|
|
Het is nu 05 maart 2026, 05:34
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Mikelolierook
|
 Iemand enig idee?
Beste forumleden, Ik ben redelijk nieuw in de bodemvondsten, dus wellicht is het een ‘domme’ vraag. Heeft iemand enig idee wat voor een muntje dit is? Ik probeer vast te stellen hoe oud de vondst ongeveer is zodat ik kan inschatten of het land interessant is. Nu is alles wat ik vind (nog) fantastisch voor mij...[emoji6] Ik las ook in andere topics dat gevraagd wordt om nevenvondsten. Die ik heb ook maar even bijgevoegd. Deze moet ik nog uitzoeken, maar dat komt later wel. Ik denk zelf een 5 te zien op de voorkant. Alvast bedankt voor eventuele hulp! Ik hoop , zodra ik meer kennis heb, ook te kunnen bijdragen aan het forum. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 26 nov 2019, 12:15 |
|
 |
|
Toontje
|
 Re: Iemand enig idee?
Een duitje van zeelandia, er staan genoeg voorbeelden van online om het specieke jaar te vinden. Ergens uit de 18de eeuw, ik kan het jaartal niet goed lezen op de munt.
Mvg, Toontje
|
| 26 nov 2019, 14:08 |
|
 |
|
Mikelolierook
|
Hallo Toontje,
Super! Bedankt voor jouw hulp:)
Groet, Mikel
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
|
| 26 nov 2019, 14:27 |
|
 |
|
Jac
Geregistreerd: 27 nov 2017, 21:17 Berichten: 3227 Woonplaats: provincie Zeeland
|
Volgens mij tussen de 1780 en de 1789. Zelan Dia, Ik denk zelf 1784 te zien. Met wat water en een bamboe prikkertje krijg je misschien het totale muntje nog iets beter zichtbaar. Bekijk maar een voorbeeld van de munt op internet, dan zie je vast gelijkenissen als je hem veder schoonmaakt.
|
| 26 nov 2019, 22:02 |
|
 |
|
Mikelolierook
|
Beste Jac,
Ook jij bedankt voor je hulp! Ik ben inmiddels verder dankzij de tips. Het blijkt helemaal correct te zijn. Het jaartal is 1773 :)
Ik ga nu de speurtocht naar de andere munten op de foto’s openen! Wellicht dat ik dat nog op het forum zet als ik er niet uitkom (die kans is aanzienlijk xD).
Fijne avond! Groet, Mikel
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
|
| 26 nov 2019, 22:20 |
|
 |
|
peter
Moderator
Geregistreerd: 14 feb 2009, 17:49 Berichten: 7767 Woonplaats: Deventer
|
Mikelolierook schreef: Beste Jac,
Ook jij bedankt voor je hulp! Ik ben inmiddels verder dankzij de tips. Het blijkt helemaal correct te zijn. Het jaartal is 1773 :)
Ik ga nu de speurtocht naar de andere munten op de foto’s openen! Wellicht dat ik dat nog op het forum zet als ik er niet uitkom (die kans is aanzienlijk xD).
Fijne avond! Groet, Mikel
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk  Lekker plaatsen, maar wil je dit even lezen aub viewtopic.php?f=324&t=100068
_________________ gr Peter zoekt met een Manticore
|
| 27 nov 2019, 13:51 |
|
 |
|
Mikelolierook
|
Beste Peter,
Bedankt voor jouw reactie! Ik zal voortaan via het forum zelf communiceren. Zou mooi zijn als jullie een eigen app hebben (lang leve crowdfunding) Ik doe mee.
|
| 28 nov 2019, 10:20 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|