|
|
Het is nu 04 maart 2026, 01:44
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 10 berichten ] |
|
Nieuw idee.... zal het werken?
| Auteur |
Bericht |
|
Janp
Geregistreerd: 11 jul 2013, 22:10 Berichten: 257 Woonplaats: Noordbergum
|
 Nieuw idee.... zal het werken?
Gistermiddag de warmte getrotseerd en wat aan het knutselen geweest..... Doel was om een magneet te maken voor onze boot vakantie die wat meer grondoppervlakte zou hebben dan een enkele. Nu wil ik bv uit de roeiboot wat plekken zoeken en wellicht rustig trekken met de buitenboordmotor. (Stationair hoor) Ik heb hem zo gemaakt dat mocht ik vast komen te zitten tussen bv dikke keien, ik achteruit kan varen, het trektouw glijdt dan terug en op die manier zou hij weer los moeten komen. (theorie in mijn hoofd haha) Dus de beugel bovenop bevestig ik het touw. Ik heb een ratjetoe van magneten gebruikt. Net getest: Vast aan een stalen dakspant, blijf ik hangen...... Zijn er al meer met zoiets? En anders even na de vakantie wachten wat mijn bevindingen zijn en dan kunnen jullie ook knutselen Mvg Jan en Thomas.  
_________________ Je kunt beter een nachtje slapen over wat je van plan bent, dan wakker liggen over wat je hebt gedaan! XP Goldmaxx power V4 Tesoro cutlass II Umax
|
| 22 jul 2013, 09:40 |
|
 |
|
Misfit
|
 Re: Nieuw idee.... zal het werken?
Nou, je roestige spijker-verzameling zal vlot uitbreiden... maar of grotere dingen blijven plakken en niet afschuiven moet nog blijken... Laat je 't nog effe weten ? 
|
| 22 jul 2013, 09:47 |
|
 |
|
steros
|
Let op met slepen achter een gemotoriseerde boot!
In Nederland word dat verstaan als dreggen en je kan er een fikse bekeuring voor krijgen!!
|
| 22 jul 2013, 10:11 |
|
 |
|
Janp
|
Nou Misfit, ik heb er een "discriminatie" knop op  Moet helemaal goed komen met die spijkers..... Of juist niet  Van dat dreggen wist ik niet. Ach, als ze komen, touwtje loslaten en probleem opgelost Gr Jan
_________________ Je kunt beter een nachtje slapen over wat je van plan bent, dan wakker liggen over wat je hebt gedaan! XP Goldmaxx power V4 Tesoro cutlass II Umax
|
| 22 jul 2013, 10:38 |
|
 |
|
Marco
|
Gewoon proberen Jan Over het algemeen heeft men liever een (zware)magneet die diep in de modder zakt. laat maar zien hoe het ging...er zitten in ieder geval genoeg magneten aan ciao
_________________ ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ No me moleste mosquito
|
| 22 jul 2013, 10:56 |
|
 |
|
wavedancer
|
Is op zich geen slecht idee, maar je moet wel nog ieder uiteinde van je "kruis" door middel van een stuk rondstaal verbinden anders haak je je vast achter iedere steen. Kijk ook uit voor fuiken.
_________________ Quidquid latine dictum sit, altum viditur. Homo sapiens non urinat in ventum.
|
| 22 jul 2013, 13:51 |
|
 |
|
btns
|
Ik heb nog een technische truc voor je. Maak je sleeptouw vast op het beste punt om hem los te krijgen van een obstakel. Dat is (natuurlijk) niet het punt waar de lijn vast moet zitten om te slepen. Op dat sleeppunt maak je je sleeplijn met een open ringetje, of desnoods een touwtje vast. Het levert je twee manieren op om je magneet te lichten: elegant en met grof geweld.
|
| 22 jul 2013, 18:22 |
|
 |
|
Janp
|
Die extra beugeltjes rond het "kruis" zal ik bekijken. Ga morgen even testen. Die laatste truck  ga ik proberen. Bedankt. Mvg Jan
|
| 22 jul 2013, 18:29 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
en nu magneet weg
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 25 okt 2013, 00:34 |
|
 |
|
Janp
|
Zie dat de ed hem weer omhoog geschopt heeft..... Kan ik er gelijk op inhaken. Was geen succes  Bij het dalen in het water scheef, op z'n kop etc.... Eenmaal goed op de bodem werkt hij wel echt idd veel klein los spul, spijkers lepels schroeven etc etc. Nee, deze gaat niet meer mee Gr Jan
|
| 02 nov 2013, 23:59 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 10 berichten ] |
|