|
|
Het is nu 05 maart 2026, 16:39
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 10 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
pauke
|
 Handhavingzeikerds
Een vraagje, ben je in Nederland verplicht om schriftelijke toestemming van de boer te hebben om te kunnen zoeken, vandaag van die zeikers van handhaving in regio Breda die dat beweerden en dat er normaal 100 euro boete aan plakt, dat hebben ze niet gedaan anders plakte er denk ik ook iets aan mijn schop.
Gr pauke
|
| 30 sep 2023, 15:17 |
|
 |
|
Putterke
|
 Re: Handhavingzeikerds
|
| 30 sep 2023, 15:23 |
|
 |
|
pauke
|
Ja, we weten allemaal hoe leuk boeren het vinden als je met een papiertje afkomt, die hebben al papierwerk genoeg met al die regelneven, maar kunnen ze een boete geven als je mondeling toestemming hebt?
|
| 30 sep 2023, 16:13 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28580 Woonplaats: Kerkrade
|
pauke schreef: Ja, we weten allemaal hoe leuk boeren het vinden als je met een papiertje afkomt, die hebben al papierwerk genoeg met al die regelneven, maar kunnen ze een boete geven als je mondeling toestemming hebt? nee, alleen als het onder de nationale erfgoed handelt/valt. het zijn van cowboys die van de Melkert banen met behoud van uitkering vaste banen hebben gemaakt, willen deze idioten ook nog een wapen dragen, nee dat zal niet goedkomen wanneer dit gebeurd gr Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 30 sep 2023, 21:46 |
|
 |
|
Hans1971
|
Het land van de boer is particulier. Wat hebben ze daar te zeggen, helemaal niets.
Hetzelfde als iemand in jouw achtertuin zoekt. Die hoeft toch ook geen schriftelijke toestemming te hebben.
_________________ Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling viewtopic.php?f=177&t=45920 Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.
|
| 01 okt 2023, 00:13 |
|
 |
|
snoekbaars
|
In sommige gemeentes is dit wel verplicht. Sinds oktober van vorig jaar moet je in de gemeente Buren (Betuwe) naast een officiële ontheffing ook schriftelijk toestemming hebben van de grondeigenaar. Dit moet natuurlijk wel opgenomen zijn in de APV. Erg jammer allemaal, maar als iedereen zich aan de regels hield was dit ook niet nodig.
gr, Snoekbaars
|
| 01 okt 2023, 10:46 |
|
 |
|
radiohead
Geregistreerd: 17 apr 2008, 15:40 Berichten: 7888 Woonplaats: Belgica
|
snoekbaars schreef: In sommige gemeentes is dit wel verplicht. Sinds oktober van vorig jaar moet je in de gemeente Buren (Betuwe) naast een officiële ontheffing ook schriftelijk toestemming hebben van de grondeigenaar. Dit moet natuurlijk wel opgenomen zijn in de APV. Erg jammer allemaal, maar als iedereen zich aan de regels hield was dit ook niet nodig.
gr, Snoekbaars In Belgio zijn er zgn "vertegenwoordigers van de detector-amateurs" die deze schriftelijke overeenkomsten zelf proberen doorduwen. Meestal gaat dat dan over mensen die "hun" akkertjes tegen anderen proberen te beschermen. Het gevaarlijke hier is dat die personnages onderdeel van een soort vereniging uitmaken, die ook effectief in gesprek gaan met de betrokken overheden. Voor zover ik weet (hou me er niet echt mee bezig) is dit er allemaal evengoed nog niet door. Onzin ook natuurlijk he, waarom zou een mondelinge afspraak tussen een eigenaar en amateur niet volstaan.
_________________ One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.
Minelab Manticore
|
| 01 okt 2023, 15:20 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
Hans1971 schreef: Het land van de boer is particulier. Wat hebben ze daar te zeggen, helemaal niets.
Hetzelfde als iemand in jouw achtertuin zoekt. Die hoeft toch ook geen schriftelijke toestemming te hebben. jij kan het weten  Hans
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 01 okt 2023, 23:26 |
|
 |
|
de munte
|
Politiestaat! 
_________________ zoekt met een DEUS 1, minelab equinox 600, & een tesoro lobo supertraq.
|
| 01 okt 2023, 23:36 |
|
 |
|
thijs
|
Ik zou zeggen eigen partij oprichten. PVVD Partij voor vrije detectie. 
|
| 02 okt 2023, 00:29 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 10 berichten ] |
|