|
|
|
|
|
|
Het is nu 05 maart 2026, 16:36
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|
Kogel en ?. Wie kan mij helpen.
| Auteur |
Bericht |
|
nieuwkomer
Geregistreerd: 26 dec 2009, 10:29 Berichten: 11 Woonplaats: Landgraaf
|
 Kogel en ?. Wie kan mij helpen.
Hallo,
Ik ben vandaag voor de eerste keer in mijn leven op zoek gegaan met een metaaldetector (White Prizm V) en heb een 2 tal dingen gevonden, maar ik weet niet of het iets is. Ben een beginneling en misschien kan iemand mij helpen.
1. Lijkt op een ronde kogel. De diameter is 1,5 cm en het geheel weegt ongeveer 25 gram. Wat is dit?
2. Zie foto, het ding is ongeveer 4 cm lang. Heb geen idee wat dit kan zijn. Jij misschien wel?
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 28 maart 2010, 20:25 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
 Re: Kogel en ?. Wie kan mij helpen.
1 is van een stekker
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 28 maart 2010, 20:28 |
|
 |
|
dagobert
|
Ten eerste welkom op dit forum. En uiteraard helpen we jou graag met een dtm. Plaats wel je vondsten apart. Dit is makkelijker Eerste afbeelding zou een ventiel kunnen zijn van een tractor? Of een stekker plug? Tweede is een musket kogel. Dagobert
|
| 28 maart 2010, 20:30 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ik denk zeg niet alles anders had je niks meer te doen dagobert
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 28 maart 2010, 20:31 |
|
 |
|
dagobert
|
de ed schreef: ik denk zeg niet alles anders had je niks meer te doen dagobert Heb zat te doen. KOm niet aan zoeken toe Dagobert
|
| 28 maart 2010, 20:34 |
|
 |
|
nieuwkomer
Geregistreerd: 26 dec 2009, 10:29 Berichten: 11 Woonplaats: Landgraaf
|
Dagobert en Ed bedankt voor jullie reactie. De musket kogel had ik ook in gedachte en het 2e van een stekker is nieuw voor me. Heb weer wat bijgeleerd.
|
| 28 maart 2010, 20:38 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 18010 Woonplaats: Limbolonie
|
Ha die Nieuwkomer,. welkom in ons midden,.. die musket kogel is wel duidelijk,..dat andere pennetje,..dat ken ook een fragment zijn van oorlogstuig,.. grt bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 28 maart 2010, 21:53 |
|
 |
|
radiohead
Geregistreerd: 17 apr 2008, 15:40 Berichten: 7888 Woonplaats: Belgica
|
jep een musketkogel, wen er maar aan, je zal er nog miljarden van vinden!! succes, ben benieuwd naar je toekomstige vondsten 
_________________ One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.
Minelab Manticore
|
| 28 maart 2010, 22:04 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|