|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 11:10
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|
Nog wat fibula s en ik denk een Romeinse hoefijzer ui de klei
| Auteur |
Bericht |
|
krulstaart
Moderator
|
 Nog wat fibula s en ik denk een Romeinse hoefijzer ui de klei
Vanochtend het weer getrotseerd Mam man wat een drek ,maar toch nog een aantal fibels en een hoefijzer en 1 leeuwen cent Gr marin
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ http://members.casema.nl/mm.driedijk/
ik verzamel fibula s heb je er niks mee denk aan mij ruilen kan ook
|
| 01 nov 2025, 15:08 |
|
 |
|
not
ERELID
Geregistreerd: 30 apr 2008, 21:28 Berichten: 7121 Woonplaats: Silversun
|
 Re: Nog wat fibula s en ik denk een Romeinse hoefijzer ui de klei
Lekker geraapt spijtig dat ze in zo n barre staat zijn  maar goed er hoeft er maar een bij te zitten die mooi is ! Gr Niels
_________________ toInfinityandBeyond
|
| 01 nov 2025, 17:59 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
de restjes van de restjes je hoefijzer is niet oud succes
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 01 nov 2025, 18:25 |
|
 |
|
krulstaart
Moderator
|
Had deze gezien Vandaar dat ik dat dacht Op een paar moderne muntjes na heb ik er alleen maar romeins Gevonden Dus kreeg een enorme ijzertoon ik dacht graven maar Doe ik normaal nooit Dus ik dacht door even te google en hem te vinden Deze lijkt er sprekend op Dus mijn gedachte ging naar romeins Gaat hem eerst maar eens schoonmaken Dan kijk ik wel verder Kan ook zo maar 18 1900 zijn Gr marin
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 02 nov 2025, 02:22 |
|
 |
|
Dutchdetectorist
|
Ik vond een jaar of wat geleden ook zo'n hoefijzer. Helaas kan ik geen foto laten zien omdat ik deze, na ontzouten en reiniging aan de grondeigenaren heb gegeven. Het zijn paardenliefhebbers en die hebben er meer aan dan ik. Het vreemde aan mijn hoefijzer en wellicht ook deze, is dat de omgebogen kant aan het loopvlak zit. Waarschijnlijk om het paard meer grip te geven in losse grond/modder. De determinatie was 16e to 17e eeuws, helaas zonder verder bewijs. Ik vond deze: https://hoofcare.nl/hoefbeslag/romeins-ijzer/ maar er staat verder geen referentie bij. Romeins gaat er bij mij niet echt in.
_________________ Groet, Godfried
|
| 02 nov 2025, 18:23 |
|
 |
|
fibula
Moderator en erelid
|
Bijzondere vondst  Ik ben benieuwd of je kunt achterhalen hoe oud het ijzer precies is? Ook heel apart dat er op sommige plek,en nog steeds zoveel draadfibula's uit de grond komen. Geeft ook wel aan hoeveel die in die tijd in gebruik waren groeten, Joost
_________________ Hartelijke groet, Joost
DE FIBVLAE NIL NISI BENE over de fibula's niets dan goeds Nulla aetas ad discendum sera Je bent nooit te oud om iets te leren
|
| 02 nov 2025, 19:40 |
|
 |
|
krulstaart
Moderator
|
Dit is de 17e draadfibula die ik daar vandaan haal En ik ben nog niet helemaal klaar daar zullen er nog wel een aantal vandaan komen
de nederzetting is zo wat ik gezien heb is 300 bij 50 Over het hoefijzer ben ik ook niet zo zeker Het enigste is dat ik 3 muntjes daar gevonden heb in de moderne tijd Maar ik heb ook mijn twijfels over het hoefijzer Heb er totaal geen andere vondsten gedaan als romeins Ik ga het proberen uit te zoeken Gr marin
|
| 02 nov 2025, 22:43 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|