|
|
Het is nu 05 maart 2026, 16:35
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 13 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
woesel
|
 Het was een k-dag.
Vanmorgen met frisse moed aan het zoeken geweest. Op een gegeven moment werd 1 van mijn favoriete akkers er afgehaald. ik denk Bingo dat word een paar penninkjes of fibels maar nee hoor. De banen met mais waren er nog niet afgehakseld of de boer kwam er al achteraan om te ploegen. Werkelijk waar je krijgt hier de kans niet meer om fatsoenlijk te zoeken. Ik baal der van en als me dit vaker gebeurd hang ik de detector aan de wilgen
|
| 26 sep 2009, 20:38 |
|
 |
|
dagobert
|
 Re: Het was een k-dag.
woesel schreef: Vanmorgen met frisse moed aan het zoeken geweest. Op een gegeven moment werd 1 van mijn favoriete akkers er afgehaald. ik denk Bingo dat word een paar penninkjes of fibels maar nee hoor. De banen met mais waren er nog niet afgehakseld of de boer kwam er al achteraan om te ploegen. Werkelijk waar je krijgt hier de kans niet meer om fatsoenlijk te zoeken. Ik baal der van en als me dit vaker gebeurd hang ik de detector aan de wilgen Heb nog een mooie wilg in mijn tuin staat Dagobert
|
| 26 sep 2009, 20:50 |
|
 |
|
J-P de zoeker
|
Hee Woesel, Zo kwamen wij vandaag langs een akker was de boer aan het ploegen... Achter hem kwam een trekker die voorop het zaakje aan het vlakmaken was.. En achter op z'n trekker had ie een zaaimachine.. Ging idd erg snel!! Maar gelukkig heb je wel weer een mooie foto van jezelf! 
_________________ Ainmoal n Grunninger, altied n Grunninger!
|
| 26 sep 2009, 20:51 |
|
 |
|
not
ERELID
Geregistreerd: 30 apr 2008, 21:28 Berichten: 7121 Woonplaats: Silversun
|
Nou Wessel het is hier niet anders gister gemaait en vandaag geploegt of althans op gerult ik loop al dagen over die nare akkers en het gaat ook in de kuiten zitten . Zo was het verleden jaar klets nat overal nu is het mul en dan nog kurk droog ook  en dat komt ook weer niet te goede aan de vondsten . Je bent bijna verplicht om een paar dagen vrij te nemen en gauw de favo akkertjes op . nou sterkte verder en de groetjes . Niels.
_________________ toInfinityandBeyond
|
| 26 sep 2009, 21:01 |
|
 |
|
keltje
|
Ja, die boeren die klagen wel  maar het weer is TE goed. Na het maaien, meteen weer zaaien. Van mij mag het zo hard gaan regenen dat er geen boer meer het land op kan. Is ook fijner voor de oogvondsten Gegroet, Keltje.. En pak er nog maar één 
|
| 26 sep 2009, 21:23 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20754 Woonplaats: utrecht
|
euh tja het is idd jammer dat het zo snel gaat maar dat ligt niet aan de boeren ,maar aan de WET ze worden verplicht snel de stoppels te ploegen en in te zaaien dus de minister van landbouw is de boosdoender (net als met de melkprijzen) gr bub 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 26 sep 2009, 21:28 |
|
 |
|
Guusgeluk
Geregistreerd: 17 apr 2008, 17:47 Berichten: 2631 Woonplaats: linschoten
|
KLOTE POLITIEK
guus
_________________ zoek en gij zult vinden[
|
| 26 sep 2009, 21:33 |
|
 |
|
bubba
|
Guusgeluk schreef: KLOTE POLITIEK
guus Yep , misschien moeten wij ook aktie gaan voeren i.p.v Melk over de akkers te spuiten ,moeten wij onze ROMMELBAKJES legen op het BINNENHOF wel eerst checken of er geen toppers tussen zitten he gr bubba 
|
| 26 sep 2009, 21:36 |
|
 |
|
van Otterloo
|
Ja,jammer,het gaat er hier het zelfde aan toe en dat dagje vrij nemen Niels,daar zat ik ook aan te denken.Ik krijg alleen geen vrij bij mijn werkgever omdat het weer eens te druk is  . Toch maar niet klagen hé,tis beter dan geen werk  . Grt, Addie.
_________________ Wat volgt, staat altijd in verband met wat eraan voorafging
|
| 26 sep 2009, 21:39 |
|
 |
|
bennie
|
Hier worden de maisvelden ook al gescheurd en men laat het zo liggen. Moet eerst weer vriezen en regenen zodat het weer inzakt, want het is geen zoeken zo 
|
| 27 sep 2009, 10:12 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ik heb nog wel een treurwilg voor je ja dat is niet leuk  van die boer
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 28 sep 2009, 00:22 |
|
 |
|
kleidigger
|
verplicht bij de wet? nog nooit van gehoord.... Komt volgens mij alleen van het mooie weer... Boeren hebben alles eruit en tijd over, + de grond is mooi droog! Nu maar wachten op regen!!!!
|
| 28 sep 2009, 18:16 |
|
 |
|
bubba
|
kleidigger schreef: verplicht bij de wet? nog nooit van gehoord.... Komt volgens mij alleen van het mooie weer... Boeren hebben alles eruit en tijd over, + de grond is mooi droog! Nu maar wachten op regen!!!! yep verplicht bij wet. het schijnt dat de maisstoppels schadelijk zijn voor het millieu daarom wordt men geacht om binnen korte tijd de akker om te ploegen en in te zaaien gr bubba 
|
| 28 sep 2009, 21:21 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 13 berichten ] |
|