|
|
|
|
|
|
Het is nu 04 maart 2026, 01:37
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Defixio
|
 Even een uurtje...
Te laat sta ik vanmorgen op, ik heb een feestje gehad gisteravond en heb even alleen behoefte aan een bak zwarte koffie. Met veel moeite en gesteun hijs ik mij achter mijn te kleine buro en start de pc op. Traag begint de harde schijf te kraken om uiteindelijk dan toch alle data op een rijtje te hebben zodat ik dan toch het wereld wijde web op kan. Ik log in op het forum en lees een aantal berichten. Een klein schermpje verschijnt plots in het grote scherm. "Ah een pb...eens kijken wat ze nu weer te zeuren hebben". Denk ik met mijn houten kop. Het berichtje blijkt van De Ed te zijn. Kort en bondig als hij is, informeert hij of ik nog ga zoeken. Ik heb eigenlijk niet heel veel zin. Met andere woorden ik heb een heftig feest gehad gister en vraag mij nog steeds af hoe ik ben thuis gekomen en waarom mijn fiets vanmorgen in de keuken stond in plaats van in de schuur waar ik hem gewoonlijk stal. Een aantal pb's vliegen over en weer en ik laat mij mede door Muta over halen om met hem en Renee naar een plek te gaan. "Ach de Ed is een aardige knakker, ga lekker even een uurtje joh" trekt Muta mij uiteindelijk over de streep. Ik kijk naar buiten en zie hoe het pijpenstelen regent. De bejaarde buurman schuifelt voorbij, zijn kraag van zijn regenjas hoog opgestoken, en zijn hooft diep in zijn jas gestoken. Met zijn ene hand houd hij zijn gleufhoed op zijn kale kop en in zijn andere hand heeft hij de hondenriem vast. "Tsja een hond moet er toch uit he" weet ik uit ervaring. Lekker hoor het is letterlijk hondenweer en ik spreek af om te gaan zoeken. Ik lijk wel niet wijs. Bovendien moet ik mij nog haasten ook anders kom ik nog later aan op de plek. Te laat naar mijn zin arriveer ik met Ed & Renee op de afgesproken plaats. Ik moet de weer-goden op een of andere manier gunstig hebben gestemd want aangekomen op de plek klaart het op en er komt een waterig zonnetje door. Nu alleen nog de zoekgoden of beter nog de vindgoden gunstig stemmen. Ik loop wat heen en weer en vind niet veel bijzonders. Ik besluit naar een heel andere hoek van het veld te gaan en vind na een aantal minuten onverwachts een Romeins beslag stukje. Ik ben blij als een kind. Ik kan tevreden naar huis gaan en doe dit dan ook. Maar niet voordat ik nog nieuwe zoekplannen heb gesmeed met De Ed en Renee voor volgende week...Ed en Renee...was kort maar krachtig!
Laatst bijgewerkt door Defixio op 12 jul 2009, 19:53, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 12 jul 2009, 19:46 |
|
 |
|
lucky nero
Geregistreerd: 15 apr 2008, 22:27 Berichten: 5333 Woonplaats: landgraaf
|
 Re: Even een uurtje...
hoi Maurits. leuk verhaal en ook nog een leuke vondst erbij. wanneer komt je eerste boek uit. gr. lucky nero
|
| 12 jul 2009, 19:51 |
|
 |
|
Aardvark
Geregistreerd: 05 okt 2008, 19:00 Berichten: 885 Woonplaats: Voerendaal
|
_________________ De pleuris is reeds uitgebroken...
|
| 12 jul 2009, 21:08 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
was weer top 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 12 jul 2009, 21:11 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28576 Woonplaats: Kerkrade
|
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 12 jul 2009, 22:07 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|