Logo
Het is nu 05 maart 2026, 14:49

Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
 nachtzoeken 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht nachtzoeken
Gisteravond is het rond half elf in de avond als er ‘telefoon’ voor me is op m’n werk :-? . Op dat moment ben ik werkzaam in een zogenaamde high-care ruimte ( dit is een stofvrije ruimte, witte overalls, en alles steriel). Wel een beetje vreemd, telefoon rond deze tijd, en dan vooral voor mij. De ervaring heeft geleerd dat het dan meestal niet goed nieuws betreft, ik verlaat de ruimte en kijk naar het nummer, maar kan het niet ‘thuis brengen’, vaag. Ik neem de telefoon aan en hoor dat het een collega van ‘kantoor’ is, nou dan gaan er pas echt alarmbellen rinkelen, die werken tot 17.00 uur. Wat kan er fout zijn gegaan?, want als zij je willen spreken is er wat ernstig gebeurd (bv een trailer met verkeerde datum op de producten) en op ‘hoog niveau’ wil men dan graag weten wat er precies is gebeurd. Gelukkig (voor mij) niets van dat alles, hij had een probleem. Zijn vrouw had tijdens het losduwen van hun auto sneeuw van haar hand geschud en daarbij haar trouwring verloren :cry: , en of ik hem kon helpen. Ik wilde wel, maar ik was nog aan het werk, maar daarna wilde ik hem wel helpen met het terugvinden van de ring, ik zei (half voor de gein) zullen we dan maar om 00.00 afspreken?, maar dan moet je me wel komen halen. En dat was geen enkel probleem, hij had de hele nacht de tijd.

Toch even naar huis gebeld dat ik wat later thuis zou zijn, om even te gaan zoeken. De reactie kon ik wel raden, of ik wel goed bij mij hoofd was :Hellup: (dit is de nette versie :lol: ), om in de nacht te gaan zoeken midden in een woonwijk.

Snel om 23.00 naar huis gefietst ( van Den Haag naar Delft). en om 00.00 onderweg naar Zoetermeer. Op de parkeerplek aan gekomen bleek dat er twee auto’s precies op de mogelijke plek waar de ring was verloren te staan. Hele stukken sneeuw waren al overhoop gehaald waar hij had gezocht naar de ring :ls . Ik zocht uit waar geen auto’s stonden en ben van de parkeerplek naar zijn huis gegaan (wie weet was de ring onderweg verloren), echt alles afgezocht zonder resultaat (ik baalde ervan :as ). Ik had wel uitvoorzorg mijn leendetector meegenomen. Ik heb ‘m een korte uitleg gegeven en gezegd dat hij zo snel mogelijk op de plek waar de auto’s stonden moest gaan zoeken als ze weg waren.

Vandaag om 16.00h komt m’n chef aangelopen: ‘telefoon voor je’, ?????. Het was m’n collega, :’ Mart, ik heb de ring terug!, en binnen 5 minuten, EN op de plek waar één van die auto’s stond onder een dikke laag sneeuw’ :oooo :oooo . Hij was echt helemaal door het dolle heen van blijdschap.

Nu weet ik dat deze hobby je op vreemde plekken kan brengen waar je kunt gaan zoeken, nu kan ik daar nachtzoeken aan toevoegen :03 .

groeten,
Mart

24 dec 2009, 01:42

Antwoord met een citaat
Bericht Re: nachtzoeken
Mooi verhaal Mart :10 en met een nog mooier eind :oooo :oooo
Leuk dat je het met ons wil delen :10

:sd Willem vd Akker

24 dec 2009, 09:23
Profiel

Antwoord met een citaat
Mooi verhaal Mart :10

24 dec 2009, 09:45
Profiel

Antwoord met een citaat
Ha die Mart,.

Mooi man dat je er ons van laat meegenieten :10

mooi verhaal, en een mooie ervaring rijker,..en met een goeie afloop :05

grt Bert

24 dec 2009, 11:52
Profiel

Antwoord met een citaat
Mooi Mart, weer iemand geholpen. Heb dit nu ook twee maal gedaan. Zijn de goede berichten voor onze hobby. :goezo: :oooo :goezo: :oooo

24 dec 2009, 12:20
Profiel

Antwoord met een citaat
Mooi gedaan Mart :goezo:

Groetjes Rob

24 dec 2009, 12:22
Profiel

Antwoord met een citaat
:oooo :oooo :oooo :oooo :oooo :oooo :oooo :oooo :oooo :oooo :oooo :oooo :oooo :oooo

Beste Mart,voor mij ben je nu geslaagd op alle fronten,spannend verhalen,waterzoeken,assisteren bij opgravingen,
nieuwe zoekers creéren,etc.

Hartelijke kerstgroeten Hannibal Afbeelding

24 dec 2009, 12:35
Profiel

Antwoord met een citaat
Een heel mooi verhaal en goed dat je zo behulpzaam bent geweest, is weer goede reclame voor ons als zoekers. Hier zouden ze eens iets over in de krant schrijven i.p.v. schatzoekers die het doen voor de "poen ".

24 dec 2009, 14:59
Profiel

Antwoord met een citaat
Super actie van je Mart! :goezo:

Ik ben vanochtend vroeg nog wezen zoeken,samen met m'n zoekmaatje,naar een verloren sleutelbos en een verloren ring, beide ook gevonden in de sneeuw.

En ik heb nog een aantal opdrachten open staan van mensen welke ringen zijn verloren in de sneeuw... :07

Erg leuk om dit soort opdrachten te doen, en nog leuker om deze mensen weer blij te maken :oooo

http://www.waterzoekers.nl

Metaaldetectie te water

25 dec 2009, 19:12
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ]