|
|
|
|
|
|
Het is nu 20 apr 2026, 20:31
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Dutchy
|
 Munt en loodje
Beide voorwerpen zijn afgelopen weekend in Belgie gevonden. Het eerste loodje (kasteel) kwam zo uit de grond, ik hoefde het niet schoon te maken. Het tweede voorwerp is een muntje, materiaal niet bekend, heeft iets loodsachtig maar is wel hard. Iemand enig idee van de herkomst?
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 24 jan 2010, 15:14 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 17975 Woonplaats: Limbolonie
|
 Re: Munt en loodje
Ha die Zeeuwsepieper,.
Het eerste wat je laat zien is een loodje,.
het tweede is denkelijk ook een loden penninkje,..ik heb er verschillende in de boeken staan maar ik kan geen match vinden helaas
grt Bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 24 jan 2010, 15:56 |
|
 |
|
Dutchy
|
iemand een idee? Het kan toch niet zo zijn dat niemand dit loden muntje/penninkje herkend?
|
| 30 jan 2010, 18:13 |
|
 |
|
Defixio
|
Deze zie ik nu pas, (het forum word groot) ik denk niet aan een penning het is mogelijk noodgeld/loden noodmunt wil je zekerheid mail je even naar J v Pelsdonk... http://www.geldmuseum.nl/museum/content/muntvondstenDeze man weet alles van penningen en is een toffe peer!
|
| 30 jan 2010, 18:22 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
mooi kerel jan
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|