|
|
Het is nu 05 maart 2026, 11:45
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 18 berichten ] |
|
Duitsland: Goudzoeken Enkirch
| Auteur |
Bericht |
|
Robinvanstokstraeten
|
 Duitsland: Goudzoeken Enkirch
Beste mensen Na vele mislukte pogingen om goud te vinden rond de omgeving van Cochem ga ik vrijdag met mijn schopje, zeef en pan richting Enkirch. Daar zou volgens sommigen nog goud worden gevonden... Is er iemand die misschien tips heeft in welk stuk van de rivier ik het meeste kans maak? Of maakt dat niet echt uit? Het is zo te zien een vrij bekende plek om goud te vinden dus misschien zijn de beste plekjes (op de bedrock) al uitgeput? Ook heb ik heel de tijd (in Cochem toch) gele kristalletjes tussen het zwarte zand zitten, heel erg vervelend om daar tussen kleine stukjes goud te vinden... Mvg. Robin 
|
| 02 apr 2013, 18:12 |
|
 |
|
Robinvanstokstraeten
|
 Re: Goudzoeken Enkirch
Nu heb ik ergens iets gelezen van een wasverbod op de Grossbach in Enkirch? Iemand die er meer over weet?
Grtz
|
| 02 apr 2013, 19:23 |
|
 |
|
Robinvanstokstraeten
|
De goldbach in Andel blijft ook optie
|
| 02 apr 2013, 19:28 |
|
 |
|
archeonist
|
Hoi Robinvanstokstraeten,
De meeste kans om goud te vinden is in de binnenbochten van de rivier, zie plaatje, daar heb ik met rood aangeven waar precies.
Ben benieuwd naar het resultaat.
Groet,
Archeonist
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 02 apr 2013, 20:44 |
|
 |
|
Robinvanstokstraeten
|
De rivier die u aantoonde is de Mosel, en daar ga ik geen goud in vinden op dit moment denk ik... Ik heb het over de Grossbach in Enkirch, een beekje dat uit de heuvels de Mosel instroomt. Mvg. Robin 
|
| 02 apr 2013, 21:27 |
|
 |
|
krokdundee
|
Hi Robin Er is inderdaad een goudwasverbod in Enkirch uitgeroepen door de lokale visclub, deze heeft de hele beek onder pacht. De goldbach bij Andel is een vrij klein beekje, waar in de bovenloop ( vanaf de brug buiten het dorp ) de bedrock op vele plaatsen vrij ligt. Een mogelijkheid is in de beek de schiefer platen met een breekijzer uit elkaar te breken en dan met een pomp het materiaal op te zuigen. Er is bijna geen water of materiaal genoeg om een sluisbox te gebruiken. Heb in bijde beken 15 jaar geleden goud gevonden, 2 flakes in de grosbach en in de goldbach 2 kleine nuggets 0,1 en 0,3 gram en een flake. Mij is iemand bekend die in de goldbach een 23 gram nugget heeft gevonden. De grootste nugget van Duitsland is in de grosbach bij enkirch gevonden en woog 66 gram, dit was wel in 1826. Veel sucses en groet Gerrit
|
| 03 apr 2013, 09:52 |
|
 |
|
archeonist
|
Robinvanstokstraeten schreef: De rivier die u aantoonde is de Mosel, en daar ga ik geen goud in vinden op dit moment denk ik... Ik heb het over de Grossbach in Enkirch, een beekje dat uit de heuvels de Mosel instroomt. Mvg. Robin  Dat maakt niet uit, het idee is dat je in een rivier het beste goud kunt vinden in de binnenbochten.
|
| 03 apr 2013, 11:58 |
|
 |
|
archeonist
|
krokdundee schreef: Hi Robin Er is inderdaad een goudwasverbod in Enkirch uitgeroepen door de lokale visclub, deze heeft de hele beek onder pacht. De goldbach bij Andel is een vrij klein beekje, waar in de bovenloop ( vanaf de brug buiten het dorp ) de bedrock op vele plaatsen vrij ligt. Een mogelijkheid is in de beek de schiefer platen met een breekijzer uit elkaar te breken en dan met een pomp het materiaal op te zuigen. Er is bijna geen water of materiaal genoeg om een sluisbox te gebruiken. Heb in bijde beken 15 jaar geleden goud gevonden, 2 flakes in de grosbach en in de goldbach 2 kleine nuggets 0,1 en 0,3 gram en een flake. Mij is iemand bekend die in de goldbach een 23 gram nugget heeft gevonden. De grootste nugget van Duitsland is in de grosbach bij enkirch gevonden en woog 66 gram, dit was wel in 1826. Veel sucses en groet Gerrit Hoi dundee, Wil je daarmee zeggen dat je ondanks het wasverbod wel materiaal mag opzuigen en meenemen om het elders uit te wassen?
|
| 03 apr 2013, 12:00 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 03 apr 2013, 13:21 |
|
 |
|
Robinvanstokstraeten
|
krokdundee schreef: Hi Robin Er is inderdaad een goudwasverbod in Enkirch uitgeroepen door de lokale visclub, deze heeft de hele beek onder pacht. De goldbach bij Andel is een vrij klein beekje, waar in de bovenloop ( vanaf de brug buiten het dorp ) de bedrock op vele plaatsen vrij ligt. Een mogelijkheid is in de beek de schiefer platen met een breekijzer uit elkaar te breken en dan met een pomp het materiaal op te zuigen. Er is bijna geen water of materiaal genoeg om een sluisbox te gebruiken. Heb in bijde beken 15 jaar geleden goud gevonden, 2 flakes in de grosbach en in de goldbach 2 kleine nuggets 0,1 en 0,3 gram en een flake. Mij is iemand bekend die in de goldbach een 23 gram nugget heeft gevonden. De grootste nugget van Duitsland is in de grosbach bij enkirch gevonden en woog 66 gram, dit was wel in 1826. Veel sucses en groet Gerrit Interessant, spijtig genoeg heb ik geen pomp ter beschikking en moet ik het enkel doen met een zeef, pan, hamer en beitel... Morgen ga ik eerst eens kijkje nemen in Idar Oberstein, kijken of ik daar wat agaten kan vinden... :) Grtz 
|
| 03 apr 2013, 17:54 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ja doe dat
veel succes
|
| 03 apr 2013, 18:42 |
|
 |
|
krokdundee
|
Hi Archeo Dat met die pomp betreft de goldbach en niet de grosbach bij enkirch. Vaak moet je eerst een berg kiezel die boven op de bedrock ligt wegscheppen, en dat is verboden in enkirch. Weet zelfs niet zeker of het in goldbach nog mag. Robin, zou er zeker even gaan kijken, hier hebben de kelten en de romeinen ook al naar goud gezocht. Groet Gerrit
|
| 03 apr 2013, 20:52 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
krokdundee schreef: Hi Archeo Dat met die pomp betreft de goldbach en niet de grosbach bij enkirch. Vaak moet je eerst een berg kiezel die boven op de bedrock ligt wegscheppen, en dat is verboden in enkirch. Weet zelfs niet zeker of het in goldbach nog mag. Robin, zou er zeker even gaan kijken, hier hebben de kelten en de romeinen ook al naar goud gezocht. Groet Gerrit mooi Gerrit top
|
| 03 apr 2013, 21:00 |
|
 |
|
Robinvanstokstraeten
|
|
| 05 apr 2013, 12:24 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
super moooi
nu op weg naar goud
|
| 05 apr 2013, 18:56 |
|
 |
|
Anoniem
Geregistreerd: 26 sep 2010, 13:06 Berichten: 3322 Woonplaats: Gorinchem
|
Die stenen lagen daar gewoon voor het oprapen? Heb in het buitenland als ik op vakantie was genoeg stenen kapot geslagen, maar nog nooit zoiets moois erin gevonden 
_________________ Hiphop & Reggae, ohja, beetje Jazz
|
| 06 apr 2013, 17:16 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
Smits schreef: Die stenen lagen daar gewoon voor het oprapen? Heb in het buitenland als ik op vakantie was genoeg stenen kapot geslagen, maar nog nooit zoiets moois erin gevonden  ja dan hadje net de verkeer de steen 
|
| 06 apr 2013, 17:18 |
|
 |
|
Robinvanstokstraeten
|
Smits schreef: Die stenen lagen daar gewoon voor het oprapen? Heb in het buitenland als ik op vakantie was genoeg stenen kapot geslagen, maar nog nooit zoiets moois erin gevonden  Inderdaad, maar ik heb heeeeeel veel geluk gehad dat ik op een goede akker zat denk ik :) In het najaar ga ik zeker terug :)
|
| 06 apr 2013, 18:54 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 18 berichten ] |
|