Logo
Het is nu 03 maart 2026, 12:49

Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
 MIJN GROOTSTE WATERVONDST OOIT 
Auteur Bericht

Antwoord met een citaat
Bericht MIJN GROOTSTE WATERVONDST OOIT
hallo allemaal

Ha die waterratten,een leuk verhaal,in Juni 2002 ging bij zoekmaat Gerrit de telefoon,De KON.FANFARE DE VRIENDENKRING uit Montfort hingen aan de telefoon, kunnen jullie ons helpen,we hebben een groot probleem,een paar dagen geleden is in een VW kever ingebroken er is een van onze TUBA`S gestolen!!!!!!!!! ........ bij ons in het dorp is een visvijver,hier vonden we de hoes van de TUBA nu hebben wij het vermoeden dat de tuba in het water licht,kunnen julie hier iets mee,als een idioot met z`n tweeen de spullen gepakt en op naar Montfort, daar aangekomen werd ons de hele situatie duidelijk,het ding moest in het water liggen,dus vlug de pakken aan en het water in, de een links, de ander naar rechts,na een kwartier wat baantjes te hebben gelopen stond ik er gewoon boven op, ik brak gewoon mijn nek erover,je had helemaal geen detector nodig om dit ding te vinden,het water uit, ik blij, Gerrit blij, maar het gelukkigst was de fanfare,na afloop de vraag wat krijgen jullie hiervoor!!!!!! niets natuurlijk!!! dit wilde ze nu ook weer niet,......we kregen bijde een kratje wijn, en bijde een serie foto`s het was best een leuk avotuur, om nooit te vergeten dit is mijn grootste watervondst ooit!!!!!!!!!! leuk he.....jongens de groeten en dobber ze nog.............. Bert en Gerrit

Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

18 apr 2008, 16:24
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: MIJN GROOTSTE WATERVONDST OOIT
En jij maar denken dat je van toeten noch blazen wist Bert....leuk verhaal man.

18 apr 2008, 16:24

Antwoord met een citaat
Prachtig hahaha,,doet me denken aan zo`n waterfluit van vroeger.

18 apr 2008, 16:25
Profiel
Antwoord met een citaat
Mijn grootste watervondst ligt nog steeds in het water. Het gaat waarschijnlijk om een scheeps kanon uit 17e eeuw. Ik kon met mijn voeten voelen naar de vorm en voelde de knop achtop zitten. Krijg maar is zo,n ding uit het water,weegt wel 1000 kilo(denk ik?)

Ik zou heb wel graag uit het water willen hebben maar dat kost denk ik te duur om dat te laten doen. En dan zou je net zien,is het geen kanon maar iets anders. Het vermoederlijke kanon ligt in het water bij een oude stad waar toendertijd voc schepen hebben gelegen.

Wel een mooi verhaal over die toeter. En ze weten je ook altijd te vinden he? Hij kan er weer flink op los blazen. En na dat kratje wijn niet in de auto stappen want dan kun je ook ff blazen.

Groetjes, Dagobert

18 apr 2008, 16:25

Antwoord met een citaat
Hoi Dagobert,,een scheepskanon is er wel uit te halen.
Het ligt eraan hoever het ligt,,je zou eigelijk niet verwachten dat een scheepskanon in heel ondiep water ligt.
Een kettingtakel aan een boom daarmee kom je al een eind,,wel een rubbertje om de boom tegen beschadigen natuurlijk
Langs de wal schuime platen in het water zetten en proberen omhoog te takelen,,tja en dan heb je idd iets nodig om het te tillen.
Hoe zwaar het is hangt af hoe groot het kanon is.
Hoop niet als je eraan begint dat het een stalen pijp is :lol:

18 apr 2008, 16:26
Profiel
Antwoord met een citaat
Axel schreef:
Hoi Dagobert,,een scheepskanon is er wel uit te halen.
Het ligt eraan hoever het ligt,,je zou eigelijk niet verwachten dat een scheepskanon in heel ondiep water ligt.
Een kettingtakel aan een boom daarmee kom je al een eind,,wel een rubbertje om de boom tegen beschadigen natuurlijk
Langs de wal schuime platen in het water zetten en proberen omhoog te takelen,,tja en dan heb je idd iets nodig om het te tillen.
Hoe zwaar het is hangt af hoe groot het kanon is.
Hoop niet als je eraan begint dat het een stalen pijp is :lol:

Ik heb(had) hem een heeel eind uitgegraven tot zo,n 80 cm diep. Ik heb wel de knop op het begin gevoeld maar dat zegt niets. Ik moet er ook bij zeggen dat het om het ijzelmeer gaat. Je kunt daar zo,n 2km uit de kust lopen tot aan de vaargeul.

Ik heb er wel is aan zitten denken om met een man of wat actie te ondernemdn maar stel dat het dan toch een buis of iets anders is. Sta je aardig voor lul! De lengte is zo,n 3 meter en de omtrek zo groot als een paardenzadel en een knop. Dan moet het in mijn ogen een kanon zijn.

Maar ik houd het nu kort. Mensen met ideen over berging of onderneming,heel graag.

Groetjes, Dagobert

18 apr 2008, 16:27

Antwoord met een citaat
waar ligt het ijzelmeer eigelijk :lol: :lol:

18 apr 2008, 16:27
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
Om het kanon lichter te maken, gebruikt men lucht ballonnen, deze vullen met lucht en het weegt dan een stuk minder.
Kannon zal vanzelf aan de oppervlakte komen als men er 1000 liter lucht in laat lopen (tenminste als het kanon 1000kg weegt)
Mijn grootste onderwatervondsten zijn 25 fietsen 9 brommers, 3 grote brandkasten, 18 kleine brandkastjes en diverse kleine doosjes met paspoorten en rijbewijzen.
2 betontegels met een doos ertussen met gouden ringen, en wel 20 paspoorten, rijbewijzen en verdere papieren.
De dag erna nog een koffer met alle gegevens van de plaatselijke tennisvereening met alle beschijden van de vereniging.
Dit alles opgedoken in samenwerking met de polite.
Verder nog een Romeins schip in Griekenland, geladen met Amphorea's, maar deze maar laten liggen aangezien ze toch wat te groot waren om mee te nemen.
En ja, de wrakken die ik al gezien heb op de bodem van de zeeen, hebik ook maar niet meegenomen, was er namelijk 1 bij die helemaal gevuld was met musketkogels en eentje met ijzeren kanonhulzen.
Deze 2 schepen lagen bijna geheel op elkaar tegen een rif.

Gr Mat

18 apr 2008, 16:28
Profiel

Antwoord met een citaat
Hallo Mat

dat is een heel verhaal je lijkt wel een oude piraat
maar leuk om te horen kerel

grt bert

18 apr 2008, 16:28
Profiel

Antwoord met een citaat
bertoninus schreef:
Hallo Mat

dat is een heel verhaal je lijkt wel een oude piraat
maar leuk om te horen kerel

grt bert

In mijn jonge jaren ook een piraat geweest hoor.
Maar zonder gekheid, ik kan nog wel een paar mooie anecdotes van vroegere vertellen over mijn duikstages.
Je weet dat duikers over het algemeen vroeger apparte figuren waren, nou daar ben ik dus ook 1 van.
Heb ook gedoken met de cru van Jacke guesto, of hoe je dit moet schijeven.
Dit waren echte kerels, die ook nog hardstikke gek waren.
Schoten in een kroeg van plezier met een pistool een gat in de plafond.
Toen we boven gingen kijken waar die kogel gebleven was, zat deze in een poot van een bed.
Jong tijd, mooie tijd
Oude tijd, nog mooiere tijd.
Gr Mat

18 apr 2008, 16:29
Profiel

Antwoord met een citaat
Hallo Matje

vertel jou verhaal in een tread
er is een tread voor vehalen of wat je mee gemaakt hebt

doen kerel willen we allemaal horen

grt Bert