|
|
Het is nu 05 maart 2026, 14:54
|
| Auteur |
Bericht |
|
mart hoffmann
|
 Re: Duikersmes
de ed schreef: wat die kerel er nu bij moet Nou Ed, die wilde met zijn mes een paar vellen schuurpapier eraf halen groeten, Mart
|
| 05 jul 2010, 00:19 |
|
 |
|
Mako
Geregistreerd: 29 jun 2009, 12:56 Berichten: 452 Woonplaats: aruba
|
ha die Ed dat is geen blauwe haai maar een mako haai de snelste haai in the oceanen. en tja die kerel dat ben ik 
_________________ "" Assum est, inquit, versa et manduca."
|
| 05 jul 2010, 00:30 |
|
 |
|
Muta Abundantia
|
mart hoffmann schreef: de ed schreef: wat die kerel er nu bij moet Nou Ed, die wilde met zijn mes een paar vellen schuurpapier eraf halen groeten, Mart alleen zijn mes wassie verloren en die was helemaal door de stroming meegenomen naar katwijk aan de rijn....... zo das dan ook weer opgelost.
_________________ nog wat gevonden recentelijk?
|
| 05 jul 2010, 13:59 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
Mako schreef: ha die Ed dat is geen blauwe haai maar een mako haai de snelste haai in the oceanen. en tja die kerel dat ben ik  die haaai is blauw hoor
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 05 jul 2010, 16:37 |
|
 |
|
mart hoffmann
|
Hoi Ed, wat ik in handen heb is een blauwe haai
groeten, Mart
JAAAAAAAAAAA Maus, woensdag is de halve baard eraf
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 05 jul 2010, 16:57 |
|
 |
|
Mat
|
Ja, een gewoon hedendaags duikersmes. Heb er zelf nog een stuk of 3of 4 boven liggen, volgens mij 1 exact dezelfde. 1 stuk gekocht en die andere allemaalm met duiken gevonden. Gr Mat
_________________ Alle ingezonden foto's blijven eigendom van Mat.
|
| 05 jul 2010, 17:36 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
mart hoffmann schreef: Hoi Ed, wat ik in handen heb is een blauwe haai
groeten, Mart
JAAAAAAAAAAA Maus, woensdag is de halve baard eraf moooi mart jij vind ook alles ik denk meer een doode haaai haai wel een mooie foto bedankt dat je het laat zien een ding snap ik nooit wat is er nou zo bijzonder aan dat mes ja je kan er mee duiken he he gr de ed
|
| 05 jul 2010, 18:09 |
|
 |
|
Mat
|
de ed schreef: mart hoffmann schreef: Hoi Ed, wat ik in handen heb is een blauwe haai
groeten, Mart
JAAAAAAAAAAA Maus, woensdag is de halve baard eraf moooi mart jij vind ook alles ik denk meer een doode haaai haai wel een mooie foto bedankt dat je het laat zien een ding snap ik nooit wat is er nou zo bijzonder aan dat mes ja je kan er mee duiken he he gr de ed Een duikersmes is een verplicht uitrustingsstuk voor een duiker. Zonder mag je niet onder water. Dit mes, heeft dus een breekpunt,schroevendraaier en een gewoone snijkant. Verder een gekartelde snijkant voor touw door te snijden. Gr Mat
|
| 05 jul 2010, 20:04 |
|
 |
|
Maurits
|
Wist ik Mat, (van harte nog) je zal maar verstrikt raken onder water in het een of ander...
_________________ Lieve Heer, bescherm mij alstublieft tegen mijn vrienden. Met mijn vijanden reken ik zelf wel af.
|
| 05 jul 2010, 20:14 |
|
 |
|
mart hoffmann
|
Maurits schreef: je zal maar verstrikt raken onder water in het een of ander... Ben je wel verzekerd dat je op dat moment geen magneet op je ei krijgt 
|
| 05 jul 2010, 22:05 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
mart hoffmann schreef: Maurits schreef: je zal maar verstrikt raken onder water in het een of ander... Ben je wel verzekerd dat je op dat moment geen magneet op je ei krijgt  dan vind je wel dat mes mart 
|
| 05 jul 2010, 22:18 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
Mat schreef: de ed schreef: mart hoffmann schreef: Hoi Ed, wat ik in handen heb is een blauwe haai
groeten, Mart
JAAAAAAAAAAA Maus, woensdag is de halve baard eraf moooi mart jij vind ook alles ik denk meer een doode haaai haai wel een mooie foto bedankt dat je het laat zien een ding snap ik nooit wat is er nou zo bijzonder aan dat mes ja je kan er mee duiken he he gr de ed Een duikersmes is een verplicht uitrustingsstuk voor een duiker. Zonder mag je niet onder water. Dit mes, heeft dus een breekpunt,schroevendraaier en een gewoone snijkant. Verder een gekartelde snijkant voor touw door te snijden. Gr Mat leuk mat 
|
| 05 jul 2010, 22:20 |
|
 |
|
racefiets
|
Mat schreef: Een duikersmes is een verplicht uitrustingsstuk voor een duiker. Zonder mag je niet onder water.
Onzin. Dat staat nergens. Er zijn zelfs plaatsen waar het verboden is. Of het verstandig is is een heel ander verhaal.
|
| 25 jul 2010, 19:47 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ja zal maar zo mes haai tegen komen
|
| 25 jul 2010, 22:17 |
|
 |
|
Mat
|
racefiets schreef: Mat schreef: Een duikersmes is een verplicht uitrustingsstuk voor een duiker. Zonder mag je niet onder water.
Onzin. Dat staat nergens. Er zijn zelfs plaatsen waar het verboden is. Of het verstandig is is een heel ander verhaal. Heb zelf bijna 20 jaar gedoken en niet met de eerste de beste duikers in Europa, maar ik weet dus niet of jij in het bezit bent van een brevet? Een verbod om met een duikmes onder water te gaan zie ik al helemaal niet zitten, of zijn dat soms de nieuwe regels? Anders moet ik toch eens die 400 man die ik als hoofdtrainer heb opgeleid weer terug halen. Ik weet dus niet waar je duikt, maar in de Noord Europese wateren en in de Noord Europese opleidingen is dit wel degelijk van kracht. In de Zuidelijke landen neemt men het niet zo nauw, dit zijn dan ook meer geldwolven die het niet zo nauw nemen met de veiligheid. Gr Mat
|
| 26 jul 2010, 11:03 |
|
 |
|
racefiets
|
Dat iets "verplicht" word door een duikorganisatie, bond of vereniging zegt niets over de wettelijke verplichting. Het is altijd nog aan jou zelf om te beoordelen of een item nuttig is om mee te nemen. Maar ik zal de laatse zijn om te ontkennen dat een duikmes een zeer nuttig item is om bij je te hebben. Waar ik duik... Laat ik zeggen dat de Oosterschelde nog net niet in mijn achtertuin ligt, het veerse meer daarintegen is een kleine 150 meter lopen. En vakanties worden meestal op duikbaar water beoordeeld. (laatse vakantie was naar Truk en de Filipijnen  )
|
| 26 jul 2010, 11:23 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
met het mes op tafel
|
| 26 jul 2010, 12:16 |
|
 |
|
Mako
Geregistreerd: 29 jun 2009, 12:56 Berichten: 452 Woonplaats: aruba
|
PADI regels twee messen verplicht, 3 is aanbevolen  , ik duik sinds 74 was de eerste 16 jarige met een 3 sters brevet, en heb duizenden duiken gemaakt. vanaf eerste duik mes verplicht, toen nog met een stompe punt, ik heb nu drie messen,1 Rambo uitvoering, 30 cm. op m'n been, I op m'n vest en 1 op m'n arm nu moet ik zeggen dat ik al jaren niet meer in nederland heb gedoken, dus ik weet hun regels niet. 
_________________ "" Assum est, inquit, versa et manduca."
|
| 26 jul 2010, 14:38 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
Mako schreef: PADI regels twee messen verplicht, 3 is aanbevolen  , ik duik sinds 74 was de eerste 16 jarige met een 3 sters brevet, en heb duizenden duiken gemaakt. vanaf eerste duik mes verplicht, toen nog met een stompe punt, ik heb nu drie messen,1 Rambo uitvoering, 30 cm. op m'n been, I op m'n vest en 1 op m'n arm nu moet ik zeggen dat ik al jaren niet meer in nederland heb gedoken, dus ik weet hun regels niet.  ik duik zo af en toe altijd mijn mes bij mijn altijd op veiligheid gaan doe je dat niet dat ben je gouw het haasje 
|
| 26 jul 2010, 16:43 |
|
 |
|
racefiets
|
Mako schreef: PADI regels twee messen verplicht, 3 is aanbevolen Net wat je zegt. PADI regels..... Persoonlijk heb ik er maar eentje bij me. Zit standaard op mijn droogpak op mijn heup. Voor vakantie zit er een kleiner model vast op mijn vest.
|
| 27 jul 2010, 07:54 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 31 jul 2010, 16:37 |
|
|