|
|
Het is nu 03 maart 2026, 16:29
|
XP-Deus uitvoerig getest en de E-track deed ook mee (uitslag)
| Auteur |
Bericht |
|
bobo
|
 Re: XP-Deus uitvoerig getest en de E-track deed ook mee (uitslag)
heb post gedaan op een engels forum (rogerrelics) ze vragen naar de instellingen buba tijdens de test , heb je die nog ?
|
| 26 jun 2011, 22:18 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20754 Woonplaats: utrecht
|
bobo schreef: heb post gedaan op een engels forum (rogerrelics) ze vragen naar de instellingen buba tijdens de test , heb je die nog ? ha Bobo ik heb op allerlei instellingen getest , en de spijkertest hebben wij met ADBAS zijn XP gedaan Ad , wat waren toen de excacte instellingen die wij hebben gebruikt gr bubba 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 26 jun 2011, 22:23 |
|
 |
|
Adbas
|
de standaard deus fast--gmp instellingen en gewisseld met ijzer van 3 naar 0 alsook gewisseld met disc. naar 0 en terug. ook de instelling met het rococo program---die zijn te lezen als eerder aan- gegeven. let wel dit is gebruikt met zowel de lucht als de grondtest.
grt ad
_________________ ooit lagen vondsten voor het oprapen, nu moet je er zelfs voor graven
|
| 26 jun 2011, 22:34 |
|
 |
|
Highlander
|
goedemorgen allemaal ik heb eindelijk een response op een vraag die ik op een engels forum gesteld had betreffende de tests van Bub en Adbas, ik ga deze test ook na doen zo gauw ik mijn back-up detector binnen heb(explorer 2, kon hem voor deze prijs niet laten liggen),. gr. highlander de test is met de grote schotel gedaan, zou ook met de normale schotel moeten gaan!(test ik volgende week)
I have owned the Etrac for almost 3 years and was one of the first to get one when they first came on the market and I have had the DEUS almost a year and I realize you haven't had the DEUS very long so all I would say is get used to the best detector on the market for our hobby. I have carried out some tests today I used a Iron Plate 14cm square and a Love Token diameter 2cm I placed the Token 3cm away from the iron the Etrac was nulling out on the token and iron, the DEUS gave a signal VDI 70 and a non-ferrous reading on the horseshoe. I then placed a 9ct Gold Ring 9cm away on left side of iron and the love token 9cm away on the right the DEUS gave a cracking signal to both objects but the Etrac found the Silver Love Token but only gave the odd farty signal and kept nulling out over the gold ring see my photographs below. Hope this puts your mind to rest.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Gr. Highlander
|
| 15 jul 2011, 10:34 |
|
 |
|
Hoth
|
Interessant!
_________________ Ook gij, Brutus?
|
| 15 jul 2011, 10:54 |
|
 |
|
bobo
|
welke instellingen werden gebruikt?
|
| 15 jul 2011, 14:49 |
|
 |
|
Highlander
|
Hi Bobo ik weet dat de deus 12KHz gebruikte, programma??, degen die de test uitgevoerd heeft is nu met vakantie maar wilde na zijn vakantie de instellingen doorgeven, zoals geschreven ga ik dit ook proberen als mijn minelab binnen is. Ik weet trouwens ook niet wel programma Bub gebruikte  ik wil in ieder geval de meeste programma's gaan uitproberen:-) gr. highlander
_________________ Gr. Highlander
|
| 15 jul 2011, 15:15 |
|
 |
|
Vinner
Geregistreerd: 29 jul 2010, 21:13 Berichten: 362 Woonplaats: srɛɪ̯fʋɛɪ̯zə
|
Oooops, vergeet mijn vraag......
|
| 15 jul 2011, 15:49 |
|
 |
|
bubba
|
succes met de test highlander ik hoop dat het lukt gr bubba 
|
| 15 jul 2011, 19:48 |
|
 |
|
lua
Geregistreerd: 20 apr 2008, 19:58 Berichten: 1957 Woonplaats: LUALAND
|
Hello Zoekertjes, Met veel genoegen heb ik beide topics gevolgd en wil ik eigenlijk mijn eitje ook kwijt. Ik zoek/zocht al jaren met Minelab detecors zoals Exp2, e-Trac en Excalibur 1000. Voorheen ook nog met een drietal Garrett’s, een tesoro en een whites gezocht. Dus ik kan wel stellen dat ik ook al wat ervaring heb met zowel digitale als traditionele detectors. Recent heb ik een Deus aangeschaft omwille van het gebruiksgemak (licht en zonder kabels). Omdat deze evenveel kost als mijn e-Trac ging ik er ook van uit dat ze exact dezelfde resultaten zou geven. Maareuuu… niets is minder waar. Als eerste gaat hij minder diep (williswaar in de fabrieksinstelling) dan mijn, relatief standaard ingestelde, e-Trac. Op zich vind ik dit niet zo erg, waren het niet dat hij ook een probleem heeft met Romeinse minimus muntjes. Dat hij ijzer vreet maakt me zelfs ook niets uit gezien ik al heel mijn detectorleven alle, en ik bedoel echt alle, piepjes, hoe slecht ze ook mogen zijn, uitgraaf. En vaak was dit ook de beste keuze Maar dat hij die mini romeinse muntjes laat liggen, dat stoort mij. Bij de e-Trac ligt het signaal van die mini’s ongeveer in dezelfde sound range als een 1st eeuwse draad fibel en dus daardoor begin ik mij zorgen te maken want als ik zoek, wil ik alles wat onder de schotel komt horen en uitgraven. En… vorige week heb ik op een vers gefreesde akker gelopen met de Deus en nadien over exact dezelfde plek (zelfs hetzelfde spoor) gelopen met de e-Trac en heb toen die mooie denarius van Julleke cesar gepakt. Ok, mischien lag ie wat dieper…maar alleen dat al zou me dan toezetten om opnieuw met de e-Trac te zoeken Ik weet dat de paar keer dat ik met deze detector ben gaan zoeken niet representatief is maar toch maak ik me zorgen over de performance van deze detector. Omwille van de investering (‘tis echt wel een dure detector) ga ik er nog een tijdje mee door, maar de e-Trac zal altijd in de buurt blijven wanneer ik de Deus uitlaat. Groeten, LUA de onzekere 
|
| 15 jul 2011, 23:42 |
|
 |
|
melpatcindy
|
Hoth schreef: Nogmaals: ( Ook in deze thread gepost: viewtopic.php?f=330&t=3635&start=125):
Ik vind de Déus voor mij de betere keuze t.o.v de E-Trac, dit gegeven zegt niets over de prestaties van de E-Trac. Tevens heb ik nooit gezegd dat de E-Trac een slechte machine is.
Het voordeel van de Déus t.o.v de E-Trac zit hem voor mij met name in het gewicht. Het klinkt gek, maar de vondsten zijn voor mij van minder belang, het zoeken gaat bij mij om buiten zijn, even ontspannen en samen zoeken met mijn vrienden. Als ik wat vind, dan is dat mooi meegenomen, vind ik niets, dan is het ook goed, ik heb qua vondsten de buit ruim binnen :-)
Dat ik niet zoveel plaats, is puur een kwestie van mijn eigen gevoel daarin, ik heb niet zozeer de drang om een ieder alles te laten zien, en dat is een persoonlijke keuze. Ieder het zijne.
Dus, als ik moet kiezen tussen een E-Trac, die vlgs. de test alles vindt, met de restrictie, dat ik de volgende dag pijn in mijn nek, arm, en schouder heb, en dat ik met pijn en moeite maximaal 2 uur kan zoeken, of tussen de Déus, met wie ik al deze klachten niet heb, en met gemak uren kan zoeken, dan neem ik jullie conclusies graag op de koop toe.
En mocht ik me nu niet zeker zijn, dan koop ik er gewoon weer een E-Trac bij.
Gr,
Patrick leuk verwoordt ,hier zit ook wel wat in, elk mens zit anders in elkaar , zoals ik al vaker zei je hebt zoekertjes en diehards in onze hobby en in deze topic zitten heeeel veel diehards die lekker fanatiek zijn om het beste eruit te halen met waar ze mee bezig zijn en dat vind ik echt super om te zien en te lezen lichamelijk heb ik geen beperkingen zoals hoth ik heb gewoon de spirit,tijd ,enz niet om er meer voor te doen mijn vrouw vind het een mooie hobby  maar als ik er zoveel tijd in ga steken zoals deze diehards heb ik een probleem [en zij ook ] in het kort gezegd om niet af te dwalen een mooie topic die ik graag lees enne vadaag vond ik een gouden ring [geen oudje] met me hollandia naast een stuk ijzer gr ed 
_________________ gezelligheid kent hier geen tijd
|
| 16 jul 2011, 00:30 |
|
 |
|
bubba
|
lua schreef: Hello Zoekertjes, Met veel genoegen heb ik beide topics gevolgd en wil ik eigenlijk mijn eitje ook kwijt. Ik zoek/zocht al jaren met Minelab detecors zoals Exp2, e-Trac en Excalibur 1000. Voorheen ook nog met een drietal Garrett’s, een tesoro en een whites gezocht. Dus ik kan wel stellen dat ik ook al wat ervaring heb met zowel digitale als traditionele detectors. Recent heb ik een Deus aangeschaft omwille van het gebruiksgemak (licht en zonder kabels). Omdat deze evenveel kost als mijn e-Trac ging ik er ook van uit dat ze exact dezelfde resultaten zou geven. Maareuuu… niets is minder waar. Als eerste gaat hij minder diep (williswaar in de fabrieksinstelling) dan mijn, relatief standaard ingestelde, e-Trac. Op zich vind ik dit niet zo erg, waren het niet dat hij ook een probleem heeft met Romeinse minimus muntjes. Dat hij ijzer vreet maakt me zelfs ook niets uit gezien ik al heel mijn detectorleven alle, en ik bedoel echt alle, piepjes, hoe slecht ze ook mogen zijn, uitgraaf. En vaak was dit ook de beste keuze Maar dat hij die mini romeinse muntjes laat liggen, dat stoort mij. Bij de e-Trac ligt het signaal van die mini’s ongeveer in dezelfde sound range als een 1st eeuwse draad fibel en dus daardoor begin ik mij zorgen te maken want als ik zoek, wil ik alles wat onder de schotel komt horen en uitgraven. En… vorige week heb ik op een vers gefreesde akker gelopen met de Deus en nadien over exact dezelfde plek (zelfs hetzelfde spoor) gelopen met de e-Trac en heb toen die mooie denarius van Julleke cesar gepakt. Ok, mischien lag ie wat dieper…maar alleen dat al zou me dan toezetten om opnieuw met de e-Trac te zoeken Ik weet dat de paar keer dat ik met deze detector ben gaan zoeken niet representatief is maar toch maak ik me zorgen over de performance van deze detector. Omwille van de investering (‘tis echt wel een dure detector) ga ik er nog een tijdje mee door, maar de e-Trac zal altijd in de buurt blijven wanneer ik de Deus uitlaat. Groeten, LUA de onzekere  Lua , bedankt voor jou input deze conclusie had ik dus ook over de Deus. aangezien jij een doorgewinterde zoeker bent , weet jij waar jij over praat de Deus is een detector waar je door het gebruikersgemak Heerlijk mee kunt zoeken, en tis zeker geen slechte detector maar ik vind graag alles wat onder mijn schotel komt en zo min mogelijk ijzer dus ook bij mij blijft de E-track NMR: 1 gr bubba 
|
| 16 jul 2011, 16:52 |
|
|