|
|
Het is nu 05 maart 2026, 16:33
|
Verleden weekeind 52 stuks,..en een verhaal,..YES
| Auteur |
Bericht |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 18010 Woonplaats: Limbolonie
|
 Verleden weekeind 52 stuks,..en een verhaal,..YES
Hoi allemaal,..
de opbrengst van verleden weekeind,.
1 inlander,1 kelt en 50 romeinen,.paar stukken fibel,een draadfibel,..en een paar beslagen,.
in totaal 3 muntjes die goed zijn,..this wel even huilen,..die kelt is ook niet alles,..
volgende keer beter,..
grt bert
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
Laatst bijgewerkt door Bertoninus op 21 okt 2009, 23:24, in totaal 4 keer bewerkt
|
| 21 okt 2009, 20:15 |
|
 |
|
viros
|
 Re: Verleden weekeind 52 stuks
|
| 21 okt 2009, 20:18 |
|
 |
|
lucky nero
Geregistreerd: 15 apr 2008, 22:27 Berichten: 5333 Woonplaats: landgraaf
|
hoi bert 52 munten dat zijn ernog al wat en dan alleen maar 3 goede zou je die kelt toch nog apart willen plaatsen ik zelf had 28 romeintjes daar zijn er ook maar 3 goed van maar had er dan die topper van phillipus bij zitten. gr. lucky nero 
|
| 21 okt 2009, 20:19 |
|
 |
|
bennie
|
Bert, wat ben jij een jankert  ...................50 romeinen 
|
| 21 okt 2009, 20:20 |
|
 |
|
viros
|
|
| 21 okt 2009, 20:23 |
|
 |
|
lucky nero
|
hoi edje ik zal nog harder janken van de laatste 130 romeinen 5 goede gr. unlucky nero 
|
| 21 okt 2009, 20:26 |
|
 |
|
viros
|
|
| 21 okt 2009, 20:29 |
|
 |
|
lucky nero
|
|
| 21 okt 2009, 20:31 |
|
 |
|
Bertoninus
|
Je hebt gelijk Bennie ,.
het zijn er ook een hoop ,..er zit gewoon niets tussen,.
op het ogenblik een 300 romeinen gevonden en ik heb 3 goede en deze redelijke kelt geen topper,..dus Wim,..soms zit het mee soms zit het tegen,... thats life,.
grt bert
|
| 21 okt 2009, 20:36 |
|
 |
|
woesel
|
|
| 21 okt 2009, 20:40 |
|
 |
|
lucky nero
|
Bertoninus schreef: Je hebt gelijk Bennie ,.
het zijn er ook een hoop ,..er zit gewoon niets tussen,.
op het ogenblik een 300 romeinen gevonden en ik heb 3 goede en deze redelijke kelt geen topper,..dus Wim,..soms zit het mee soms zit het tegen,... thats life,.
grt bert hoi bert ik weet soms zit het tegen en soms zit het mee. ik vind dat de kwalitijd de laatste jaren erg hard terug gaat ze moeten dat mesten maar eens gaan verbieden gr. lucky nero 
|
| 21 okt 2009, 20:40 |
|
 |
|
Bertoninus
|
|
| 21 okt 2009, 21:18 |
|
 |
|
Octavianvs
|
Zo dat zijn er weel heel wat bert grtn oct
|
| 21 okt 2009, 21:35 |
|
 |
|
giro
|
pffffffffff 52 munten......en dan ook nog romeinen....... Daar kan ik inderdaad alleen maar van dromen Toch mooi zo'n verzameling bij elkaar. Volgende die je vind is vast wel weer een knappe, een zilveren ofzo Groet giro.
|
| 21 okt 2009, 22:20 |
|
 |
|
van Otterloo
|
Wat kan ik er nog aan toevoegen beste Bert,heb er een paar weken geleden ÉÉNTJE gevonden en was hartstikke blij Ben altijd gezond jaloers op de hoeveelheid Romeins die jullie naar boven weten te halen  ,kan me wel voorstellen dat het jammer is dat er weinig goeds meer van overgebleven is  . Grt, Addie.
_________________ Wat volgt, staat altijd in verband met wat eraan voorafging
|
| 21 okt 2009, 22:28 |
|
 |
|
Bertoninus
|
Eindelijk,..iemand met begrip voor de situatie ik probeer alleen maar duidelijk te maken dat de munten ieder jaar slechter en slechter worden,.maakt nu niet uit of je romeinen of duiten vind,..in de omgeving van Utrecht vonden  en vinden de mensen,.  Bubba en Niels BV,.massa`s duiten,..zo kaal als een luis,.of je moet al een zilveren vinden,.oorzaak zeik en zeik natte grond,..de munten allemaal naar de kkkkkkl,,,, tezo zie je maar weer dat mensen die al wat langer aan de wandel zijn,.  die merken het wel,.en wel dat de munten in een sneltreinvaart achteruit gaan,..over een paar jaar liggen er nog alleen maar kale schijfjes,..zonde voor de zoekers die nog moeten beginnen met deze supper hobby,..but thats life  hoe erg het ook is,..realiseer je dat in de komende jaren een mooie munt gewaardeert word,..iets waar je eerst een hekel aan had,..alweer een k-- follis alweer een k-- duit,.waar je al bakken van gevonden hebt.,.. dat is wat ik probeerde duidelijk te maken ,..nu snapt iedereen het wel,..het ging niet om de massa ,..maar om de kwaliteit,..this jammer voor ons allemaal,.verdomme,..of heb ik het mis,. grt bert met dank aan 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
Laatst bijgewerkt door Bertoninus op 21 okt 2009, 23:14, in totaal 2 keer bewerkt
|
| 21 okt 2009, 23:01 |
|
 |
|
ALFABOY
Geregistreerd: 18 apr 2008, 11:07 Berichten: 2821 Woonplaats: kerkrade
|
Bertoninus schreef: Eindelijk,..iemand met begrip voor de situatie ik probeer alleen maar duidelijk te maken dat de munten ieder jaar slechter en slechter worden,.maakt nu niet uit of je romeinen of duiten vind,..in de omgeving van Utrecht vonden  en vinden de mensen,.  Bubba en Niels BV,.massa`s duiten,..zo kaal als een luis,.of je moet al een zilveren vinden,.oorzaak zeik en zeik natte grond,..de munten allemaal naar de kkkkkkl,,,, tezo zie je maar weer dat mensen die al wat langer aan de wandel zijn,.  die merken het wel,.en wel dat de munten in een sneltreinvaart achteruit gaan,..over een paar jaar liggen er nog alleen maar kale schijfjes,..zonde voor de zoekers die nog moeten beginnen met deze supper hobby,..but thats life  hoe erg het ook is,..realiseer je dat in de komende jaren een mooie munt gewaardeert word,..iets waar je eerst een hekel aan had,..alweer een k-- follis alweer een k-- duit,.waar je al bakken van gevonden hebt.,.. dat is wat ik probeerde duidelijk te maken ,..nu snapt iedereen het wel,..het ging niet om de massa ,..maar om de kwaliteit,..this jammer voor ons allemaal,.verdomme,..of heb ik het mis,. grt bert met dank aan  helemaal me eens bert en dan zijn er nog mensen die roepen dat we cultureelerfgoed wegnemen over 10 jaar is er helemaal niets meer van over gr alfa
|
| 21 okt 2009, 23:12 |
|
 |
|
Bertoninus
|
Helemaal mee eens Paul,.. als ik daar aan denk,.  >>>>>>>>>>>>>>>>>>komt mij het stoom uit de oren,. ik wou het er al niet over hebben,..dat dom gelul van die Arche moet ik dat woord nu schrijven,.ze snappen het voor geen meter ,..maar stel je gerust,..slapende archeo`s worden ook ooit eens wakker,..ik weet alleen niet hoe lang we moeten wachten daarop,. hier in de HVR,..he he,.zijn ze al eindelijk naar jaren uit de winterslaap,..pfff goddank,. how it can happend  heb ik wel jaren voor gevochten,..strondzooi,. sorry maar het is wel de waarheid grt bert
|
| 21 okt 2009, 23:22 |
|
 |
|
Hans1971
|
 Re: Verleden weekeind 52 stuks,..en een verhaal,..YES
52 romeintjes pffffffffffff, ik zoek nog naar mijn eerste. Ik zou een tooooooppppppppppppp weekend hebben met 52 romeintjes. Toch gefeliciteerd hoor. 
_________________ Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling viewtopic.php?f=177&t=45920 Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.
|
| 26 okt 2009, 14:26 |
|
 |
|
Jvlivs
Geregistreerd: 16 apr 2008, 19:33 Berichten: 7089 Woonplaats: Kerkrade
|
Hey Bertus,
Je kunt niet alles hebben: Dus, geluk in de liefde, en ook nog eens vele mooie munten!!!!!
Nee, onzin man!!! De laatste tijd zit het je niet mee met de vondsten, maar zoals je weet: Na regen komt zonneschijn!!!!! (Ik weet er ook alles van!!!) Af en toe een jaar lang geen mooie munt, en dan vind je er 2 op een dag!!!! ).
Dus volhouden!!! De mooie munten komen eraan!!!!!! Zeker weten!!!!!
Ik wens jou in ieder geval heel veel succes, en vele groeten,
John.
_________________ A Casa, sulla divane, si trova niente!!!!!!
|
| 26 okt 2009, 20:21 |
|
 |
|
gert1111
|
Bert, als je een paar keer bij in Drenthe komt zoeken, dan ben je daarna weer helemaal blij met 50 verrotte Romeinen. Maar ik geef toe ik had laatst 20 verrotte duiten en vond er geen zak aan. Ik heb jaren niet veel gevonden, maar sinds ik zo'n 10 mooie vondsten heb gevonden, wordt ik alleen nog blij van een "vitrine vondst". Ik hoop dat je er vandaag of morgen weer een bloedmooie munt of ander voorwerp uit de grond trekt. P.S. Als het goed is wordt het artikel over de ringen met gem binnenkort geplaatst. Bedankt nog voor het beschikbaar stellen van de informatie. Is toch ook een mooi deel van de hobby!! Groet, Gert
|
| 26 okt 2009, 22:14 |
|
 |
|
Bertoninus
|
Ha die Gert Bedankt voor de reactie kerel ik ben wel benieuwd wat je er van gemaakt hebt  maar ik heb er alle vertrouwen in dat het een mooi artikel is geworden,..jaja dat ken hij wel,. laat wat weten als het er is Gert,..alvast bedankt grt bert
|
| 26 okt 2009, 22:19 |
|
 |
|
Roel
|
Bertoninus schreef: Hoi allemaal,..
de opbrengst van verleden weekeind,.
1 inlander,1 kelt en 50 romeinen,.paar stukken fibel,een draadfibel,..en een paar beslagen,.
in totaal 3 muntjes die goed zijn,..this wel even huilen,..die kelt is ook niet alles,..
volgende keer beter,..
grt bert Mischien een rare vraag, maar hoe weet je dat die niet leesbare romeinen zijn ???
_________________ Groeten Roel. Zoekt met Minelab explorer xs
|
| 15 nov 2009, 03:11 |
|
 |
|
radiohead
Geregistreerd: 17 apr 2008, 15:40 Berichten: 7888 Woonplaats: Belgica
|
bertonius: je moet die munten natuurlijk eerst even schoonmaken!! best kans dat onder die zandlagen nog mooie muntjes zitten (je weet ze wel te vinden zeg, ik ben al blij met 5 stuks!  ) grt 
_________________ One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.
Minelab Manticore
|
| 15 nov 2009, 08:49 |
|
 |
|
Jvlivs
Geregistreerd: 16 apr 2008, 19:33 Berichten: 7089 Woonplaats: Kerkrade
|
Hey Radiohead,
Iemand die regelmatig bronzen Romeintjes vind, gaat zulke muntjes niet meer reinigen. (Noemt men verwend zijn). Zo'n follis moet gewoon mooi blinkend, en mooi donkergroen, uit de grond komen. Dan pas is ie verzamelwaardig.
Ik weet zeker dat er bij die muntjes van Bert nog vele redelijke (kwaiteit - Fraai of mischien zelfs Fraai+ ) tussen zullen zitten, maar voor iemand die regelmatig zulke munten vind, zijn ze in deze kwaliteit niet meer interessant.
Ik heb trouwens enkele jaren geleden, van Duitse zoekers, gehoord dat men op een bepaalde plaats alleen mar prachtige follissen conden. Allen in een super kwaliteit!!!! Echter, 10 jaar later werden er alleen nog maar slechte gevonden!!! De kwaliteit wordt alleen nog maar slechter en slechter!!!!! (Het injecteren van mest is ook al mede verantwoordelijk hioervoor).
Nog eens over 10 jaar zullen waarschijnlijk geen moooie vondsten meer worden geplaatst!! Bert: Dan zijn we blij met zulke Romeintjes waar nog een kop op te zien valt!!!!!!
Allen de groeten, en veel succes,
John.
_________________ A Casa, sulla divane, si trova niente!!!!!!
|
| 15 nov 2009, 11:27 |
|
|