|
|
Het is nu 05 maart 2026, 14:49
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 11 berichten ] |
|
Middeleeuwse vondsten, maaaaaar......
| Auteur |
Bericht |
|
Kadan
|
 Middeleeuwse vondsten, maaaaaar......
Gisteren wezen zoeken. Lang bezig geweest om de eigenaar te achterhalen. Na vele telefoontjes verder en een aantal bezoekjes is het toch gelukt. Toestemming op een stuk historische grond. En middeleeuws in de vondsten als resultaat. Altijd gaaf. Maaaar..... Heb eigenlijk een hekel aan de topics waar geklaagd wordt over medezoekers hun gedrag. Deze keer ook vanuit mij. Als je zoekt op akkers (waar ik ook zoek) neem dan de moeite om het ook te regelen. Zorg voor toestemming hoe moeilijk je het ook vind of het niet kan vinden. Geen toestemming --> niet zoeken. En als je de drang dan toch niet kan weerstaan om toch te gaan zoeken, neem dan in ieder geval je zooi mee en gooi je gaten dicht. Nu ben ik je gaten aan het dichtgooien en de rommel die jij eruit geschept hebt mee aan het nemen. De boer heeft gras gezaaid en heeft een melkveehouderij en voed dus zijn koeien met het nog op te komen gras. Weet je wat er in zo'n koe gebeurd met het scherpe blik e.d. wat jij bewust neer flikkerd? Precies. Als ik je een keer tegen kom waarschuw ik de boer. 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 14 jan 2021, 16:38 |
|
 |
|
snoekbaars
|
 Re: Middeleeuwse vondsten, maaaaaar......
mooie vondsten en woorden. Sommige mensen zijn hopeloos Ik hoop voor je dat je toestemming blijft staan.
groetjes, Snoekbaars
|
| 14 jan 2021, 18:52 |
|
 |
|
veteraan
|
Sommige zullen het nooit leren, zo associaal dit. Soms kom je zulke kraters tegen of ze naar China hebben willen graven en dan nog zit de rommel in het gat.pffff
|
| 14 jan 2021, 18:55 |
|
 |
|
Roozjee
Geregistreerd: 16 mei 2016, 19:45 Berichten: 1591 Woonplaats: Zuid Beveland
|
Hulde aan je betoog, Kadan, is inderdaad zeer storend, en het wordt alsmaar erger met de nieuwe lichting corona-hobby-zoekende beginners op de velden en akkers... Zal niet lang duren voor er gemeentelijke of wettelijke (landelijke) verboden volgen op deze manier... Groet Roozjee
|
| 14 jan 2021, 19:31 |
|
 |
|
keossvin
|
Mooie vondsten Kadan !
Ik zoek in dezelfde omgeving als jou en zie soortgelijk gedrag ook vaak voorkomen. Laatst een mooi plekje achterhaald... “was nog nooit iemand geweest” man man man heb nog nooit zo’n maanlandschap gezien.
|
| 14 jan 2021, 19:37 |
|
 |
|
Kadan
|
Het is zelfs nog erger als ik hier geschreven heb. Kwam laatst in de middag om te zoeken. Was smorgens iemand geweest blijkbaar. Ben op een veld daarnaast aan het zoeken. Zie ik die boer stokken met linten in de grond steken. Dat doet hij anders nooooit. Was dus iemand aan het zoeken geweest op zijn net ingezaaide wintertarwe akker.... Tot op heden heb ik de confrontatie nog niet aangedurfd met hem, ookal treft mij geen blaam. Zoek al jaren bij hem in goede verstandhouding, maar weet niet hoe die verstandhouding nu is...
|
| 14 jan 2021, 19:55 |
|
 |
|
terpje
|
Ja balen dat soort figuren verpesten het voor de degene die zich wel de codes houden. Tijdje geleden kwam er een boomgaard vrij die van een fruitboer was die niet wilde dat er gezocht werd. Na enige jaren overlijdt de boer en de boomgaarden verkocht en gerooid. Dus ik de nieuwe eigenaar gebeld....nee ik mocht niet zoeken. Omdat hij er net 3 gappen had afgestuurd die zonder toestemming hadden gezocht. Heb hem al drie keer gebeld maar zonder resultaat....rij er elke keer langs en weet dat er Romeins ligt....wrs hebben die gappen er lak aan en zoeken ze gewoon door. Groeten, Gerard
|
| 25 jan 2021, 22:40 |
|
 |
|
Karolinger
|
IK BEN ZELFS EEN SUPER TOESTEMMING KWIJTGERAAKT DOOR DIT HUFTER GEDRAG!!!
MET Z'N ALLEN OPSTAAN TEGEN DEZE HUFTERS!!!!
|
| 26 jan 2021, 08:59 |
|
 |
|
speerpunt
|
Mooi spul 
|
| 26 jan 2021, 10:33 |
|
 |
|
terpje
|
Tja wat kan je tegen dit gedrag doen  denk dat je altijd wel een groep houdt die nooit de regels en codes respecteren. Heb het idee dat dit ook vaak akker hoppers zijn die het hele land doorkruisen en geen binding met het gebied hebben maw we komen hier toch nooit meer. Dan heb je nog de beginnelingen maar heb wel het idee dat de jonge detector generatie via internet zich inlezen/informeren en minder schade maken, uitzonderingen daar gelaten. Het lijkt me belangrijk om onze collega zoekers te blijven informeren en ongewenst gedrag aan te spreken. Groeten, Gerard
|
| 27 jan 2021, 00:08 |
|
 |
|
wimvanschaijk
|
Ik tref die open gaten ook steeds meer. ben niet zonder zonden soms als ik moe word. maar ik zie soms 5 , 6 of meer gaten in een baan. Dat klopt niet die zijn alleen, anders spreek je elkaar er op aan. Of je gaat niet meer het veld in met die maat. Ik zag het ook die dag Christiaan misschien moet je het even bespreken met die boer. Dan weet hij dat jij het niet was, gr wim
|
| 27 jan 2021, 00:55 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 11 berichten ] |
|