Logo
Het is nu 03 maart 2026, 17:57

Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
 Scheplengte 
Auteur Bericht

Antwoord met een citaat
Bericht Scheplengte
Ik ben begonnen met het zoeken met de metaaldetector samen met mijn kinderen. We namen dan ook voor het gemak een van hun kinderscheppen mee. Deze heeft een totale lengte van 66 cm en een blad van 20 cm diep. Het gevolg is dat ik veel moet bukken. Op youtube filmpjes zie ik dat mensen langere scheppen met een smal blad gebruiken. Specifiek voor bij het gebruik met de metaal detector.

Voordeel lijkt me dat je minder hoeft te bukken en de detector kan vast houden om een eerste controle te doen of je het item uit de grond hebt geschept?

Ik zie online dat er diverse soorten scheppen te koop zijn. Met of zonder zaagblad en van diverse lengtes.

Ik zoek voornamelijk op akkers en ben 1.76 lang. Heb ik een zaagblad nodig? En welke lengte adviseren jullie?

Bedankt voor de feedback,

10 nov 2025, 10:49
Profiel
ERELID

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Scheplengte
Persoonlijk ben ik erg fan van de roughneck scheppen verkrijgbaar in 2 verschillende lengtes erg licht super sterk en bovendien betaalbaar tevens door zijn gewicht ook super voor de Kids :10 een lange voor jou korte voor de kinderen .

Gr Niels

Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

10 nov 2025, 14:11
Profiel

Antwoord met een citaat
Ik zoek sinds 1979 met mijn in 1971 uit de PSU overgehouden PIO schop. Volgend jaar hoop ik 80 te worden, ben 1,82 lang en niet bang om te bukken.
Voordeel van de PIO vind ik (hij staat altijd in de hak stand) dat de aarde op de schop blijft terwijl ik met de schotel over het gat ga, geen signaal meer dan ligt
het op de schotel en schut ik de aarde uit en zie de vondst direct liggen. Zoniet dan volgt een volgende mep in moeder aarde en herhaal de prosedure.
Helaas is deze methode alleen geschikt voor zoekers in uitmuntende conditie. :07 :dwerg: :ridder:

10 nov 2025, 17:54
Profiel
ForumJoker

Antwoord met een citaat
Huzaar schreef:
Ik zoek sinds 1979 met mijn in 1971 uit de PSU overgehouden PIO schop. Volgend jaar hoop ik 80 te worden, ben 1,82 lang en niet bang om te bukken.
Voordeel van de PIO vind ik (hij staat altijd in de hak stand) dat de aarde op de schop blijft terwijl ik met de schotel over het gat ga, geen signaal meer dan ligt
het op de schotel en schut ik de aarde uit en zie de vondst direct liggen. Zoniet dan volgt een volgende mep in moeder aarde en herhaal de prosedure.
Helaas is deze methode alleen geschikt voor zoekers in uitmuntende conditie. :07 :dwerg: :ridder:

:10 :00

10 nov 2025, 18:02
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ]