Geregistreerd: 30 maart 2018, 20:36 Berichten: 2898 Woonplaats: Steenwijkerwold
Dagjeee België!!!
Dit weekend weer eens naar familie geweest. Altijd gezellig in het zuiden!! Zaterdag even langs een kringloop geweest en in de avond even wezen vissen!! Helaas niks gevangen wel paar keer goed beet, maar het was gezellig met me pa dat uiteraard!!
Gister toch maar weer eens wezen zoeken en kwamen we uit op een leuke graanakker. 4 uurtje gezocht me vader had al vrij snel een mooie follis en ik al meteen aan het begin een leuk stukje terra sigillata we hadden dus goeie hoop!! Daarna 3 uur langs niks gevonden en uiteindelijk ging ik toch maar eens verder in het veld kijken en vond ik verder een stukje Latene glas!!!!! Helemaal verbaasd dus ik helemaal alles afzoeken daar in de hoop om een Keltische munt te vinden maar vond helaas niks er lagen daar ook geen scherven. Dan maar weer een kilometer terug naar het oud vertrouwd gebietske daar lagen genoeg Romeinse scherven! Maar vond daar ook niks dus ging weer terug en kreeg een ijzer toon en keek zag ik iets ronds uitsteken dus ik trok het uit de grond bleek het een bijl te zijn!!!!! Ik liep naar me vader toe is dit een oude bijl ofnie??? Me vader zei dat het een oude zou kunnen zijn hopend dat hij middeleeuws was ofzo!! Toen we thuis kwamen even afgespoeld blijk hij hol te zijn!! Dus een oude bijl en vlak naast Latene glas gevonden ben benieuwd!!!! Daarna liep ik terug naar de auto vond ik nog een Romeins sleutelheft was toch weer een geslaagde dag!!!! En bij mijn oma afgesloten met een lekker koud biertje!!!!
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
Gebruikers op dit forum: polman, WIEGER en 28 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum