|
|
Het is nu 03 maart 2026, 12:24
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 17 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Muta Abundantia
|
 ik ben een newbie
Op het gebied van waterzoeken maar eigenlijk ook op het gebied van detectorzoeken algemeen. om heel eerlijk te zijn  heb alleen ervaring met zoeken met de black knight II Ik wil graag gaan waterzoeken, maar er is zoveel te koop dat ik niet weet waar te beginnen. Wat is een goede onderwaterdetector, en waarop moet ik letten? Vast bedankt voor de te nemen moeite.
|
| 14 dec 2008, 13:24 |
|
 |
|
Wilhelm
Geregistreerd: 15 apr 2008, 23:17 Berichten: 1482 Woonplaats: Bunschoten
|
 Re: ik ben een newbie
Voor waterzoeken heb je in ieder geval een metaaldetector nodig die in zijn geheel onderwater kan, dus waterdicht is. Daarnaast een waadschep want het graaft zo moeilijk onder water Je kunt ook overwegen om een waadpak aan te schaffen voor de koude dagen (of alleen op zomerse dagen zoeken natuurlijk) Voorbeelden van onderwater metaaldetectors: Minelab Excalibur II (1495,00) Fisher CZ21 (1049,00) Tesoro Tiger shark (899,00) Waadpakken zijn er in diverse soorten. Je kunt simpel een waadpak nemen zoals ook veel vissers gebruiken, eigenlijk een waterdichte tuinbroek met laarzen. Het probleem hier is als je in een gat stapt dat dan je pak volloopt en je kunt omvallen en dan.... Daarnaast heb je pakken die je hele lichaam bedekken die je weer kunt onderverdelen in natpakken en droogpakken. Een natpak (surfpak) geeft een dun laagje water tussen je pak en je lichaam wat opwarmt door je lichaamswarmte. Bij een droogpak blijf je uiteraad droog en deze pakken zijn weer onder te verdelen in compressed neopreen of trilaminaat pakken. Momenteel ben ik me hierop aan het orienteren, dus zodra ik meer van de voor en nadelen weet voor een zoeker zal ik dat hier plaatsen.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Groeten, Wilhelm
|
| 14 dec 2008, 15:04 |
|
 |
|
Wilhelm
Geregistreerd: 15 apr 2008, 23:17 Berichten: 1482 Woonplaats: Bunschoten
|
Omdat er maar drie plaatjes bij een bericht kunnen hier de rest:
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Groeten, Wilhelm
|
| 14 dec 2008, 15:09 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 18010 Woonplaats: Limbolonie
|
Ha die Wilhelm,.. Mooi dat je het ons laat zien,..nu zijn we goed opweg,.. iedereen kan nu zien wat er bedoelt word,..Toppie kerel grt bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 14 dec 2008, 15:18 |
|
 |
|
krokdundee
|
Hi All Super Willem, kan alleen nog aan een zakje denken voor je spullen in te doen. Groetjes Gerrit
|
| 14 dec 2008, 17:06 |
|
 |
|
Muta Abundantia
|
Hey super das allemaal een hoop info zo bij elkaar!
Maar..... maakt het kwa detector nog verschil welke wateren ik wil gaan zoeken..... vereist noorzee iets anders dan een recreatiestrand?
|
| 14 dec 2008, 17:14 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
MOOI MUTA dat je gaat water zoeken dat is niet zo moelijk je doet de kraan open en daar is het water ik vind het super dat je dat gaat doen en het meeste ligt in het water heel veel succes er mee gaat defixeo ook mee? gr de ed 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 14 dec 2008, 19:25 |
|
 |
|
hannibal
|
 Jullie vergeten het belangrijkste HEEFT MUTA WEL EEN ZWEMDIPLOMA ? Ik heb nog wel een paar uurtjes vrij.Heb zelf een twee sterren brevet en een volledige duikuitrusting.Ik ben er klaar voor. gr Hannibal
_________________ gr Hannibal
|
| 14 dec 2008, 19:37 |
|
 |
|
Bertoninus
|
Hallo allemaal,. Ja zeker voor stand-Zeezoeken heb je een detector nodig die tegen de zout water mineralisatie kan en niet iedere detector is daar geschikt voor,. mischien heeft Wilhelm er nog een voorbeeld van,. grt bert
|
| 14 dec 2008, 19:52 |
|
 |
|
Mat
|
krokdundee schreef: Hi All Super Willem, kan alleen nog aan een zakje denken voor je spullen in te doen. Groetjes Gerrit En een busje talgpoeder om de manchetten in te poederen. GR Mat
_________________ Alle ingezonden foto's blijven eigendom van Mat.
|
| 14 dec 2008, 21:25 |
|
 |
|
Muta Abundantia
|
hannibal schreef: :07  Jullie vergeten het belangrijkste HEEFT MUTA WEL EEN ZWEMDIPLOMA ? Ik heb nog wel een paar uurtjes vrij.Heb zelf een twee sterren brevet en een volledige duikuitrusting.Ik ben er klaar voor. gr Hannibal euh nee, ik kon nooit slagen voor de theorie @de Ed kweenie, misschien dat def dan de stranden kan leeghalen terwijl ik in het water ben.
|
| 14 dec 2008, 21:41 |
|
 |
|
Bertoninus
|
Mat schreef: krokdundee schreef: Hi All Super Willem, kan alleen nog aan een zakje denken voor je spullen in te doen. Groetjes Gerrit En een busje talgpoeder om de manchetten in te poederen. GR Mat Goed zo Mat jij weet hoe het moet,. grt bert
|
| 14 dec 2008, 21:56 |
|
 |
|
Mat
|
Zou ik dit niet weten? Heb de eerste droogpakken mogen uitproberen, waren nog van die oranje vellen en liepen altijd vol Ben zelf 15 jaar trainer en 5 jaar hoofdtrainer geweest van een duikclub, zodoende.
Gr Mat
_________________ Alle ingezonden foto's blijven eigendom van Mat.
|
| 14 dec 2008, 22:02 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
hannibal schreef: :07  Jullie vergeten het belangrijkste HEEFT MUTA WEL EEN ZWEMDIPLOMA ? Ik heb nog wel een paar uurtjes vrij.Heb zelf een twee sterren brevet en een volledige duikuitrusting.Ik ben er klaar voor. gr Hannibal han duiken is niet zo moelijk als je een duik plank hebt waarneer ga je is duiken met dat ding van een md je had al 10 van die goud de munten kunnen vinden 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 14 dec 2008, 22:31 |
|
 |
|
Jeroen
Geregistreerd: 26 jul 2008, 17:24 Berichten: 138 Woonplaats: Putten
|
Kijk, weer een waterzoeker op komst Leuk dat je dit ook wil gaan proberen Muta! Als je portemonee het toelaat en je bent bereid om wat uit te geven hieraan zou ik gaan voor de CZ-21 of een 2e hands CZ-20. Doen het beiden goed op zowel het natte zout alswel in het zoete water. Ook op het land kun je redelijk goed met deze detectors uit de voeten. Op het waterzoekersforum hebben we de CZ-20 en de CZ-21 met elkaar vergeleken, wellicht leuk om eens te bekijken; http://www.waterzoekers.nl/viewtopic.php?f=39&t=3735We hebben vooral gekeken naar het verschil in de afstelling van de discriminatie, en hier zat toch wel enig verschil in.... Qua diepgang hebben we deze detectors niet vergeleken met elkaar, dat gaan we doen op de testbaan te water op de zoekdag van 22 maart. Laat je overigens niet verleiden door alle mooie strand/watervondsten op de forums.... Momenteel is het erg dun gezaaid met de vondsten.... Heel veel succes!
_________________ groeten Jeroen.
http://www.waterzoekers.nl
Metaaldetectie te water
|
| 14 dec 2008, 23:52 |
|
 |
|
Muta Abundantia
|
 Hoi Jeroen, Dank voor jouw antwoord! Ik ben nog aan het sparen voor een eigen dekkie, dus het is nog niet zover dat ik daadwerkelijk ga zoeken. en vondsten.... tja, zeker in het begin zal het wel helemaal slecht zijn.... Maar dat mag de pret niet drukken.
|
| 15 dec 2008, 14:45 |
|
 |
|
Bertoninus
|
Hallo Waterat Jeroen,.. Dat is een zeer mooie test kerel,. nou het is wel duidelijk zo,..maar dat wisten de meeste al denk ik,. bedankt voor het plaatsen,. grt bert
|
| 15 dec 2008, 15:37 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 17 berichten ] |
|