Highlander
|
de nieuwe downloaden gr.
|
| 01 apr 2014, 15:11 |
|
 |
|
viros
|
|
| 01 apr 2014, 15:52 |
|
 |
|
Angelo
Geregistreerd: 15 nov 2013, 23:18 Berichten: 1814 Woonplaats: S-Hertogenbosch
|
_________________ noem me maar History Hunter er wachten nog genoeg schatten op mij
|
| 01 apr 2014, 15:57 |
|
 |
|
lucky nero
Geregistreerd: 15 apr 2008, 22:27 Berichten: 5333 Woonplaats: landgraaf
|
het is toevallig geen 1 april grap mik? gr. Lucky nero 
|
| 01 apr 2014, 16:22 |
|
 |
|
Highlander
|
....nee nee zeker niet wim  , @ Ed dit is volgens mij een erg onderschat probleem en direct verantwoordelijk voor minder vondsten, natuurlijk moet iedereen zelf weten hoe hij zijn detector instelt, maar één ding is voor mij zeker, zo lang ze dit probleem niet oplossen middels een update ga ik in de Full tone modus zoeken ook al is dit eventjes wennen gr
|
| 01 apr 2014, 17:18 |
|
 |
|
lucky nero
Geregistreerd: 15 apr 2008, 22:27 Berichten: 5333 Woonplaats: landgraaf
|
o.k mik dan wacht ik nog even met de verkoop van de explorer ll gr. Lucky nero 
|
| 01 apr 2014, 17:39 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
van daar dat jullie niet zo veel GOUD VINDEN 1 APRIL 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 01 apr 2014, 19:23 |
|
 |
|
dolfio
Geregistreerd: 10 aug 2013, 21:04 Berichten: 1299 Woonplaats: Rijswijk
|
Bedankt highlander,
Voor mij een sterk aandachtspunt ben nog wel niet zeer ervaren met de deus maar is goed om me hier in te verdiepen.
Gr. dolfio
|
| 01 apr 2014, 19:29 |
|
 |
|
Yvette&René
|
_________________ Groet Yvette & René
De aanhouder vindt!
|
| 01 apr 2014, 20:43 |
|
 |
|
sjoho
|
Zwaar teleurgesteld vanavond mijn deus in de kliko gegooid En ik maar denken dat ik zo'n goede detector had 
|
| 01 apr 2014, 21:09 |
|
 |
|
maurice
|
Van ijzer word je wijzer Niet altijd dus maurice
|
| 01 apr 2014, 21:21 |
|
 |
|
De Speyte
Moderator
Geregistreerd: 28 jan 2013, 21:59 Berichten: 6817 Woonplaats: Meetjesland (Belgie)
|
_________________ Middeleeuwse bodemvondsten uit Gent. Boek "Gezocht en gevonden".[/color] http://www.gezochtengevonden.be http://www.lodenpenningen-mereaux.be/
|
| 01 apr 2014, 22:19 |
|
 |
|
De Speyte
Moderator
Geregistreerd: 28 jan 2013, 21:59 Berichten: 6817 Woonplaats: Meetjesland (Belgie)
|
maurice schreef: Van ijzer word je wijzer Niet altijd dus maurice Tja, iets van de Ed " Van ijzer word je wijzer" De laatste tijd is het bij mij " Van ijzer word je grijzer" 
_________________ Middeleeuwse bodemvondsten uit Gent. Boek "Gezocht en gevonden".[/color] http://www.gezochtengevonden.be http://www.lodenpenningen-mereaux.be/
|
| 01 apr 2014, 22:22 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
De Speyte schreef: maurice schreef: Van ijzer word je wijzer Niet altijd dus maurice Tja, iets van de Ed " Van ijzer word je wijzer" De laatste tijd is het bij mij " Van ijzer word je grijzer"  zo is het mooi dat je top ijzer pakt ijzer is net zo mooi als goud en ook zeldzaam net als goud dus van ijzer word je wijzer en van goud word je out met ed meer pret
|
| 01 apr 2014, 22:45 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
sjoho schreef: Zwaar teleurgesteld vanavond mijn deus in de kliko gegooid En ik maar denken dat ik zo'n goede detector had  ja van daar dat we niet veel vonden in die kuilen gooi weg dat ding 
|
| 01 apr 2014, 22:48 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20754 Woonplaats: utrecht
|
lucky nero schreef: het is toevallig geen 1 april grap mik? gr. Lucky nero  Moet haast wel gr bubba 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 02 apr 2014, 20:48 |
|
 |
|
Highlander
|
ha ha nop sorry Bub  , ik ben gisteren wezen testen met het fulltone programma, in het begin is het wel eventjes wennen maar ik kan vast één ding vooraf zeggen neem een wat grotere schep mee  ook had ik meerdere malen dat de Detector toen ik over het gat zwaaide geen piep meer gaf bleek het object helemaal onder in het gat te liggen, ik had het gevoel veel meer te graven dan normaal dat bleek achteraf ook wel we waren met zijn vieren en ik was elke keer als laatste aan de finish(en ik ben geen langzame graver:-). De tonen intrepeteren is wat moeilijker weliswaar worden goede geleidingswaarden met een hoge toon aangegeven b.v. brons of goed zilver en lood met een lage toon maar het kan soms zijn dat waneer je een zachte piep hebt en je deze dan op de opppervlakte hebt liggen hij een piep geeft waarvan je oren beginnen te gloeien:-) dus je audio response goed instellen is een must. Mijn instellingen tijdens de testloop: -Full tone mode -KHZ 18 -disc op 3(om kleine ijzerdeeltjes weg te filteren) -reactiviteit op 3 -audio response op 4 -bodemfilter op -1 -sense op 94 Samenvattend na de eerste testloop: -Super gevoelig op edelmetaal(ook kleinere:-) -In het begin is het wat moeilijk de tonen te intrepeteren -Gevoelsmatig een veel betere diepgang dan mijn “oude” programma! -Iets gevoeliger voor storingen van buitenaf(Stroom kabels e.d.) De voordelen t.o.v. de andere programma's die ik heb zijn te groot om deze links te laten liggen, ik ga dit programma voor nu als standaard programma gebruiken 
|
| 03 apr 2014, 08:32 |
|
|