| Auteur |
Bericht |
|
Highlander
|
 XP Deus oplaad mogelijkheid in Engeland!?
Hoi allemaal ik heb weliswaar geen Deus maar was aan het denken hoe een Xp Deus b.v. op te laden in Engeland als er geen stroom aanwezig is?? Er zit standaard bij het Deus pakket een opladertje maar ik heb begrepen dat deze alleen in noodgeval gebruikt mag worden en niet als constante oplader, omdat deze kleine oplader gevoed is met één AA Batterij zal dit ook vrij lang duren ook omdat je bij een Deus de schotel,koptelefoon, en computertje moet opladen. Bij o.a. conrad kun je opladers kopen in verschillende prijs klassen zoals o.a.het voorbeeld die ik toegevoegd heb:-) wat ik gelezen heb heb kun je zelfs een oplader met 2 of 3 USB aansluitingen kopen(Volgens mij wordt de deus standaard met een USB aansluiting opgeladen?!), ik heb zelf geen ervaring met deze opladers maar het zou een goed alternatief kunnen zijn voor diegene een outdoor laadstation nodig hebben???????!
gr. highlander
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Gr. Highlander
|
| 22 feb 2011, 17:49 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
 Re: XP Deus oplaad mogelijkheid in Engeland!?
schop
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 22 feb 2011, 18:25 |
|
 |
|
john b
Geregistreerd: 03 aug 2009, 22:26 Berichten: 1268 Woonplaats: schalkwijk (houten)
|
dacht gehoord te hebben bij aankoop van de week van zoekmaatje dat er een kabel bij zat om in de auto opte laden
kan eventueel even bellen als je dat wil?
|
| 22 feb 2011, 19:07 |
|
 |
|
Adbas
|
via sigaretten-aansteker contact kan dit. in engeland heb ik opgeladen via een generator van ,n engelsman. 
_________________ ooit lagen vondsten voor het oprapen, nu moet je er zelfs voor graven
|
| 22 feb 2011, 19:14 |
|
 |
|
Highlander
|
....als er een genarator aanwezig ja  , maar dit is niet altijd het geval, daarbij denk ik dat niet iedereen zijn detector daar kan opladen gr. highlander
|
| 22 feb 2011, 21:56 |
|
 |
|
ernie
|
lijkt me inderdaad erg handig te zijn , ik ga toch eens informeren of dit gaat werken. Bedankt voor het plaatsen. gr ernie
|
| 22 feb 2011, 22:43 |
|
 |
|
peter
Moderator
Geregistreerd: 14 feb 2009, 17:49 Berichten: 7767 Woonplaats: Deventer
|
Kunnen we niet in de bus opladen,of blijft de bus niet 
_________________ gr Peter zoekt met een Manticore
|
| 23 feb 2011, 23:05 |
|
 |
|
Highlander
|
Hi peter neen de bus blijft niet highlander
|
| 23 feb 2011, 23:09 |
|
 |
|
Eric.b
Geregistreerd: 10 nov 2010, 21:38 Berichten: 55 Woonplaats: Den-haag
|
Hoi Highlander, Als je helemaal geen stroom daar hebt is een kleine 12 volt accu van b.v. een scooter misschien een optie om mee te nemen en dan een contra-stekker voor de sigarettenaansluiting met klemmetjes aan de accu bevestigen moet genoeg zijn om meerdere keren opteladen. Bij de Deus is het voornamelijk de schijf die eerder opgeladen moet worden de unit en de koptelefoon gebruiken amper stroom. Succes in Engeland! Vr.Gr.Eric
_________________ ik zoek met een xp Deus
|
| 24 feb 2011, 22:55 |
|
 |
|
Highlander
|
|
| 25 feb 2011, 08:43 |
|
 |
|
johne
|
Nog een optie: De Deus noodlader http://www.detect.nl/webshop/detail/31- ... d?sef=hcfpVan de engelse XP site: The XP emergency charger can only recharge one element at a time. You are advised to keep this reserve recharging system mainly for recharging the coil, which has a shorter battery life than the remote control or the headphones (10 hours compared with 22 hours). In only 30 minutes, and using just a single 1.5 volt standard alkaline AA battery, the backup charger will charge the equivalent of 3 hours of coil operation, or 6 hours of remote control/headphones operation. If you are in a hurry, you can recharge the detector for only 15 minutes, which will give you an additional 1 to 2 hours of detecting time. The 1.5 volt AA battery can only be used once, as it becomes depleted very quickly in the first 30 minutes of charging, before slowly completing the charging over a further 1 to 2 hours. Ultimately it will only recharge your coil (or remote control) partially, by about 60%, which is normally enough to complete a full day of detecting Je zou dus moeten uitproberen of je met 2 AA batterijen de schijf weer helemaal op kan laden
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Zoekt naar oale spullen johne.nl is gehacked aan een nieuwe site word gewerkt
|
| 01 maart 2011, 12:17 |
|
 |
|
Highlander
|
Hi Johne dat is alleen voor noodgevallen en geen blijvende oplossing om je schotel op te laten. gr. highlander
|
| 01 maart 2011, 12:41 |
|
 |
|
johne
|
Dan zou je deze kunnen proberen http://www.energizerpowerpacks.com/nl/products/xp18000/18.000 MaH moet genoeg wezen om schijf koptelefoon en bedieningskastje een aantal keer te laden Wel prijzig 159,00 euro's :(
_________________ Zoekt naar oale spullen johne.nl is gehacked aan een nieuwe site word gewerkt
|
| 01 maart 2011, 13:37 |
|
 |
|
Highlander
|
hey Johne das niet verkeerd,  ok de prijs maar goed het is een oplossing, dank je wel!!!! gr. highlander
|
| 01 maart 2011, 16:36 |
|
 |
|
johne
|
Hallo Highlander
Ik ben wel benieuwd naar hoe vaak je met zo'n energizer accu van 18.000 MaH de Deus compleet zou kunnen opladen. DWZ schijf, koptelefoon en bedieningspaneel tegelijk. Aangezien ik niet zo'n ster in electronica ben heb ik de vraag maar even aan XP gesteld. Als ik een antwoord krijg zal ik het hier plaatsen. Misschien zit er hier op het forum ook wel iemand die het weet?
|
| 01 maart 2011, 20:26 |
|
 |
|
Highlander
|
Perfect johne ben erg benieuwd wat ze bij xp zeggen Gr. Highlander
|
| 01 maart 2011, 21:02 |
|
 |
|
Marco
|
Je kunt niet zomaar elke " lader/accu" aan de detector hangen, laden gaat met een bepaalde stroom. kijk op je orginele lader hoeveel stroom die geeft (mA) en kijk naar het voltage, met die gegevens moet je de accu laden. Meer stroom of volt kan de accu beschadigen of een kortere levensduur
Het is wel mogelijk met een grote baterij of accu te laden maar je moet goed weten wat je doet
ik weet niet of er lithium accu`s in de deus zitten maar verkeerd laden van dit zoort accu`s kan een ontploffing veroorzaken
groet
_________________ ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ No me moleste mosquito
|
| 01 maart 2011, 21:37 |
|
 |
|
johne
|
Hallo Marco
Op die energizer zit gewoon een 5 volt 1000MaH usb uitgang die je kunt gebruiken om ieder willekeurig usb apparaat op te laden Iphone Ipod etc daarnaast nog een 10 en 19volts uitgang voor laptops, nintendo ds etc Dus geen risico. De output van de standaard XP lader (ook USB) is identiek
|
| 01 maart 2011, 21:49 |
|
 |
|
Marco
|
johne schreef: Hallo Marco
Op die energizer zit gewoon een 5 volt 1000MaH usb uitgang die je kunt gebruiken om ieder willekeurig usb apparaat op te laden Iphone Ipod etc daarnaast nog een 10 en 19volts uitgang voor laptops, nintendo ds etc Dus geen risico. De output van de standaard XP lader (ook USB) is identiek hoi Johne Dan kun je die gewoon op je deus aansluiten en is het een goede uitvinding ik heb net even de handleiding van dat ding door gelezen , je kunt je detector behoorlijk vaak op laden met 1 lading van de energizer xp18000 jammer dat er geen 12 volt uitgang opzit om 12volt packs te laden 
_________________ ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ No me moleste mosquito
|
| 01 maart 2011, 22:04 |
|
 |
|
peter
Moderator
Geregistreerd: 14 feb 2009, 17:49 Berichten: 7767 Woonplaats: Deventer
|
Misschien dat Cliff ons uit de brand kan helpen,die woont daar in de buurt en helpt daar volgens mij ook mee aan dit soort reisjes.We zullen toch niet de enigsten zijn met een Deus. En ik was niet van plan om €159.00 te gaan betalen voor een oplader die je amper gaat gebruiken. gr Peter
_________________ gr Peter zoekt met een Manticore
|
| 01 maart 2011, 22:15 |
|
 |
|
Hans1971
|
peter schreef: Misschien dat Cliff ons uit de brand kan helpen,die woont daar in de buurt en helpt daar volgens mij ook mee aan dit soort reisjes.We zullen toch niet de enigsten zijn met een Deus. En ik was niet van plan om €159.00 te gaan betalen voor een oplader die je amper gaat gebruiken. gr Peter Lang verlengsnoer vanuit zijn huis Ik heb geen deus, maar kan je er niet gewone batterijen in doen, of is het een accupack?
_________________ Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling viewtopic.php?f=177&t=45920 Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.
|
| 01 maart 2011, 22:22 |
|
 |
|
johne
|
Marco die 10 volt uitgang is goed voor 9-12 volt dus theoretisch moet dat kunnen zie foto
|
| 01 maart 2011, 22:24 |
|
 |
|
Marco
|
johne schreef: Marco die 10 volt uitgang is goed voor 9-12 volt dus theoretisch moet dat kunnen zie foto daar zit het gevaar. je kunt een normaal accupack niet met 2000 mA (2ampere) opladen dat gaat veel te snel en worden gloeiend heet en gaan er aan kapot
|
| 01 maart 2011, 22:34 |
|
 |
|
Eric.b
Geregistreerd: 10 nov 2010, 21:38 Berichten: 55 Woonplaats: Den-haag
|
Hallo,ik denk dat opladen via de originele autolader het beste is deze is origineel en beveiligd,de plug in contraplug met draad (evt.met klemmetjes)steken en dan een voedingsbron van 12 Volt DC (+ en -) b.v accu,omvormer etc. gebruiken. Succes,Vr.Gr. Eric
_________________ ik zoek met een xp Deus
|
| 01 maart 2011, 22:39 |
|
 |
|
johne
|
Marco schreef: johne schreef: Marco die 10 volt uitgang is goed voor 9-12 volt dus theoretisch moet dat kunnen zie foto daar zit het gevaar. je kunt een normaal accupack niet met 2000 mA (2ampere) opladen dat gaat veel te snel en worden gloeiend heet en gaan er aan kapot Ok weer wat geleerd, maar hoe doen ze dat dan om al die verschillende apparaten met dat energizer powerpack op te laden? Er word wel een hele partij stekkers voor allerlei apparaten bijgeleverd. Misschien dat daar ook nog wat electronica inzit?
|
| 01 maart 2011, 22:43 |
|
|