Logo
Het is nu 05 maart 2026, 16:32

Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 de boswachter 
Auteur Bericht
ForumJoker

Antwoord met een citaat
Bericht Re: de boswachter
Trash schreef:
Erg misselijk zulke gasten Ad! :Censuur:
Je hebt ze wel meer zulke figuren jammer genoeg.
Ik heb er ook al mogen ontmoeten. Ook een jager trouwens. :07

Laatst een verhaal gehoord van een gast die het aan de stok had met een boswachter in Wallonie, waar je eigenlijk uberhaupt niet mag zoeken.
Die stelde de zoeker voor de keuze: 3000 euro boete of zijn detector ter plekken stuk slaan... :04
Ja, wat een held ben je dan! Zwijn, geen goed woord voor over...

Groeten, Cyril :sd

zo de ju Cyril

wat een geld

ik word ook maar boswachter niet ko maar boswachter de ed
voor al u ..........

30 nov 2012, 19:07
Profiel

Antwoord met een citaat
Hoi
Tja heb ik ook een tijdje terug gehad ,kwamen twee jagers ruig met een terrein auto de akker opgevlogen
en begonnen te zeuren en of we vergunning hadden bla bla en hij zei vertrekken of ik bel de politie
Peeter zei: ja ga maar bellen en ze vertrokken ,lekker nog gezocht en geen politie gezien hihi
Lekker niet weggejaagd hihi wij zijn geen hazen.
grt antonio

30 nov 2012, 19:17
Profiel
Antwoord met een citaat
Ambianii schreef:
de scheidings-perikelen van mijn vrouw,al 23 jaar in trouwe dienst. :Hellup:

De scheiding van jou na 23 jaar trouwe dienst, of die van haar werkgever na 23 jaar ?
De eerste optie kost geld, maar de tweede kan lucratief zijn als je vervolgens snel weer werk vind :07

30 nov 2012, 19:20

Antwoord met een citaat
In Vlaanderen hebben ze de oplossing!!
(Maar het mag natuurlijk niet!!!!)
http://www.youtube.com/watch?v=f4fLqCpbR1A

30 nov 2012, 20:21
Profiel

Antwoord met een citaat
pppff jagers..... de enigste jagers die ik respecteer zijn die van staatsbosbeheer, de andere groep jagers die een geldbedrag betalen om een stuk gebied onder hun hoede te nemen,waar ze "met plezier"jagen zijn de grootste lichtelaaiers.voor de buitenwereld doen ze zich heilig voor,maar als je ze leet kennen.............. :lo
maar das een ander verhaal.... :03

er is vaak onduidelijkheid omtrend boswachters en pachters en verpachters.

1. een gewone boswachter zonder bevoegdheid mag geen bekeuring uitdelen
2 een boswachter met bevoegdheid(boa) mag wel bekeuring uitdelen.
2 zoeken op braak (niet bewerkt )akker --> toestemming verpachter
3 zoeken op ingezaaid/bewerkt land(groenbemester) toestemming pachter en verpachter
4 mondelinge toestemming van pachter/verpachter is voldoende.

@mat:

waar staat in de nederlandse wet of europese wet dat het verboden is om met een metaaldetector te zoeken???

volgens de wet van malta mag je niet gericht zoeken naar oudheden, en schatgraverij is verboden.
ik zoek altijd naar euromunten,en die zijn niet ouder dan 12 jaar :07 .
de rest zijn "toevalvondsten" ook op akkers.
als ik toestemming heb (zelfs schriftelijk,en geen apv) en ik zoek op een akker naar eurogeld,is er niemand die mij dat kan verbieden,laat staan bekeuren.

30 nov 2012, 20:55
Profiel WWW
Antwoord met een citaat
Dank je wel Pinkeltje, zo had ik 't ook begrepen :10

30 nov 2012, 21:52

Antwoord met een citaat
meeeens :03

30 nov 2012, 21:55
Profiel

Antwoord met een citaat
Boswachter mag je nooit weg stuuren als het land verpacht is ,de huurder heeft het vrucht gebruik en bepaalt wie er zoekt .
Hier hebben we staads bos beheer en het landschap Noord Holland ,bijde hebben bos wachters ,en die stuur en alleen mensen weg op land dat niet gepacht woord . En zo gouw een akker bebouwd is kunnen ze niet zeuren over de natuur.volgeltjes enz enz .een zoek maat van mij is zelf boswachter en die bevestigt het .
Bij verhuur doet de eigenaar afstand van het vrucht gebruik en bepaalt de huurder.
En bang voor een jacht geweer hoef je ook niet te zijn jij bent veel snel er met je schep adbas voor hij heeft geladen heb je hem al 4 keer begraven .

30 nov 2012, 22:16
Profiel

Antwoord met een citaat
Volgende keer vragen of hij zich wil legitimeren :-)

30 nov 2012, 22:48
Profiel

Antwoord met een citaat
[quote="pinkeltje"]pppff jagers..... de enigste jagers die ik respecteer zijn die van staatsbosbeheer, de andere groep jagers die een geldbedrag betalen om een stuk gebied onder hun hoede te nemen,waar ze "met plezier"jagen zijn de grootste lichtelaaiers.voor de buitenwereld doen ze zich heilig voor,maar als je ze leet kennen.............. :lo

Ik zit werkelijk met gekromde tenen jullie commentaar te lezen over jagers...
Ik ben buiten metaaldetector zoeker ook jager met een veld waar meerdere maisvelden in liggen.
Als ik jullie commentaar zo lees zullen jullie wel vegetariers zijn, maar iets zegt mij dat dat wel mee zal vallen omdat er vast nog stukjes vlees tussen jullie tanden van de Mac Donalds zitten...... Vegetariers zijn namelijk wel de mensen waar ik respect voor kan hebben en die mij ook nog eens mogen aanspreken om wat ik doe!
Ik zou overigens totaal geen moeite hebben als er zoekers in "mijn" jachtveld zouden zoeken, maar als ik zou willen jagen op zo n leeg maisveld zou ik wel de zoeker vragen om de volgende dag terug te komen omdat ik inderdaad van alles moet regelen voor zo n jacht.
De jacht is in Nederland gewoon bij wet geregeld en goed ook, dus de opmerking: "en als er aan denk hoe de jacht in spanje gaat begin ik al rood aan te lopen wat een hufters hier.. " is dus werkelijk idioot, Nederland is het wildrijkste land van Europa waar men nou eens niet alles kapot schiet zoals dat in zuid europese landen helaas vaak wel gaat!
Ik zal niet ontkennen dat er onder jagers absoluut blaaskaken tussen zitten maar zo zuinig jullie zijn op een goed veld zijn zij dat ook!
Er komt natuurlijk weer van alles over me heen, over hoe zielig en patserig en kleine plassertje enz enz, maar leer nou eens dat al het vlees wat je in je kop steekt toch echt voor jou dood gemaakt is!!! Ik haal het liever zelf uit het veld om het zelf te slachten en te eten.....dat zou voor elke vleeseter trouwens een verplichting moeten zijn!!

Met vriendelijke jagers/zoekers grootste lichtelaaiersgroet Vogel

NB: ik betaal niets voor de jacht maar help mee bij de boeren.....

30 nov 2012, 22:50
Profiel

Antwoord met een citaat
ppfffffff...geen jager en geen neger nodig voor een goed stuk vlees!!!!!!!!!!!!!!...we zitten niet tussen de bush hier!!...enkel gecontrolleerd en tbv het wild mag je wat mij betreft dieren afknallen voor jouw lol.
Ik eet helaas zelden Fazant,konijn,haas en ree,wildzwijn of kwartel!!!
Wat een reactie man...ben jij ook zo`n malloot die op een zoeker afstuift en begint te briezen?...had ik laatst ook,zijn schedel mas bijna doormidden,maar zijn tenen waren zekerrr gekrommd! :dwerg:

30 nov 2012, 22:57
Profiel
Antwoord met een citaat
vogel schreef:
Als ik jullie commentaar zo lees zullen jullie wel vegetariers zijn, maar iets zegt mij dat dat wel mee zal vallen omdat er vast nog stukjes vlees tussen jullie tanden van de Mac Donalds zitten...... Vegetariers zijn namelijk wel de mensen waar ik respect voor kan hebben en die mij ook nog eens mogen aanspreken om wat ik doe!

Ik had nog niks lelijks over jagers gezegd, maar voor het geval je je dadelijk gepakt voelt... ik ben vagetarier (oftewel, beetje om-en-om vlees & vega ivm mijn vrouw die wel vegetarier is).

vogel schreef:
Ik zou overigens totaal geen moeite hebben als er zoekers in "mijn" jachtveld zouden zoeken, maar als ik zou willen jagen op zo n leeg maisveld zou ik wel de zoeker vragen om de volgende dag terug te komen omdat ik inderdaad van alles moet regelen voor zo n jacht.

"mijn jachtveld" bestaat niet tenzij je de boer zelf bent, als ik ergens met toestemming loop en jij komt vragen of ik 'morgen even terug kom' heb je pech... Ik moet ook van alles regelen voor mijn detector-jacht (vrij van werk, toestemming van m'n familie weg te gaan, batterijen, dure piepstok, toestemming, warme handschoenen, benzine om er te komen etc. etc. bekijk het lekker !)

vogel schreef:
Er komt natuurlijk weer van alles over me heen, over hoe zielig en patserig en kleine plassertje enz enz, maar leer nou eens dat al het vlees wat je in je kop steekt toch echt voor jou dood gemaakt is!!! Ik haal het liever zelf uit het veld om het zelf te slachten en te eten.....dat zou voor elke vleeseter trouwens een verplichting moeten zijn!!

Met mijn plassertje is niks fout... maar als ik 'oermannen' als jij met hun penis-verlenging aan de schouder op een akker zie mikken op een dier kan ik er niks aan doen... dan moet ik altijd even langdurig op mijn toeter drukken !
Ik kan er niks aan doen... het is een kwestie van het 'gevecht' een beetje eerlijk maken (high-tech geweer en camouflage-kleding tegen een onwetend stuk wild dat op een -niet natuurlijk- kaal stuk akker loopt schreeuwt om een beetje hulp :07
'K heb geen enkel probleem met vlees eten, heb in mijn jonge jaren als vakantiebaantje in een kippenslachterij en later als uitbener gewerkt. Waar ik wel problemen mee heb is mensen die de jacht zo mooi en heroisch doen voorkomen, alsof het nodig of eerlijk is. Pak een speer of zelfgemaakte pijl & boog en ga daar eens mee jagen... dan krijg je pas m'n handjes op elkaar :lo

Laatst bijgewerkt door Misfit op 30 nov 2012, 23:08, in totaal 1 keer bewerkt

30 nov 2012, 23:06

Antwoord met een citaat
Tussen elke zoeke en ook jager zit wel eens een rotte aardappel Adbas, niks aan te doen, het overgrote gedeelte van beide partijen zullen gewoon sociale mensen zijn die met plezier hun hobby uitoefenen, must accept it :10

30 nov 2012, 23:07
Profiel

Antwoord met een citaat
Ik ben ook een jager, maar op lekkerder wild dan dat wat op een akker loopt :lol:
En dan is een combinatie van jacht en een goede piepstok altijd handig :03

Oops :oops:

Bedankt voor de determinaties en reacties

Tot ziens

Foto's gepost door jeroen V. blijven eigendom van Jeroen V.

30 nov 2012, 23:08
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
Ik weet niet in welke omgeving je zit maar waren vorige week
om 8 uur s,morgens onze jacht piepers uit de auto aan het halen komen er twee jagers aan lopen.
Beladen met buit.
een had drie grote ganzen over zijn nek hangen.
Zeg ik uit een geintje , Gooi die maar bij mij achter in.
Hoor ik een grote bonk liggen die bebloede ganzen achter in mijn auto, eet smakelijk.
Deze week ga ik toestemming vragen voor 16 bunder boomgaard en raad eens wie de eigenaar is.
De jager.
Woensdag even wezen zoeken bij hem, vroeg hij mij even drie ondergrondse palen te zoeken
in verband met erfscheiding.
Als ik hoor schieten in de buurt ga ik die jagers even op zoeken en zeg in welk stuk land ik zit.
Schieten ze mij niet voor de kont.
Alles staat of valt met een goede verhouding met de eigenaren van de grond.
Ik weet dat velen het niet doen maar met de kerst deel ik kerskransen uit
dat is niet om te slijmen maar een blijk van waardering dat ik op zijn land mag.
Vergeet niet dat er in Engeland BETAALD moet worden om te zoeken.
Groet Herman

30 nov 2012, 23:18
Profiel

Antwoord met een citaat
hahah misfit..ik mag jou wel!...ach..west-friezen lol zeg maar :07
Maar ik ben ook een jager!...geen neger trouwens...en ook op no-no`s schiet ik niet! :goezo: (mopje)
Ik schoot met een Benjamin XL Trail een ree op 100 meter door z`n harses...was lekker trouwens!..dusss,ik ga niet zeggen dat ik heilig ben.(was wel per ongeluk,dacht dat die oren van een haas waren :07 :whoea: )

Maargoed...is maar een fantasie verhaal zeg maar,maar ben toch van mening dat Misfit helemaal gelijk heeft in zijn verhaal...ik voel dat ook zo.
Zo kan het ook Herman...da`s top! :goezo:

Laatst bijgewerkt door Ambianii op 30 nov 2012, 23:35, in totaal 1 keer bewerkt

30 nov 2012, 23:25
Profiel

Antwoord met een citaat
Ambianii schreef:
ppfffffff...geen jager en geen neger nodig voor een goed stuk vlees!!!!!!!!!!!!!!...we zitten niet tussen de bush hier!!...enkel gecontrolleerd en tbv het wild mag je wat mij betreft dieren afknallen voor jouw lol.
Ik eet helaas zelden Fazant,konijn,haas en ree,wildzwijn of kwartel!!!
Wat een reactie man...ben jij ook zo`n malloot die op een zoeker afstuift en begint te briezen?...had ik laatst ook,zijn schedel mas bijna doormidden,maar zijn tenen waren zekerrr gekrommd! :dwerg:

" Ik eet helaas zelden Fazant,konijn,haas en ree,wildzwijn. " (kwartel is beschermd). Kijk, omdat je "helaas" schrijft kan ik je daar dan weer aan helpen...... en nee hoor ik ben niet zo n malloot doe op iemand afstuift en ga lopen briezen........jammer dat je neigt naar mensen de schedel klieven.....
Maar goed het aanbod blijft staan, je komt eerst zoeken in ons aller veld en daarna krijg je van mij wat je lekker vind...

Gr Vogel

30 nov 2012, 23:27
Profiel

Antwoord met een citaat
tjeee,op zo1n reactie kan ik gelukkig enkel posief reageren...dit forum staat ook voor positiviteit...ik trek een beetje mijn scherpe kantjes af!
en Vogel...ik zal eens mijn verstand gaan gebruiken morgen.... :03

30 nov 2012, 23:38
Profiel

Antwoord met een citaat
ff voor de duidelijkheid, het was een boswachter en ja die jaagt ook.

en ja, hij had ook kunnen vragen of ik de komende dagen van de akker zou willen blijven omdat
hij en z,n jagers op hazen wilden jagen. dat had geen probleem geweest voor mij. :dansenderomein:

hij beschermd zijn belang en ik het mijne. hij is wel in het voordeel, niet enkel met een jachtgeweer, niet enkel omdat hij kan bekeuren, wie denk je dat als ik de politie erbij haal, ze
bevoordelen. Nee, als boswachter gaat hij naar de boer/pachter en ik ben m,n toestemming kwijt. en dan heb ik niks meer te zeggen. :yh

ik speel ook met de gedachte nu, om een samen met een bevriend archeoloog een gesprek aan
te gaan met de man om uitleg te geven omtrent de hobby en het evt belang ervan. Dat enkel
vanwege zoekersbelangen en het voorkomen van een hoop narigheid.
Stel je maar eens voor dat hij alle boeren in zijn werkgebied zo ver krijgt dat hij ze kan overtuigen van zijn beperkte mening. :06

30 nov 2012, 23:51
Profiel
Beheerder

Antwoord met een citaat
Ik ben zelf Boer, zoeker, jager en werk ook nog bij een gemeente :07

Daarnaast eet ik vlees, wild, gevogelte en vanzelfsprekend vega producten

en dat gaat allemaal samen in een goede harmonie.... :03 :03

Ik hoop en ga er in ieder geval vanuit dat de discussie in deze thread dit ook blijft....doen.

Groeten,
Vincent
:07

30 nov 2012, 23:55
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
:goezo:

01 dec 2012, 00:01
Profiel
Antwoord met een citaat
ramsbrug schreef:
Ik ben zelf Boer, zoeker, jager en werk ook nog bij een gemeente :07
Daarnaast eet ik vlees, wild, gevogelte en vanzelfsprekend vega producten

en dat gaat allemaal samen in een goede harmonie.... :03 :03
Ik hoop en ga er in ieder geval vanuit dat de discussie in deze thread dit ook blijft....doen.

'Tuurlijk Vincent, tegen jou wel hoor... jij komt nml. niet met gestrekt been in :03
Maareh... als jager bedoel je met dat 'vanzelfsprekend vego producten' waarschijnlijk de uitjes die je aanfruit voor de jus bij je ree-rug ? :07

01 dec 2012, 00:03
Beheerder

Antwoord met een citaat
Ha Paul,
:lol: :lol: :lol: Uiteraard,,,, maar ook vega-producten waarin soja, falafel ect. ect. in is verwerkt, mijn vrouwtje wil deze nog weleens verwerken tijdens haar kookkunsten....

Maar uhhh, ik lees dat de scherpe kantjes al weer wat minder en milder worden. :goezo: :goezo:

Een beetje overleggen met elkaar, wie, wanneer op de akker is kan nooit kwaad, trouwens het jachtseizoen is beperkter dan het zoekseizoen.

En een lekkere eend of fazanthaan/hen ruilen tegen een stel duiten onder het genot van een jachtbittertje is toch ook een goede Deal? :03 :03

Maar goed de thread gaat over een boswachter.....die waarschijnlijk zijn "dag" niet had, zoals vele anderen dit ook wel eens niet hebben.

Groeten,
Vincent
:07

01 dec 2012, 00:34
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
"Trouwens het jachtseizoen is beperkter dan het zoekseizoen". Zo ist maar net, gelukkig wel!

gr Vogel

01 dec 2012, 00:44
Profiel

Antwoord met een citaat
da`s nog`s een deal ram!!...hahaaaa..top lijkt me dat..ik zou meten openstaan voor zulke ideeen!
Vogel;mja...klopt :04

01 dec 2012, 01:01
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende