Afgelopen vrijdag richting het mooie Brabant gereisd met de trein
Kon meteen beginnen, maar de vondsten kwamen maar niet
Uiteindelijk kwam er een malle man aangereden (de munte)))
Lekker samen wezen zoeken uiteindelijk vond ik helaas een fragment van mogelijk middeleeuws
Kwam er ook nog een gek met een Dodge het keihard het veld op geracet

Het gaat nooit normaal in Brabant
Had de munte ook nog zo keihard laten schrikken, met de grap van een vette vondst. Hij schrok zo hard, dat z’n pepermunt uit z’n mond vloog
Verder niks gevonden, maar na thuis komen even in een badje met heet water kwam er flink wat versiering tevoorschijn
Dag 2
Nieuw gebied, nieuwe kansen!!!!!
Eerste keer toestemming vragen, maar de boer was zelf zoeker en wilde het liever niet
Daarna nieuw veld en toestemming gevraagd (konden er wel even zoeken)
En ja hoor tweede piep meteen een vette draadfibula met fragment naald
Tijdens het zoeken kwam de munte met de opmerking: zit ie weer te peuzelen
Als ik een vondst zoek, zit ik zo gehurkt als een neanderthaler en lijkt het net of ik wat aan het eten ben
Verder piepte ik de ene naar de andere leuke vondst: Profielgespje, fibula en een Follis. Daarna even pauze en de munte had nog niks en snapte er niks van. Uiteindelijk even met z’n moeder (muis) gebeld en die zei dat ik nog wat ging vinden wat ik nog niet had en jaaaa hoorrr stapte de auto uit nog geen 5 meter en de eerste piep een zegelstempel

de munte werd helemaal gek in de kop!!!! Daarna was de munte stuk verder op het veld, m’n dag was al goed en vond ik weer een Schijffibula. Uiteindelijk had de munte als laatste piep een rijder!!! Dagje was meer dan geslaagd
Dag 3
Heel laat vertrokken en relaxed aangedaan!
Pikte een een kameraad uit nimma op (Nelis)
En reden weer naar het veld….
Belden de munte even op het veld, dacht dat ik weer een stempel had.
Had hij weer een rijder!!! Ik snapte er niks van.
Dacht dat ik niks meer ging vinden en Nelis liep naast me en hadden het erover….
Maar toen bammm een vette denarius!!!
Toen vond Niels een fibel en even later hoorde ik yesss sceattaaaa!! En hoorde in de verte (FUCK YOU) met je denarius!!
Ik werd helemaal gek! En even later werd ik van bovenaf beloond met een grote gelijkarmig fibulae
Later vond ik ook nog een Germaanse fibel
En op het laatste bij nelis afgesloten en wezen uiteten!
Dag 4
Werd in de ochtend gebeld door mijn moeder
Te horen gekregen dat mijn hond werd ingeslapen uit het niets
Dan besef je dat de vondsten niks waard zijn, tegenover wat echt belangrijk is in het leven!
Toch 2,5 uur gezocht maar niet fijn… Vond een middeleeuwer van Tiel!
En toen ben ik weer richting huis gereisd!