(niet meer) maagdelijk terpje. Deel 2
Hallo Allemaal,
Naar aanleiding van een gevonden maagdelijk terpje hier in friesland ( zie:
viewtopic.php?f=814&t=118090 )
heb ik eindelijk een vervolg.
Helaas is dit ook het laatste vervolg.
Inmiddels was het gras redelijk stevig gegroeid, en de buien van de afgelopen weken zijn redelijk verdampt, dus we hadden goede moed dat de boer elk moment zou gaan maaien, of dat misschien al gedaan had.
Dit bleek nog niet het geval, maar het gras was ook nog niet super lang, dus Simon en ik maar eens naar de boer toe om te kijken hoe het er mee stond.
Het verhaal van de boer was niet helemaal wat we wilden horen. De boer heeft aangegeven dat hij een toezegging gedaan heeft aan een neefje dat die daar mocht zoeken.
Dat betekende dat het voor ons einde verhaal was om daar te zoeken, maar omdat de boer ons eerder wel de toezegging heeft gedaan dat we later nog wel een keer mochten zoeken gaf hij aan dat we alleen vandaag nog daar mochten zoeken. zodat er nog wat zou blijven liggen voor zijn neefje.
Ik ben blij dat we daar nog mochten zoeken , maar dat zal de komende jaren wel niet meer mogen, want ik gok dat wanneer dat neefje van hem daar aankomt , dat die daar regelmatig zal terugkeren, en voor ons de toestemming niet meer komt. Dus ik hoop dat het neefje in kwestie dit leest en ook mooi de vondsten zal plaatsen.... maar goed, dat is voor later in de toekomst......
Anyway, we hebben dus een dag mogen zoeken, en de resultaten mogen er nog steeds zijn, helaas niet zoveel als verwacht, en als het gras korter geweest was, hadden we vast nog veel meer gevonden, maar er zal nog steeds menig mens jaloers zijn dat dit op 1 dag gevonden kan worden. Dit zijn alleen mijn vondsten, maar Simon had vergelijkbare aantallen, alleen geen zilveren denari