Geregistreerd: 30 maart 2018, 20:36 Berichten: 2893 Woonplaats: Steenwijkerwold
Op naaar Bubba!!
Afgelopen week een afspraak bij bubba gemaakt! Dus afgelopen vrijdag een hele lange treinreis gemaakt richting Utrecht Eenmaal in Utrecht aangekomen Met muziek in de oren en niks door te hebben word ik opeens aangetikt door Niels (zoekmaat) schrok me dood Maar goed lekker op pad met de munte en Niels! Kwamen we meteen een plek tegen waar we toestemming kregen. Konden meteen aanvallen En ja hoooorrrr in nog geen kwartier tijd meteen een denarius Dag kon niet meer stuk!!!!! Even later vond ik een naaldvanger van een super mooie Germaanse fibel Daarna was het effe bijten, maar de munte vond uiteindelijk ook een mooie bandvormige fibel Uiteindelijk was ik toe aan pauze beetje last van voorhoofdsholte ontsteking Liep naar de auto en Bam nog geen 5 meter van auto mooi stukje Laténe glas vijfribbig Toen effe lekker wat gegeten en gedronken en weer de akker opgestapt! En weer in nog geen 15 min had ik goud in de handen! Niet heel oud dacht 19e eeuw en dacht dat de vondst kapot was! Daarna nog een slijpsteen, priem??, fragment armband en kapot zilver muntje gevonden! Al met al een zeer geslaagde dag Toen zijn we richting bubba gegaan, maar eerst effe wat gegeten Eenmaal bij bubba de vondsten laten zien en brengen! En bijgekletst was zeer gezellig Haalde ik toch effe de vondsten erbij die ik had gevonden en bleek dat die onder die denarius nog een mooie kon zitten en het gouden object was ook heel, maar alleen verbogen. Volgens bubba een gouden blad. Die vondsten ook meteen maar laten behandelen Toen weer richting Nimma (Nijmegen) gereden en bij Niels nog effe nagezeten Dag erna lekker uitgeslapen en gingen naar bekendere stek. Maar was zeer taaaiii!!! Veld was omgewoeld en bevroren, maar toch leuk gevonden wat moderne gespjes en dingetjes! En op het laatst een Karolingische rechthoekige fibel en bronzen pin of pinbelsagje de munte had een mooie penning van Otto En zijn we als laatst nog effe een burger gaan eten en ben ik weer richting het noorden vertrokken
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
Laatst bijgewerkt door mnr.gold op 12 jan 2025, 19:44, in totaal 3 keer bewerkt
12 jan 2025, 18:52
mnr.gold
Geregistreerd: 30 maart 2018, 20:36 Berichten: 2893 Woonplaats: Steenwijkerwold
Re: Op naaar Bubba!!
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 34 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum