|
|
Het is nu 05 maart 2026, 13:23
|
ring voor mijn vrouw (nu met foto's)
| Auteur |
Bericht |
|
willem vd akker
Geregistreerd: 13 jul 2008, 19:37 Berichten: 4275 Woonplaats: leiden
|
 ring voor mijn vrouw (nu met foto's)
Afgelopen dinsdagavond ben ik even met de Ed het strand opgegaan. De zoekstekken zijn schaars en als zoeker wil je toch wat….. Onder het genot van een bak koffie vertel ik mijn vrouw Helma dat we een paar uurtjes het strand op gaan. “De jongens” hebben allemaal al een ring voor hun vrouw gevonden, het wordt tijd dat ik er ook eens een voor jou ga vinden.” Wat later dan gepland komt Ed bij me langs. Op zich niet zo erg, want de verwachtingen zijn niet hoog gespannen. Waarom haasten als je toch geen toppers verwacht… Na een korte autorit staan we bewapend met onze detectoren op het Noordzeestrand. Als vanzelfsprekend heeft Ed de eerste euromunt gevonden en steekt hem triomfantelijk in de lucht. Zelf ben ik nog aan het “knoeien” en haal alleen de bierdoppen en de folie uit het zand naar boven….. Ed heeft het wijde strand gekozen, zelf kies ik er voor om tussen de strandhokjes te gaan struinen. Er moet hier toch ook wat te vinden zijn! Na enige tijd vind ik ook de eerste munten. Een half uurtje later komen we elkaar weer tegen. Ik laat de eerste eurocenten aan Ed zien, maar wordt gelijk overtroefd met een handje vol euro’s. Het is een ongelijke strijd….. Ik denk nog steeds aan de “beloofde” ring voor mijn vrouw. Het moet toch kunnen, hier tussen die hokjes? Moedig zet ik de strijd voort. De zon zakt al langzaam richting de Noordzee, we hebben nog maar weinig tijd voordat het donker wordt. Plotseling een signaal dat afwijkt van alle vorige! Dit moet wat kunnen zijn. Wel een vreemde plek zo tegen de achterkant van het hokje, vast weer een weggegooid lipje…. Wel wat zilverachtigs. Verrek het is een ring met steentjes en het zilvermerkje is ook zichtbaar!!!! “Ed, een ring” galmt over het strand. We lopen naar elkaar toe. Ik laat trots de ring aan Ed zien. “Het is wel een mooie” laat hij me direct weten. “Die lag er nog maar net.” Even later bel ik m’n vrouw op. Ik kan het niet laten, ik moet haar laten weten dat er een verrassing voor haar aankomt. “Je gaat me toch niet vertellen dat je nu al een ring gevonden hebt?” klinkt het aan de andere kant van de “lijn”. “Je ziet het straks wel, we zijn over een kwartiertje thuis.” Met een brede glimlach op m’n gezicht gaf ik Helma de ring. Ik kon meteen aan haar zien dat ze hem mooi vond. Nu nog even afwachten of hij past… “Het is precies mijn maat!!” hoor ik haar opgelucht zeggen. Ze is er zichtbaar blij mee!!! De Ed is natuurlijk die avond nog “even” blijven plakken. Uiteindelijk vertrok hij richting huis, een hand vol euro’s en een zoekverhaal rijker.
Willem vd Akker
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
Laatst bijgewerkt door willem vd akker op 22 jun 2009, 18:00, in totaal 5 keer bewerkt
|
| 22 jun 2009, 10:57 |
|
 |
|
Muta Abundantia
|
 Re: ring voor mijn vrouw
Leuk verhaal!
**zwijmelt**
|
| 22 jun 2009, 11:04 |
|
 |
|
johoo
|
mooi verhaal willem hebbie ook een fotootje ben wel nieuwsgierig 
|
| 22 jun 2009, 12:02 |
|
 |
|
willem vd akker
|
foto komt vanavond... ben nu "aan het werk"  Willem vd Akker
|
| 22 jun 2009, 12:06 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ja ringen zoeken kan je wel nu nog de euro s wand dat gaat nog zo niet lekker het mooie van het ver haal was dat ze vrouw jarig was 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 22 jun 2009, 12:19 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 18010 Woonplaats: Limbolonie
|
Toppie verhaal Willem,. ik zit gewoon mee te genieten net of het mij zelf is overkomen,. profi met die ring,..zo is moeders de vrouw ook weer een blij mens,.. grt Bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 22 jun 2009, 12:28 |
|
 |
|
willem vd akker
|
de ed schreef: ja ringen zoeken kan je wel nu nog de euro s wand dat gaat nog zo niet lekker het mooie van het ver haal was dat ze vrouw jarig was  ja dat klopt Ed, maar niet die bewuste dinsdag, maar de vrijdag erop 
|
| 22 jun 2009, 12:40 |
|
 |
|
dagobert
|
|
| 22 jun 2009, 13:27 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
foto dagobert ik heb er 11jaren over gedaan om een zilver vingerhoed te vinden en was hij nog stuk ook met zoeken komt er ook veel geluk bij kijken zelf j w heeft al een zilveren vinger hoed ik ken een zoeker die al 8 jaren zocht en nog nooit een goudering gevonden had op 1 dag vond hij 3 goude ringen op 3 zoek lokatie en ze zoek maat niks vondt je moet ook geluk hebben
|
| 22 jun 2009, 17:03 |
|
 |
|
dagobert
|
de ed schreef: foto dagobert ik heb er 11jaren over gedaan om een zilver vingerhoed te vinden en was hij nog stuk ook met zoeken komt er ook veel geluk bij kijken zelf j w heeft al een zilveren vinger hoed ik ken een zoeker die al 8 jaren zocht en nog nooit een goudering gevonden had op 1 dag vond hij 3 goude ringen op 3 zoek lokatie en ze zoek maat niks vondt je moet ook geluk hebben Ach geluk. Wie zoekt zal vinden. Kan een jaar duren of 20 jaar. Die gouden munt komt vanzelf op je pad. Dagobert
|
| 22 jun 2009, 17:14 |
|
 |
|
joppie
penningmeester
|
leuk verhaal wim  , en dago, ik vond mijn eerste zilveren toen ik net 2 weken aan het zoeken was. ik was met bubba op pad en ik wist niet eens wat het was, een topper volgens johan, hij heeft hem schoongemaakt en inderdaad een prachtige vingerhoed, zo zie je maar , het geluk is met de dommen  . gr.joppie.
|
| 22 jun 2009, 17:34 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
 Re: ring voor mijn vrouw (nu met foto's)
je kan beter dom zijn
|
| 22 jun 2009, 18:15 |
|
 |
|
johoo
|
mooi 
|
| 22 jun 2009, 19:46 |
|
 |
|
willem vd akker
|
|
| 22 jun 2009, 19:48 |
|
 |
|
gert1111
|
[quote="de ed"][quote="dagobert"]Grappig,dat als je iets wil vinden dat het ook gebeurt.
Ik denk ook vaak, vandaag vind ik niks. En inderdaad, ik vind dan ook niks, merkwaardig toch!!!!!
Groet, Gert.
|
| 22 jun 2009, 20:52 |
|
 |
|
speerpunt
|
Hoi Jan Willem Nogmaals gefeliciteerd met je mooie gevonden ring.. Maar heb je niet je missie mis gelopen.... Je had het als schrijver denk ik goed gedaan.. En nog gefeliciteerd met de verjaardag van je meissie. Groetjes Rob  .
|
| 22 jun 2009, 21:07 |
|
 |
|
willem vd akker
|
gert1111 schreef: de ed schreef: dagobert schreef: Grappig,dat als je iets wil vinden dat het ook gebeurt.
Ik denk ook vaak, vandaag vind ik niks. En inderdaad, ik vind dan ook niks, merkwaardig toch!!!!!
Groet, Gert. Gert gewoon een ander bandje opzetten: "Vandaag ga ik wat moois vinden, vandaag ga ik wat moois vinden,.."  Willem vd Akker
|
| 22 jun 2009, 22:54 |
|
 |
|
willem vd akker
|
speerpunt schreef: Hoi Jan Willem Maar heb je niet je missie mis gelopen.... Je had het als schrijver denk ik goed gedaan.. Groetjes Rob  . Bedankt voor het compliment  Rob  Willem vd Akker
|
| 22 jun 2009, 22:56 |
|
 |
|
hannibal
|
_________________ gr Hannibal
|
| 22 jun 2009, 23:05 |
|
 |
|
willem vd akker
|
Laatst bijgewerkt door willem vd akker op 22 jun 2009, 23:16, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 22 jun 2009, 23:07 |
|
 |
|
hannibal
|
_________________ gr Hannibal
|
| 22 jun 2009, 23:14 |
|
 |
|
willem vd akker
|
Ik ga met je mee Hoe laat moet ik je ophalen?? (lees het wel in een pb-tje, anders wordt het te druk....)  Willem vd Akker
|
| 22 jun 2009, 23:17 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
hooooooooooooooooooi han en natuurluk j w de schrijven han het is te hopen dat het uit komt je zoekt al zo lang met een inzet die heel veel zoeker niet halen jan w en ik zijn je al met de goude munt voor bij gegaan zo als je weet vind je hem wel daar om wens ik je een goed de nacht toe 
|
| 23 jun 2009, 01:01 |
|
 |
|
speerpunt
|
de ed schreef: hooooooooooooooooooi han en natuurluk j w de schrijven han het is te hopen dat het uit komt je zoekt al zo lang met een inzet die heel veel zoeker niet halen jan w en ik zijn je al met de goude munt voor bij gegaan zo als je weet vind je hem wel daar om wens ik je een goed de nacht toe  De nacht is nog maar kort daarom wens ik je ook die mooie gouden ring. Groetjes Rob 
|
| 23 jun 2009, 03:29 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
heb je zo lang gezocht rob
|
| 23 jun 2009, 16:54 |
|
|