|
|
Het is nu 04 maart 2026, 01:39
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 11 berichten ] |
|
Portugal: Goud in Portugal
| Auteur |
Bericht |
|
TimKunst
|
 Portugal: Goud in Portugal
Dag allen. Ik ben nu al een tijdje op zoek naar het goud hier in Portugal. In de regio van Evora. ik heb oude en droog staande rivieren bezocht en ook stromende rivieren. Maar tot op heden ben ik niet verder gekomen dan het idee he dat is goud. maar bleek niet zo te zijn.
nu is mijn vraag: Weet 1 van jullie of er in Portugal goud te vinden is of hebben jullie er ervaring mee? Zo ja, Enig idee waar de locatie is. Waar ik eens zou moeten beginnen?
Mvg Tim Kunst
|
| 31 jan 2016, 21:45 |
|
 |
|
nuggeteer
Geregistreerd: 23 feb 2015, 21:44 Berichten: 294 Woonplaats: Leerdam
|
 Re: Goud in Portugal
Ook in portugal is goud te vinden. Na wat googlen kwam ik de Ceira Valley tegen... http://www.goisproperty.com/Gois_Portugal/Gold_Panning.html
_________________ There's gold in them thar hills and rivers!!!
|
| 31 jan 2016, 22:16 |
|
 |
|
TimKunst
|
hey nuggeteer. bedankt voor je snelle reactie! ik zal vandaag of morgen eens contact met de mensen daar leggen en vragen of je in dat gebied vrij mag pannen of dat er regels aan vast zitten, nu een andere vraag aan jullie ervaren goud zoekers!! ik ben bezig met het maken van een sluiche box. wat denken jullie van deze geribbelde mat? zou dit werken of ? https://www.rubberwinkel.nl/brede-ribloper.htmlde omhuizing van de box laat ik maken door de plaatselijke smit, scheeld in de kosten.
|
| 02 feb 2016, 00:00 |
|
 |
|
speerpunt
|
Succes 
|
| 02 feb 2016, 07:40 |
|
 |
|
nuggeteer
|
Tsja, of het werkt... ik zelf zou niet kiezen voor deze mat. Hij is vrij glad zonder diepe groeven. De fijne ribloper (3mm) lijkt me dan beter, deze word erg veel gebruikt. https://www.rubberwinkel.nl/rubber-matten-en-tegels.htmlHeb laatst ook een stuk trillingsdemper vast gehad. Dat lijkt me een prima matje. Mooi diepe groeven op een nette afstand. Een nadeel is wel de prijs en de afmeting. https://www.rubberwinkel.nl/rubber-trillingdemper-mat.htmlAls je een beetje handig bent kun je ook een "goldhog" achtige mat maken. Dan hoef je geen riffles meer in je sluice te maken. http://www.bodemvondstenwereld.nl/viewtopic.php?f=651&t=71614Maar goed, iedereen doet het weer anders. Gewoon proberen wat voor jou werkt 
|
| 02 feb 2016, 21:50 |
|
 |
|
TimKunst
|
kep een mat kunnen vinden, heb hem getest met grond waarvan ik dacht dat misschien wel eens wat in kon zitten. ik heb dus nu 1 klein kruimeltje haha! het begin is er. mijn box houd veel zwart zand binnen en hagel (van de jagers) dus dat is een goed teken toch? morgen is de dag dat ik alles ga testen. ga namelijk naar de rivier in het noorden hier ga ik een dag naar toe en eens kijken met wat ik terug kom. als het gaat over een gram of 2 dan ga ik er een week of 2 naar toe. met 1 gram zal ik namelijk meer verdienen dan hier een hele dag werken ( voor onbepaalde uren per dag krijg ik 27 euro.) ik hou jullie op de hoogte! mvg tim
|
| 08 feb 2016, 14:09 |
|
 |
|
nuggeteer
|
Hi Tim, Top dat je sluice werkt! Lood in je sluice is altijd een goed teken.... Heb je niet een foto van je sluice? Reken je zelf niet te snel rijk... Dat leidt alleen maar tot teleurstelling. Voor twee gram per dag heb je echt een heel goede stek nodig. Als het makkelijk zou zijn, dan zou iedereen het doen Hou ons op de hoogte.. Zo in het winter seizoen krijg je alle aandacht. Het helpt ons de slappe tijd door Grt Chris
|
| 08 feb 2016, 21:58 |
|
 |
|
TimKunst
|
zal ik doen. heb net het werk er opzitten. ( half 5 begonnen ) nu spullen pakken en 3 uurtjes naar het noorden rijden. zal morgen kijken of ik hier de fotos van mijn vondsten kan uploaden en de sluice.
|
| 09 feb 2016, 10:23 |
|
 |
|
nuggeteer
|
En, een mooie buit? Of was het zo veel dat je liever low profile blijft? 
|
| 15 feb 2016, 20:09 |
|
 |
|
goudzoekermark
|
Hoi Tim, heb je al wat gevonden? Blijft wel verdacht lang stil haha. Mocht je 2 gram per dag vinden kom ik zeker jou kant op haha. Het is inderdaad een goed teken als je sluice hagel tegen houd. Maar ik zou voor de zekerheid wel testen wat er nog doorheen glipt door je tailings te pannen. Mocht daar ook nog veel lood inzitten dan denk ik dat het beter moet kunnen. Zou inderdaad leuk zijn om wat foto's te zien. Succes nog daar
|
| 22 feb 2016, 12:11 |
|
 |
|
nuggeteer
|
Tja vreemd... dit is al de zoveelste "nieuwe" goudzoeker die na de eerste zoektocht niks meer laat horen. Ofwel ze hebben zoveel geluk dat ze na bij de eerste keer goudzoeken de jackpot hebben gevonden en dit niet willen delen. Of ze zijn op de eerste tocht afgeknapt 
|
| 24 feb 2016, 20:24 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 11 berichten ] |
|