|
|
Het is nu 05 maart 2026, 00:39
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|
Geweldige ochtend ijzertijd Romeins !
| Auteur |
Bericht |
|
keossvin
|
 Geweldige ochtend ijzertijd Romeins !
Ha forumgenoten,
Afgelopen tijd niet heel veel wezen zoeken door een gebrek aan zoekstekken. Enkel een aantal keer wezen zoeken op een stort akker bij mijn vriendin. Gisteren ochtend met moeite mezelf uit bed gesleept om toch maar weer even opzoek. te gaan. Ineens dacht ik aan een plek waar ik al ooi eerder iemand heb zien lopen. De boer kent me wel dus toch even geprobeerd. Door alle voetstappen en halve gaten wist ik al snel dat er wel iets moest liggen. Al snel een aantal oude scherven gevonden en voordat ik het weet had ik mijn vondsten doos vol met mooie artefacten uit de ijzertijd vroeg-Romeinse tijd !!
Mijn eerste draadfibula, 2e stuk latene met een gedeelte zigzag, mooie kraal, fragment kraal, halve spinsteen, fragment fibula ? En tot slot een slingerkogel denk ik.
Als iemand weet wat het langwerpige fragment met versiering is hoor ik het graag
Mvg Kevin
Mvg Kevin
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 04 feb 2021, 11:43 |
|
 |
|
Jan Ooms
Moderator
Geregistreerd: 30 jul 2015, 10:24 Berichten: 11536 Woonplaats: Midden Nederland
|
 Re: Geweldige ochtend ijzertijd Romeins !
_________________ Kennis is macht - Karakter is meer
|
| 04 feb 2021, 12:39 |
|
 |
|
keossvin
|
Bedankt Jan, dat kun je wel zeggen ja !
|
| 04 feb 2021, 14:29 |
|
 |
|
cees1955
|
keossvin schreef: Ha forumgenoten,
Afgelopen tijd niet heel veel wezen zoeken door een gebrek aan zoekstekken. Enkel een aantal keer wezen zoeken op een stort akker bij mijn vriendin. Gisteren ochtend met moeite mezelf uit bed gesleept om toch maar weer even opzoek. te gaan. Ineens dacht ik aan een plek waar ik al ooi eerder iemand heb zien lopen. De boer kent me wel dus toch even geprobeerd. Door alle voetstappen en halve gaten wist ik al snel dat er wel iets moest liggen. Al snel een aantal oude scherven gevonden en voordat ik het weet had ik mijn vondsten doos vol met mooie artefacten uit de ijzertijd vroeg-Romeinse tijd !!
Mijn eerste draadfibula, 2e stuk latene met een gedeelte zigzag, mooie kraal, fragment kraal, halve spinsteen, fragment fibula ? En tot slot een slingerkogel denk ik.
Als iemand weet wat het langwerpige fragment met versiering is hoor ik het graag
Mvg Kevin
Mvg Kevin Goed je best gedaan Kevin, mooie kraal Veld waar ik vandaag was zat ook vol met kraters, en zie wat ik er nog uit haal Morgen maar terug Gr, Cees 
|
| 04 feb 2021, 18:16 |
|
 |
|
mj xp
|
|
| 04 feb 2021, 18:39 |
|
 |
|
keossvin
|
Inderdaad Cees! Daar waar kraters zijn liggen vondsten.
Klopt Marcel, mijn eerste en zeker blij mee !
|
| 04 feb 2021, 20:27 |
|
 |
|
speerpunt
|
Super 
|
| 04 feb 2021, 20:58 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|