|
|
|
|
|
|
Het is nu 20 apr 2026, 20:04
|
Vandaag samen met de pechvogel gegraven
| Auteur |
Bericht |
|
Madelinus
ERELID
|
 Re: Vandaag samen met de pechvogel gegraven
archeonist schreef: Hoi Madelinus,
Jee wat een prachtige vondsten zeg! Ga je verder nog scherven zoeken daar? Ik kan namelijk bevestigen dat dat echt lonend kan zijn omdat ik deze zomer ook een stortje heb uitgegraven en alle scherven die ik vond heb verzameld. Zodoende heb ik bijna een komplete pot uit 1500 bij elkaar kunnen lijmen. Ik plaats deze vondsten binnenkort ook nog. Ze hadden een lange sleuf gegraven voor de stadsverwarming; we hebben zo'n beetje de hele berg uitgevlakt. Helaas vonden we alleen losse scherven en geen passende stukjes... Het bijzondere is wel dat het 16e eeuwse metaal van goede kwaliteit is omdat dat van dieper wegkomt. De 17e-19e eeuwse vondsten zijn grotendeels gecorrodeerd.
_________________ Niet uit het veld te slaan.
|
| 16 aug 2010, 17:27 |
|
 |
|
Madelinus
ERELID
|
jvrhollandia schreef: Gezellig gezamenlijk wezen graven  met de nodige leuke vondsten  . Pechvogel  ik snap jouw naam nog steeds niet  Ik snap het ook niet. Het is echt een vage gast.
_________________ Niet uit het veld te slaan.
|
| 16 aug 2010, 17:29 |
|
 |
|
de pechvogel
|
Als we samen zoeken gaat Pieter altijd piepen, als ik ga piepen vinden we nooit wat, vandaar de naam ha ha.
|
| 16 aug 2010, 21:03 |
|
 |
|
willem vd akker
Geregistreerd: 13 jul 2008, 19:37 Berichten: 4274 Woonplaats: leiden
|
Prachtige vondsten heren 
|
| 16 aug 2010, 21:46 |
|
 |
|
jvrhollandia
Geregistreerd: 12 nov 2008, 16:51 Berichten: 258 Woonplaats: Alphen aan de rijn
|
de pechvogel schreef: Als we samen zoeken gaat Pieter altijd piepen, als ik ga piepen vinden we nooit wat, vandaar de naam ha ha. Oke vandaar  je verzameling is inderdaad ook wel een beetje aan de magere kant. Ik hoop voor je dat je ook een keer wat leuks vindt,gewoon blijven volhouden 
|
| 16 aug 2010, 21:55 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 16 aug 2010, 23:50 |