|
|
Het is nu 03 maart 2026, 20:33
|
BVW leden helpen in moordzaak/vermissing!
| Auteur |
Bericht |
|
Maurits
|
 BVW leden helpen in moordzaak/vermissing!
Mijn dag:
Enigszins nerveus stap ik vanmorgen in een polyester bootje, het is net even na tien uur en de lucht is grauw en beneveld samen met mijn twee mede passagiers zoeken we ons evenwicht in het wankele vaartuig. Met vereende krachten worden we door een een dikke laag riet en takken een kleine veenplas op geduwd. Het lukt na een paar halsbrekende toeren hebben we het open water bereikt. Wouter is een van de mede passagiers, een boomlange sympathieke kerel die even daarvoor heb ontmoet we laten onze magneten tegelijk te water, een bellenspoor verraad de weg die de magneet onder water aflegt. Ik ben nerveus, immers dit is geen dagje vissen naar de oude voorwerpen die we normaal naar boven trachten te halen. Het hele meertje kammen we uit, vanuit het bootje maar ook vanaf de kant word het meertje minutieus uitgekamd. Na een dikke twee uur tevergeefs zoeken zonder naar een noemenswaardigs stuk ijzer komen we uit een een hoekje waar nog niet gezocht was. Ineens voel ik dat de magneet ijzer "pakt" en probeer het het voorzichtig binnen te trekken. Een bellen plakkaat ontstaat aan de oppervlakte en de derde mede passagier zoemt in met zijn filmcamera. Gespannen zie ik Mart mijn kant op kijken "HebbiewatMaus?" vraagt hij half verscholen tussen de biezen en struiken. "Ja Mart ijzer en iets groots ook" antwoord ik zonder mijn blik af te wenden van het wateroppervlak. Ik trek langzaam te touw binnen en ben teleurgesteld als ik mijn vondst herken. "Shit Mart het is een brommerframe" vertel ik hem beteuterd. Het waardeloze stuk ijzer verdwijnt in het bootje...ik baal en ben teleurgesteld...waarom nu die fiets niet! Mijn rug is stuk en ik ben best moe en besluit een beetje boos aan land te gaan..ik was er klaar mee. Hier hing zoveel vanaf!
Wat was er een week daarvoor gebeurd? Muta heeft contact met de makers van het populaire televisie programma "Het zesde zintuig plaats delict" waarin mensen met een sterk ontwikkeld gevoel voor dingen die we niet kunnen waarnemen met onze zintuigen misdaden -die door de sterke arm niet kunnen worden opgelost- alsnog te ontknopen. Een aantal van deze helderzienden hadden de plas aangemerkt waar mogelijk de fiets van Willeke Dost kon worden terug gevonden. De forumleden (Mart Hofman, Giro, Wouter, Muta en ik zei de gek) hebben onze hulp belangeloos aangeboden. Persoonlijk geloof ik niet in dergelijke zaken maar als er dan ook contact is met familie leden die verbaast vragen of we dat echt belangeloos doen ben ik bereid om aan zoiets mee te werken. Helaas is de fiets van Willeke niet gevonden. De familie van Willeke heeft ons prima verzorgd met broodjes koffie soep en kosterworst. Een spannende dag voor mij...al moest ik best even een brok wegslikken toen ik de tranen zag van de moeder van Willeke toen bleek dat er echt geen fiets lag!
Groetjes Maurits
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Lieve Heer, bescherm mij alstublieft tegen mijn vrienden. Met mijn vijanden reken ik zelf wel af.
Laatst bijgewerkt door Maurits op 02 okt 2010, 18:15, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 02 okt 2010, 18:05 |
|
 |
|
Muta Abundantia
|
 Re: BVW leden helpen in moordzaak/vermissing!
_________________ nog wat gevonden recentelijk?
|
| 02 okt 2010, 18:14 |
|
 |
|
Maurits
|
foto's
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Lieve Heer, bescherm mij alstublieft tegen mijn vrienden. Met mijn vijanden reken ik zelf wel af.
|
| 02 okt 2010, 18:20 |
|
 |
|
Maurits
|
Lopen met een boot door bossage...valt niet mee!
|
| 02 okt 2010, 18:25 |
|
 |
|
lucky nero
Geregistreerd: 15 apr 2008, 22:27 Berichten: 5333 Woonplaats: landgraaf
|
hoi muta,Maurits, Mart Hoffmann, Wouter en Giro jullie hebben goed je best gedaan om deze mensen te helpen. meer kunnen jullie niet doen,jammer dat jullie de fiets niet gevonden hebben. gr. lucky nero 
|
| 02 okt 2010, 18:27 |
|
 |
|
Maurits
|
Dank Wim, voor mij was het geen punt maar het blijft koffiedik kijken. Voor de liefhebbers: er zijn tv opnamen gemaakt wanneer het word uitgezonden volgt nog.
|
| 02 okt 2010, 18:31 |
|
 |
|
joppie
penningmeester
|
er is toch een schrijver verloren gegaan , Maus wat kun jij een lekker stukkie schrijven  , en dat jullie dit doen is natuurlijk helemaal top  . gr.joppie.
|
| 02 okt 2010, 18:46 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 18010 Woonplaats: Limbolonie
|
Mooi stukje Maus fijn dat je ons even laat meegenieten mvg Bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 02 okt 2010, 19:36 |
|
 |
|
Ceesou
ERELID
|
_________________ Multi multa; nemo omnia novit" Veel mensen weten veel, maar niemand weet alles"
|
| 02 okt 2010, 19:40 |
|
 |
|
frenk
ERELID
|
_________________ Gezocht hondenpenningen Franse en Duitse regiments knopen gezocht
|
| 02 okt 2010, 19:44 |
|
 |
|
Maurits
|
Dank allemaal...Dan kom ik ook nog met mij bolle kop op tv hee....Mart ook...nou daarna kijkt er geen hond meer naar dat programma. 
|
| 02 okt 2010, 19:58 |
|
 |
|
Hans1971
|
_________________ Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling viewtopic.php?f=177&t=45920 Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.
|
| 02 okt 2010, 20:01 |
|
 |
|
J-P de zoeker
|
Leuk hoor! Laat je ons even weten wanneer het op tv komt...? Kunnen we het dialect achter de naam ook horen.. JP 
_________________ Ainmoal n Grunninger, altied n Grunninger!
|
| 02 okt 2010, 21:22 |
|
 |
|
peter
Moderator
Geregistreerd: 14 feb 2009, 17:49 Berichten: 7767 Woonplaats: Deventer
|
Dat is een zeer mooie actie van jullie,en goede reclame voor BVW
_________________ gr Peter zoekt met een Manticore
|
| 02 okt 2010, 21:31 |
|
 |
|
Maurits
|
J-P anno nu spreek ik als een rasechte Leidenaar, dit is een beetje raar accent beïnvloed door (mogelijk) de Hugenoten (protestanten) die in de 16e en 17e eeuw vanuit Frankrijk noordwaards vluchten. De letter "R" word niet uitgesproken in het Leidse. Enkele Leidse woorden en uitdrukkingen: "koekeroe" (geluid van een duif, maar ook "malloot" Ceesou weet meer  ) juh ("joh",), bakkie pleur ("kopje koffie"), wattanjuh ("wat dan, joh?") mèh ("meid"), kekkeris/ketdanjuh ("kijk daar eens") Echter mijn roots liggen in Drenthe, Hollandscheveld dan wel...vanmorgen waren we in Koekange dus bijna een thuiswedstrijd. Het mooie van het Drentse "taaltje" vind ik weer de contradicties die er in een zin kunnen voorkomen, dus een een zin die zichzelf tegenspreekt "Dat giet ja zo niet" of "ik heb ja niets te klagen". Aan mijn gemiddelde forum-taalgebruik zou je het niet zeggen maar ik heb iets met onze taal!
Laatst bijgewerkt door Maurits op 02 okt 2010, 21:53, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 02 okt 2010, 21:52 |
|
 |
|
Maurits
|
Dankjewel Peter.
|
| 02 okt 2010, 21:52 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20754 Woonplaats: utrecht
|
mooi verhaal Maus BVW voor al uw ........ gr bubba 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 02 okt 2010, 22:56 |
|
 |
|
bennie
|
Mooi dat jullie zo meegewerkt hebben, en jammer dat het niets heeft opgeleverd om oplossing dichterbij te brengen.
|
| 03 okt 2010, 08:03 |
|
 |
|
mart hoffmann
|
Beste allen, wat Maurits en Hester al melden, het was een zeer indrukwekkende dag. Nimmer heb ik een dergelijk goed georganiseerde zoekactie meegemaakt  , werkelijk aan alles was voor de zoekers gedacht, van het eten en drinken, tot aan boten toe. Om tot aan het werkelijke vennetje te komen moest er over ruim 10 mtr aan riet/waterplanten worden gelopen. En dat met 120KG+ was dat best wel spannend  . Gelukkig liep ik niet alleen en was er geregeld dat ik constant met een bekende van het terrein stapje voor stapje naar voren kon gaan ( het was voor mij de eerste maal dat ik in een echt moeras aan het zoeken was). Met enige regelmaat zakte ik ver weg  zodat het weer even duurde voor we weer verder konden gaan. Het werd erg spannend toen Maurits het frame aan de magneet had hangen (ik was samen met m'n maat huub al weer in ander stuk moeras aan het ploeteren om bij het water te komen waar Maurits flink 'beet' had). Samen met Huub zijn we daar nog geruime tijd bezig geweest, achteraf bedachten we dat het een dumpplek moest zijn geweest, we vonden nog delen van een skelter en (veel) delen van een oude gereedschapskist. Hoewel de reden tot het kennismaken niet had mogen gebeuren  , heb ik gister een aantal fijne mensen leren kennen (Wouter,Giro, Timon, Huub, Marco en vele waar ik helaas de naam niet meer van weet ). Met vriendelijke groet, Mart
|
| 03 okt 2010, 09:39 |
|
 |
|
Legionair
Geregistreerd: 03 feb 2010, 16:40 Berichten: 5743 Woonplaats: Ewijk
|
_________________ Wie zijn verleden niet kent, heeft ook geen toekomst
|
| 03 okt 2010, 09:52 |
|
 |
|
willem vd akker
Geregistreerd: 13 jul 2008, 19:37 Berichten: 4275 Woonplaats: leiden
|
Goede actie Dame en heren Maurits je kan goed schrijven, maar dat wist je zeker al  Willem vd Akker
|
| 03 okt 2010, 19:10 |
|
 |
|
giro
|
Zo inmiddels weer een dag verder, ook ik wil nog even wat kwijt. . . . Op voorhand zei ik direct JA op de vraag, geen twijfel, als ik deze mensen kan helpen dan wil ik dat zeker doen. Het idee dat je kan helpen naar een oplossing waar al zo lang op gewacht word. Tijdens het voor praatje voor het zoeken was ik nog erg positief, als die fiets hier ligt dan trekken we hem er zo uit, geen probleem. Al vrij snel bleek dat het toch veel zwaarder werd als ik dacht, maar opgeven was er niet bij. Ik heb me in allerlei vormen en bochten door het moeras gewerkt, geploeterd eigenlijk.... Maar na een paar uur moesten we toch meedelen dat verder zoeken geen zin meer had, alles was afgezocht met de magneet en helaas was er niets belangrijks uit gekomen  Het vertrek met het achter laten van familie leden die door bleven zoeken was wel erg zwaar.... Toch was het een ervaring die ik nooit had willen missen. Muta, Maurits, Mart en Wouter, bedankt! ik vond het bijzonder en te gelijker tijd erg leuk om jullie te ontmoeten. Giro
|
| 03 okt 2010, 20:46 |
|
 |
|
jimmyb1978
|
 alleen jammer dat jullie niets gevonden hebben
|
| 03 okt 2010, 21:50 |
|
 |
|
Maurits
|
We zijn er nog niet klaar mee Jimmy...
vrijdag as word het uitgezonden. RTL 4
|
| 04 okt 2010, 18:57 |
|
 |
|
giro
|
@ maus, je bedoelt waarschijnlijk donderdag avond 
|
| 04 okt 2010, 22:38 |
|
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|