|
|
Het is nu 04 maart 2026, 12:42
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 13 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Russell
|
 Wat vondsten...,
Vondsten van vorige week...,
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
Laatst bijgewerkt door Russell op 07 maart 2010, 13:32, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 07 maart 2010, 13:31 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
 Re: Wat vondsten...,
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 07 maart 2010, 13:32 |
|
 |
|
FAR BEYOND DRIVEN
|
Leuke vondsten. Ik zie een rekenpenning en scherpe muntjes. Leuk stuivertje. Eentje van Philps de Schone?
_________________ Omdat archeologie een verhaal vertelt.
|
| 07 maart 2010, 13:35 |
|
 |
|
Russell
|
Ha Ed thx..!
Die halve cent heeft een vreemde vorm en is niet rond en bijna even groot(zo niet groter) als een 1 willemcent...watvoor een is dat er eigenlijk?
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
Laatst bijgewerkt door Russell op 07 maart 2010, 13:41, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 07 maart 2010, 13:38 |
|
 |
|
Russell
|
FAR BEYOND DRIVEN schreef: Leuke vondsten. Ik zie een rekenpenning en scherpe muntjes. Leuk stuivertje. Eentje van Philps de Schone? Ik heb de mooiste op de foto gezet inderdaad.Die stuiver is een 1-stuiver groningen en ommelanden.
|
| 07 maart 2010, 13:40 |
|
 |
|
dagobert
|
Zijn nog verzamel waardige vondsten zo te zien. Dat kun je helaas niet van alle vondsten zeggen. Top gedaan man Dagobert
|
| 07 maart 2010, 13:42 |
|
 |
|
FAR BEYOND DRIVEN
|
Russell schreef: Ha Ed thx..!
Die halve cent heeft een vreemde vorm en is niet rond en bijna even groot(zo niet groter) als een 1 willemcent...watvoor een is dat er eigenlijk? Inderdaad vreemd. Een halve cent is veel kleiner dan een hele cent. Je neemt dan snel de conclusie dat de munt onder hoge druk is geplet. Maar dit is ook niet logisch omdat hij nog scherp leesbaar is. Er zit ook een raar gleufje in de munt. Alsof hij uit elkaar getrokken is. Normaal scheurt een munt dan maar misschien is deze ooit sterk verhit geweest. Lijkt me interessant om te lezen of iemand hier een idee bij heeft. Nooit eerder gezien. Een stuiver uit Groningen is zeldzaam! Goed gevonden dus! Kan je de voorzijde ook nog posten?
_________________ Omdat archeologie een verhaal vertelt.
|
| 07 maart 2010, 13:53 |
|
 |
|
Russell
|
dagobert schreef: Zijn nog verzamel waardige vondsten zo te zien. Dat kun je helaas niet van alle vondsten zeggen. Top gedaan man Dagobert Zitten nog mooie tussen dagobert...,er zijn en liggen nog steeds leesbare en goede kwaliteit duiten op de akkers... gr Russell
|
| 07 maart 2010, 14:02 |
|
 |
|
Russell
|
FAR BEYOND DRIVEN schreef: Russell schreef: Ha Ed thx..!
Die halve cent heeft een vreemde vorm en is niet rond en bijna even groot(zo niet groter) als een 1 willemcent...watvoor een is dat er eigenlijk? Inderdaad vreemd. Een halve cent is veel kleiner dan een hele cent. Je neemt dan snel de conclusie dat de munt onder hoge druk is geplet. Maar dit is ook niet logisch omdat hij nog scherp leesbaar is. Er zit ook een raar gleufje in de munt. Alsof hij uit elkaar getrokken is. Normaal scheurt een munt dan maar misschien is deze ooit sterk verhit geweest. Lijkt me interessant om te lezen of iemand hier een idee bij heeft. Nooit eerder gezien. Een stuiver uit Groningen is zeldzaam! Goed gevonden dus! Kan je de voorzijde ook nog posten? Inderdaad heb ik deze vorm ook nog nooit gezien...,hele vreemde vorm heeft het.Hier de andere zijde van de stuiver.
|
| 07 maart 2010, 14:06 |
|
 |
|
speerpunt
|
Lekker gevonden hoor Groetjes Rob
|
| 07 maart 2010, 14:59 |
|
 |
|
bennie
|
Mooi gevonden Ab 
|
| 07 maart 2010, 15:00 |
|
 |
|
Madelinus
ERELID
|
Over die halve cent is de trein gereden. Ik heb vroeger wel centen op de spoorrail gelegd, het geeft een leuke klap als de trein erover dendert. Alleen kon je ze meestal niet meer terug vinden.
_________________ Niet uit het veld te slaan.
|
| 07 maart 2010, 17:28 |
|
 |
|
dagobert
|
Madelinus schreef: Over die halve cent is de trein gereden. Ik heb vroeger wel centen op de spoorrail gelegd, het geeft een leuke klap als de trein erover dendert. Alleen kon je ze meestal niet meer terug vinden. Whahahahahah,.......grappig man. Ik kon ze daarna ook niet meer terug vinden. Er liggen er heel wat langs het spoor. Misschien worden dat de zoekplekken in de toekomst?? Dagobert
|
| 07 maart 2010, 17:33 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 13 berichten ] |
|