|
|
Het is nu 03 maart 2026, 17:22
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 14 berichten ] |
|
Test High banker met verend rooster om de keien af te voeren,met goud korrels
| Auteur |
Bericht |
|
goldpixel
Geregistreerd: 02 nov 2012, 00:52 Berichten: 146 Woonplaats: Doetinchem
|
 Test High banker met verend rooster om de keien af te voeren,met goud korrels
Hallo mensen Ik heb de high-banker getest met goudkorrels en stofgoud.van 1,5 mm en 0,25 mm Wat mij opgevallen is ,dat het meeste goud voorin in de auto mat lag In de ribbelmat lag bijna niets,maar dat zou kunnen komen omdat eerst de auto mat komt en daarna de ribbelmat.(maar dat zoek ik nog uit) Verder is mij opgevallen als je microgoud wil vangen je echt eerst moet classificeren Omdat je de waterflow heel rustig moet afstellen,anders spoelt het zo de goot uit. Dan bedoel ik met korreltjes kleiner dan0,25 mm. Groeten Nico https://www.youtube.com/watch?v=b6mq4JxTOY4
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 01 sep 2013, 02:50 |
|
 |
|
krokdundee
|
 Re: Test High banker met verend rooster om de keien af te voeren,met goud korrels
Hi Nico Dat ziet er goed uit. Sucses nog met al jou projecten. Groet Gerrit
|
| 01 sep 2013, 10:28 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
 Re: Test High banker met verend rooster om de keien af te voeren,met goud korrels
zo dat is mooi net een winkelwagen veel succes er mee 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 01 sep 2013, 10:33 |
|
 |
|
hermanusb
|
Wat is eigenlijk het verschil tussen een highbanker een een sluisbox?
Afgezien van het feit dat een highbanker werkt met een water pomp en op het droge kan werken?
Mbt microgoud vermoed ik dat om die reden div highbankers heel lang zijn en soms aan het einde breed waardoor de stroomsnelheid omlaag gaat.
|
| 01 sep 2013, 13:51 |
|
 |
|
Hans1971
|
Mooi is dat, super dat zelf lekker rommelen 
_________________ Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling viewtopic.php?f=177&t=45920 Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.
|
| 01 sep 2013, 13:55 |
|
 |
|
hermanusb
|
Kijk ook even op youtube.
Zoek op highbanker part 1
Die heeft nog een extra waterslang die je als tuinslang kan gebruiken.
Best een handige optie.
|
| 01 sep 2013, 14:43 |
|
 |
|
goldpixel
|
Hallo hermanus, ja dat heb ik ook gezien ,maar ik dacht eerst zo maar die extra slang om de goot schoon te spoelen kan altijd nog. maar ik kan ook schoon spoelen door de kraan volop open te zetten. Groetjes ;Nico
Belangrijkste verschil tussen sluis en high banker is dat je ook kunt sluizen als er te weinig water is En makkelijk langs de grote rivieren ,Rijn en Maas bijvoorbeeld ,daar kun je geen sluis box uitzetten vanwege de scheepvaart. Ook kun je de stroomsnelheid beter regelen. Wel kun je beter alleen rubber matten gebruiken geen riffels Je kunt zelfs in gebied zonder water bezig. Metselkuip paar jerrycan water mee paar emmers en recirculeren maar. Groeten Nico
|
| 01 sep 2013, 21:33 |
|
 |
|
krokdundee
|
Hi Nico Die riffels zou ik maar wel doen, hierdoor kan je meer water door je sluisbox laten gaan en het vangt het goud beter. Een sluisbox zonder riffels, dus alleen met een rubberen mat, is eigenlijk gedacht om het concentraat met weinig water uit te wassen en niet als een productie opstelling. Is maar wat je wil, hoe meer grind door de sluisbox, hoe meer goud. Groet Gerrit
|
| 02 sep 2013, 12:01 |
|
 |
|
hermanusb
|
Als ik de filmpjes op youtube bekijk lijkt jet soms alsof de highbanker helemaal niet zo schuin staat.
Terwijl in andere filpjes de highbanker wel schuin staat.
Verwacht je dus veel klein spul dan weinig water gebruiken en redelijk horizontaal.?
|
| 02 sep 2013, 12:45 |
|
 |
|
goldpixel
|
Okay Gerrit, dan doen we de riffels wel ,maar dan moet ie in ieder geval schuiner, anders komt de waterstroom niet echt goed over de riffels bedankt en groetjes;Nico
|
| 02 sep 2013, 22:52 |
|
 |
|
hermanusb
|
goldpixel schreef: Okay Gerrit, dan doen we de riffels wel ,maar dan moet ie in ieder geval schuiner, anders komt de waterstroom niet echt goed over de riffels bedankt en groetjes;Nico Ik heb het gevoel dat de waterstroom best hard is. Denk dat als je de riffels erin hebt zitten dat je nog verbaasd zult zijn van de stroming in je highbanker.
|
| 03 sep 2013, 07:46 |
|
 |
|
krokdundee
|
Hi Goudzoekers Het is allemaal een questi van ervaring, op den duur weet je precies hoe en waar je het beste je sluisbox of highbanker opsteld, ook de schuinte is per situatie weer anders, zou hem wel niet al te schuin zetten. Zelf test ik het met een vuist grote steen, deze mag vrij snel door de sluisbox gespoeld worden. En je moet de angst om goud te verliezen uit je hoofd verbannen, je verliest zo goed als niks. Groet Gerrit
|
| 03 sep 2013, 09:13 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
krokdundee schreef: Hi Goudzoekers Het is allemaal een questi van ervaring, op den duur weet je precies hoe en waar je het beste je sluisbox of highbanker opsteld, ook de schuinte is per situatie weer anders, zou hem wel niet al te schuin zetten. Zelf test ik het met een vuist grote steen, deze mag vrij snel door de sluisbox gespoeld worden. En je moet de angst om goud te verliezen uit je hoofd verbannen, je verliest zo goed als niks. Groet Gerrit heel mooi mannen ik zit te genieten van jullie top gr de ed op naar het goud ps zou hem wel niet al te schuin zetten nee daar heb Gerrit wel gelijk in dan valt hij om 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 03 sep 2013, 11:40 |
|
 |
|
noed
|
das zo ed viel alweer bijna om 
|
| 03 sep 2013, 23:57 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 14 berichten ] |
|