|
|
Het is nu 05 maart 2026, 14:50
|
| Auteur |
Bericht |
|
zoeker 19
Geregistreerd: 02 apr 2012, 19:07 Berichten: 4353 Woonplaats: Joure
|
 Re: Middeleeuwse topdag!
Thanks iedereen 
|
| 27 sep 2015, 20:21 |
|
 |
|
hannibal
|
 Spannend veldje, daar gaat nog echt wel meer mooi spul vanaf komen.
_________________ gr Hannibal
|
| 28 sep 2015, 06:59 |
|
 |
|
eeric72
|
klasse Rens ... top vondsten ik denk dat ik ook voort op de fiets ga 
|
| 28 sep 2015, 08:38 |
|
 |
|
Forbes
Geregistreerd: 09 jun 2012, 12:43 Berichten: 1618 Woonplaats: Friesland
|
zoeker 19 schreef: Forbes schreef: Weer lekker bezig, rustig afzoeken daar. Zal ongetwijfeld nog leuk spul liggen! Gr. Forbes  Thanks Forbes. Zou echt super zijn als er een sceatta ligt.....  Tsja, wie wil er nou niet een sceatta vinden?  Wees er wel van bewust dat sceatta's uit een tijd komen, waarin er weinig leven was in ons land. Ook zie je dat in Friesland terug, vele terpen waar in de Ijzertijd, Romeinse tijd en Karolingische tijd leven was, maar niet in de Merovingische tijd. Je zult echt de juiste terpaarde te pakken moeten hebben om kans te hebben op zo'n muntje en dan is het ook nog de kunst om hem te pakken daar ze niet van grote afmetingen zijn. Zo heb ik in mijn zoekerstijd hier op een behoorlijk aantal terpen gezocht, maar op 1 kwam er voorwerpen van uit de Merovingische tijd vandaan, waar ik ook het geluk mocht hebben mijn eerste sceatta te vinden 
_________________ Al is Fryslân plat, it hat syn hichtepunten.
>>>> Golden Mask 4 <<<<
|
| 28 sep 2015, 13:12 |
|
 |
|
Pulletje
|
Gaaf hoor! Mooie gesp!
|
| 28 sep 2015, 16:42 |
|
 |
|
zoeker 19
|
Forbes schreef: zoeker 19 schreef: Forbes schreef: Weer lekker bezig, rustig afzoeken daar. Zal ongetwijfeld nog leuk spul liggen! Gr. Forbes  Thanks Forbes. Zou echt super zijn als er een sceatta ligt.....  Tsja, wie wil er nou niet een sceatta vinden?  Wees er wel van bewust dat sceatta's uit een tijd komen, waarin er weinig leven was in ons land. Ook zie je dat in Friesland terug, vele terpen waar in de Ijzertijd, Romeinse tijd en Karolingische tijd leven was, maar niet in de Merovingische tijd. Je zult echt de juiste terpaarde te pakken moeten hebben om kans te hebben op zo'n muntje en dan is het ook nog de kunst om hem te pakken daar ze niet van grote afmetingen zijn. Zo heb ik in mijn zoekerstijd hier op een behoorlijk aantal terpen gezocht, maar op 1 kwam er voorwerpen van uit de Merovingische tijd vandaan, waar ik ook het geluk mocht hebben mijn eerste sceatta te vinden  Bedankt voor je uitleg Forbes  Ik snap wat je bedoeld. Deze terp is van romeins tot 18de eeuw bewoont geweest. Wat ik ook merk is dat er veel ijzer ligt. Dat betekent dus langzaam zwaaien en graven op elk piepje. Ik blijf doorgaan, er komt een dag en dan ligt ie in de zwarte klei......
|
| 28 sep 2015, 18:39 |
|
 |
|
zoeker 19
|
Bedankt allemaal. Ik ben gister 1 uurtje teruggeweest en daar vond ik weer een middeleeuwse sporengesp. Zaterdag ga ik weer terug.
|
| 28 sep 2015, 18:40 |
|
 |
|
De Speyte
Moderator
Geregistreerd: 28 jan 2013, 21:59 Berichten: 6817 Woonplaats: Meetjesland (Belgie)
|
Succes hoor ! Best leuk, er ligt van alle tijden. Iedere piep een verassing !
_________________ Middeleeuwse bodemvondsten uit Gent. Boek "Gezocht en gevonden".[/color] http://www.gezochtengevonden.be http://www.lodenpenningen-mereaux.be/
|
| 28 sep 2015, 20:13 |
|
|