|
|
Het is nu 03 maart 2026, 15:45
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 16 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
pokejan
Geregistreerd: 07 aug 2012, 17:28 Berichten: 34 Woonplaats: Friesland
|
 waar moet ik gaan zoeken
waar moet ik gaan zoeken voor munten en andere oude spullen in friesland??
|
| 10 aug 2012, 11:17 |
|
 |
|
ALFABOY
Geregistreerd: 18 apr 2008, 11:07 Berichten: 2821 Woonplaats: kerkrade
|
 Re: waar moet ik gaan zoeken
So jij bent wel erg gemakkelijk.
Gr Paul
|
| 10 aug 2012, 11:22 |
|
 |
|
detector mol
Geregistreerd: 05 jun 2010, 17:14 Berichten: 87 Woonplaats: groningen
|
als je echt oude dingen wil vinden moet je zoeken bij wierden/terpen
mvg detector mol
Laatst bijgewerkt door detector mol op 10 aug 2012, 19:59, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 10 aug 2012, 11:51 |
|
 |
|
Tonnie
|
Hallo Pokejan,
Reactie weggehaald had iets over het hoofd gezien
Groetjes Tonnie
Laatst bijgewerkt door Tonnie op 10 aug 2012, 18:55, in totaal 2 keer bewerkt
|
| 10 aug 2012, 18:22 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20754 Woonplaats: utrecht
|
Tonnie schreef: Hallo Pokejan,
Gericht zoeken naar oude voorwerpen is verboden.
Groetjes Tonnie nou Ton , verkoop jou detector dan maar gr bubba 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 10 aug 2012, 18:37 |
|
 |
|
Tonnie
|
Hallo Johan, Vond de vraag van Pokejan nogal recht voor zijn raap vandaar mijn reactie Groetjes Tonnie
|
| 10 aug 2012, 18:43 |
|
 |
|
Ceesou
ERELID
|
Tonnie schreef: Hallo Johan, Vond de vraag van Pokejan nogal recht voor zijn raap vandaar mijn reactie Groetjes Tonnie Iedereen is zoals hij is en misschien weet Pokejan niet helemaal hoe het werkt. Maar om er dan een kop van Jut van te maken  Hej hij is pas 12 jaar kom op mannen
_________________ Multi multa; nemo omnia novit" Veel mensen weten veel, maar niemand weet alles"
|
| 10 aug 2012, 18:50 |
|
 |
|
Tonnie
|
Citaat: Iedereen is zoals hij is en misschien weet Pokejan niet helemaal hoe het werkt. Maar om er dan een kop van Jut van te maken Hej hij is pas 12 jaar kom op mannen Zie net dit ineens voorbij komen :link:Vraag mij af gaat het nu over metaaldetectie over over magneetvissen?? GRoetjes Tonnie
|
| 10 aug 2012, 18:54 |
|
 |
|
Ceesou
ERELID
|
Pokejan, Ik ken Friesland niet zo goed, maar voor de magneet zijn er plekjes genoeg lijkt me. Friesland heeft mooie oude stadjes met grachtjes. Gooi er je magneet in en wie weet. Neem wel alles mee wat je gevonden heb en gooi het op een goede afvalplek weg. Voor het zoeken met de detector in Friesland kan ik je niet helpen. Er zijn hier op het forum een paar goede zoekers (zeer goede) uit Friesland die je hiermee waarschijnlijk kunnen helpen. Succes met zoeken en laat maar eens zien wat je zoal vind. groetjes Cees En domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel 
_________________ Multi multa; nemo omnia novit" Veel mensen weten veel, maar niemand weet alles"
|
| 10 aug 2012, 19:12 |
|
 |
|
Muta Abundantia
|
Amen Ceesou! Pokejan, ga lezen over de geschiedenis van de omgeving waar jij woont. Waar waren in het verleden nederzettingen, kloosters, scheepswerven? kijk ook even hier: viewforum.php?f=538Daar staan goede bruikbare tips tussen. Wist je dat er vroeger stadsafval op weilanden werd gestort als bemesting? als je een stuk weiland ziet met veel scherven erop heb je best kans dat daar stadsafval is gestort in het verleden, goede kans dat je daar dus ook ijzeren vondsten zult vinden. Veel zoekers houden hun zoekstekken geheim voor anderen omdat ze bang zijn dat als iedereen daar gaat zoeken dat zij dan niets meer vinden. Het antwoord op de vraag "waar kan ik zoeken" zul je danook niet makkelijk vinden op dit forum. Het best kun je dus zelf op zoek gaan naar de geschiedenis van jouw omgeving zodat je niet van anderen afhankelijk bent. Nu het schoolvakantie is heb je daar ook lekker de tijd voor 
_________________ nog wat gevonden recentelijk?
|
| 10 aug 2012, 19:31 |
|
 |
|
pinkeltje
Geregistreerd: 22 jul 2009, 18:22 Berichten: 7398 Woonplaats: langs de ijssel
|
hallo pokejan om je alvast op weg te helpen. kich.nl watwaswaar.nl historiekaart.nl (via omweg alsnog te vinden) edugis cultuurhistorische atlas agp.prvgld.nl het zoeken begint bij het zoeken op internet en bibliotheek. struin internet af op aanwijzingen van bepaade plekken die je in je gedachten hebt. gebruik termen als: dagboeken veldslagen beleg van historie enz enz op deze manier vergroot je de kans op succes. 
_________________ Heiligenmedailles en dovotiehangers in de rommelbak... ik verzamel ze..
|
| 10 aug 2012, 19:44 |
|
 |
|
pokejan
Geregistreerd: 07 aug 2012, 17:28 Berichten: 34 Woonplaats: Friesland
|
dankje wel iedereen 
|
| 11 aug 2012, 18:21 |
|
 |
|
Ambianii
|
hi pukkeljoe...ik vind de vraag geheel niet gek. Kruip idd in de geschiedenis...veel online te vinden! de terpen /wierden ,akkers dicht in de buurt aldaar;daar moet je zijn. vraag immer toestemming!...en houd de oren en ogen open trouwens. Later krijg jer vanzelf de zoekmaten...dan gaat het sneller,maar ik hou er van om de regie in eigen handen te hebben,ofwel;doe je ding!
mvg ambianii
|
| 11 aug 2012, 19:31 |
|
 |
|
pinkeltje
Geregistreerd: 22 jul 2009, 18:22 Berichten: 7398 Woonplaats: langs de ijssel
|
ow en heel belangrijk.
pas wel op,dat je niet op archeologiesch beschermt gebied zoekt. want dan kun je de eerste 12 jaar je zakgeld afstaan aan oom agent.
_________________ Heiligenmedailles en dovotiehangers in de rommelbak... ik verzamel ze..
|
| 11 aug 2012, 19:46 |
|
 |
|
sas
|
Hisgis.nl is ook een mooie site om op te zoeken, google earth ernaast zetten en je weet of het huis of boederij nog bestaat of in de loop der jaren is afgebroken. ( tip : op de site wel even kaartlagen aanklikken en aanvinken wat voor aanvulling je wilt zien op de kaart, kun je zien wat vroeger een uithof of een stins was ) vr.gr. Sas
|
| 13 aug 2013, 08:30 |
|
 |
|
Anoniem
Geregistreerd: 26 sep 2010, 13:06 Berichten: 3322 Woonplaats: Gorinchem
|
In de grond Nee, flauw,,, Geen idee in welke plaats je woont, maar ga eens kijken bij het dichtstbijzijnde archeologische depot. Ik heb dat 3 jaar geleden ooit gedaan als 12jarige, je bouwt contacten op, kreeg (mijn eerste) zoekmaat en een berg aan interessante zoeklocaties. Mensen daar (althans hier) zijn altijd bereid je te helpen als je echt geinteresseerd bent. 
_________________ Hiphop & Reggae, ohja, beetje Jazz
|
| 13 aug 2013, 09:31 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 16 berichten ] |
|