Zwaar oorlogsgeschut......
Hoi iedereen, vandaag een aangename zoekdag gehad, beetje gezocht op zowel middeleeuws, Romeins en militaria. Militaria zegt me sinds enkele jaren bijna niks meer, maar het Romeinse akkertje waar ik ging zoeken was reeds ingezaaid...
Dus te voet verder naar een plek waar zowel in de eerste als in de tweede wereldoorlog flink van katoen werd gegeven. Dit keer had ik m'n camera mee, sinds Archeonist "actiefoto's" nam van z'n uitgekiemde fibel

neem ik m'n camera steevast mee bij iedere zoektrip vanaf nu! En dat was een goed besluit, na amper tien minuutjes wandelen zag ik tussen de bomen iets wat alle vebeelding tart.....een compleet, half in de grond verzonken Canadese Bren-Carrier uit WO2 (munitievervoerder en geschutstrekker voor aan het front) waar de struiken door groeien, een komplete loop met sluitstuk van een Britse WO1 zesponder kanon dat ooit op de ALLEREERSTE geproduceerde tank werd geplaatst (de Mark 1, type "Male"), het onderstel van een Duitse WO1 7,5cm leichte feldhouwitse en een kanjer van een obuskop, lengte 60 centimeter, kaliber 20 centimeter! Jammergenoeg stonden m'n instellingen van m'n camera niet goed, dus heb ik enorm de gemaakte foto's moeten bijknippen om ze te plaatsen, maar als er mensen op het forum zijn die alle foto's willen zien in normaal formaat; stuur gerust een PBtje en ik stuur een zip-file door met een fotoreeks van het gevonden oorlogstuig.