|
|
Het is nu 03 maart 2026, 13:02
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|
Filmpje test sluisbox aan de rohr
| Auteur |
Bericht |
|
goldpixel
Geregistreerd: 02 nov 2012, 00:52 Berichten: 146 Woonplaats: Doetinchem
|
 Filmpje test sluisbox aan de rohr
[/attachment] Bijlage: Herschaalde kopie van DSCF1904.jpg Hallo mensen ,ik heb een test gedaan met hele grove mijnersmos werkt zeer goed vangt veel en makkelijk uit te spoelen Groeten Nico http://www.youtube.com/watch?v=XoaNWSjGD1M
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 30 jun 2013, 02:15 |
|
 |
|
archeonist
|
 Re: Filmpje test sluisbox aan de rohr
Leuk filmpje en een heel goed resultaat! Erg inspirerend!
|
| 30 jun 2013, 08:08 |
|
 |
|
pinkeltje
Geregistreerd: 22 jul 2009, 18:22 Berichten: 7398 Woonplaats: langs de ijssel
|
mooi filmpje ziet er goed uit zo 
_________________ Heiligenmedailles en dovotiehangers in de rommelbak... ik verzamel ze..
|
| 30 jun 2013, 08:09 |
|
 |
|
krokdundee
|
Hi Nico Leuk filmpje. Doctor Homann van het natuurkunde museum in Dortmund heeft inderdaad goud aangetoond in de ruhr ( microscopisch ) Alleen vind ik de locatie niet ideaal om een sluisbox uit te testen, de stroomsnelheid is veel te laag. Mocht je ooit een kleilaag op een goede locatie vinden, alleen het bovenste laagje uitwassen of met een pincet het goud eruit pikken, het goud zit niet in de klei maar erop, zo'n kleilaag noemen ze ook secundary bedrock en kan een echte bonanza zijn. Mijn beste dag was ook van een kroerharde kleilaag met nuggets van, 10.6, 6 en 2,8 gram en vele tot 1 gram. Wat ik ook zie in het filmpje, je kan zo door het miners moss heen kijken, de mogelijkheid bestaat dat het goud er doorheen gaat en zich laagzaam maar zeker over de bodem van de sluisbox naar buiten werkt, zeker het fijngoud. Sucses met al je projecten. Groet Gerrit
|
| 30 jun 2013, 08:34 |
|
 |
|
sjoho
|
Leuk filmpje. Ik heb gisteren twee goudpannen opgehaald en Erik en ik gaan het binnenkort ook eens proberen. We willen dan ook fossielen zoeken in Nettersheim en denken dan bij Bingen in de buurt uit te komen om goud te zoeken. Ik hou er rekening mee dat we helemaal niks vinden, maar je weet maar nooit 
|
| 30 jun 2013, 08:41 |
|
 |
|
goldpixel
|
Hallo Gerrit, van dat grove mijnersmos,die ligt extra op de rubber ribbelmat. Als deze spaghetti mat enkel in de goot ligt kan dat inderdaad. De locatie was inderdaad niet zo ideaal,. Verval was erg wijnig,waardoor de doorstroomsnelheid laag was Probleem aan de ruhr,was ook dat je er haast nergens bij kon. Tenminste plekken met de auto,want de vrouw wil bij de auto blijven Eigenlijk moet je er geen vrouwen bij hebben Verder veel fabriekstereinen aan het water Maar ja zo gaat het nu eenmaal 22 juli ga ik in de zij beken van de moezel proberen in de buurt van Enkirch( Urzig) Groetjes ;Nico
|
| 30 jun 2013, 14:55 |
|
 |
|
goldpixel
|
Hallo Sjoho bij Bingen in de rijn ,moet wel wat te vinden zijn en misschien de Saar. Hoop alleen dat het water dan wat gezakt is om bij de zand en grindbanken te komen In ieder geval fijne vakantie En succes Groeten;Nico
|
| 30 jun 2013, 15:12 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|