|
|
Het is nu 21 apr 2026, 01:23
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 14 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
mart hoffmann
|
 lekker gevist
Vandaag met Ravy, explorer en MDgek gezellig wezen magneetvissen. Hoewel het eerst een beetje tegenviel hadden we snel een andere nieuwe locatie gevonden. in eerste instantie stonden we niet goed en ik besloot een 50mtr verderop mijn geluk te testen, en jawel,in de eerste worp gelijk een vroege bootshaak. Daarna en een complete ijspick (17e/18e eeuws),totaal 8 stuks gevonden (drie weggegeven, waaronder één aan een stel op een boot dat mijn magneet had losgetrokken, nadat ik muurvast kwam te zitten). Verder nog wat gereedschap, sleutel,slotje en mogelijk een prikkandelaartje. Helaas schoof ik langzaam weer richting het plekkie ( ik had er een paar maal twee haken per worp) waar ik eerder vast kwam te zitten, en.............  , zo vast als een huis. Nu geen boot die me kon helpen  . Ik ben toen met HEEEEEL veel touw om gaan lopen en ben aan de andere zijde gekomen om de Catcher los te trekken............wat niet lukte  . Op de treugweg had ik wat drinken meegenomen bij een snackbar voor ons. Explorer had het plan opgevat om patat te gaan halen  . Terwijl we aan de kant zaten kreeg ik een ingeving  , ik zou m'n Goilath waar Explorer mee zocht erbij gooien en zo de Catcher 'lostrekken', Ravy en MDgek hadden zoiets van  . Binnen drie worpen  ,............en ook zo vast als een huis  . Uiteindelijk met drie man aan het touw staan hangen...............en  , ze schoten beide los  . Ik ben nadien niet meer in de buurt geweest  . Was een zeer geslaagde visdag, mannen,bedankt, het was beregezellig Met z'n alle gok ik dat we tussen de 15 tot 19 bootshaken hebben opgevist. groeten, Mart @ MDgek ik was eerder thuis, dus er is geen maand bijgekomen 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 18 apr 2010, 00:50 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
 Re: lekker gevist
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 18 apr 2010, 00:55 |
|
 |
|
la taupe
|
 Nooit eerder gedacht om te gaan magneetvissen, maar als ik zo de threads van je lees en de beelden zie, mag je heel binnenkort een PB van me verwachten Mart 
|
| 18 apr 2010, 00:58 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
la taupe schreef: :10 Nooit eerder gedacht om te gaan magneetvissen, maar als ik zo de threads van je lees en de beelden zie, mag je heel binnenkort een PB van me verwachten Mart  
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 18 apr 2010, 01:00 |
|
 |
|
mart hoffmann
|
la taupe schreef: :10 Nooit eerder gedacht om te gaan magneetvissen, maar als ik zo de threads van je lees en de beelden zie, mag je heel binnenkort een PB van me verwachten Mart  Hoi la taupe,  . Het is een hele verslavende wijze van zoeken  . Het is wel belangrijk om te weten dat het enige oefening vereist, en veel geduld  . Weet je hoe en WAAR te zoeken, dan is het geweldig. groeten, Mart
|
| 18 apr 2010, 01:04 |
|
 |
|
la taupe
|
Ik waag het erop Mart, het lijkt me uitermate fascinerend om behalve een geheel andere techniek van metalen te vinden, ze ook te conserveren, watervondsten vergen heel wat meer behandeling denk ik zo. Ik lees nog eens alle threads na en zal verder grasduinen op jouw site en we spreken elkaar spoedig! 
|
| 18 apr 2010, 01:08 |
|
 |
|
MDgek
|
 alles is goed gekomen Mart. Is zelfs een week in mindering gebracht  . Mooi middagje geweest en wat een berg haken zeg. zou zeggen tot de volgende keer 
_________________ groet, Rich
Faber quisque fortunae suae
|
| 18 apr 2010, 09:31 |
|
 |
|
bennie
|
Mooie vondsten Mart, maar dat zijn de verkeerden. Messen die passen moet je vinden Zit ook nog aan een magneet te denken maar ben bang dat ik hem hier zo kwijt ben, ze laten tegenwoordig alles afzinken. Als ze het maar kwijt zijn, wat een troep onder water
|
| 18 apr 2010, 09:50 |
|
 |
|
willem vd akker
Geregistreerd: 13 jul 2008, 19:37 Berichten: 4274 Woonplaats: leiden
|
Goede vangsten weer heren  Dat vast zitten is heeeel er spannend. Zelf ook al een aantal keren gehad  Willem vd Akker
|
| 18 apr 2010, 17:17 |
|
 |
|
Maurits
|
Ik had Mart even aan de foon gister toen hij aan het vissen was...ik was toen onderweg naar een nieuwe stek maar was binnen een half uur weer thuis ivm verjaardag visite. Leuk spul weer uit het water zeg....ik heb nog een stek op het oog...check dit : http://www.peterrdevries.nl/nieuws/de-g ... ertkanaal/
_________________ Lieve Heer, bescherm mij alstublieft tegen mijn vrienden. Met mijn vijanden reken ik zelf wel af.
|
| 18 apr 2010, 17:57 |
|
 |
|
mart hoffmann
|
Hey Maus, met de schrijver van het stukje ben ik al op pad geweest bennie schreef:
Messen die passen moet je vinden Hoi Bennie, ik heb mogelijk gister een leuk mesje gevonden  , ik ga deze nog bewerken. Hoewel ik bang ben dat het niet het gewenste effect heeft. HET mesje dat erbij hoort komt zelden voor  . groeten, Mart
|
| 18 apr 2010, 19:15 |
|
 |
|
Maurits
|
Vertel eens Mart...jack de prikker?
_________________ Lieve Heer, bescherm mij alstublieft tegen mijn vrienden. Met mijn vijanden reken ik zelf wel af.
|
| 18 apr 2010, 20:37 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20709 Woonplaats: utrecht
|
ha die Mart tjonge wat een vondsten weer zeg. ik ben ook (vorig jaar) regelmatig met mijn zoon wezen vissen ,maar niets dan spijkers. maargoed ervaring moet je opbouwen gr bub 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 18 apr 2010, 20:39 |
|
 |
|
EXPLORER
Geregistreerd: 13 maart 2009, 10:02 Berichten: 197 Woonplaats: velsennoord
|
Hoi mart het was een top dag ik wil je bij deze ook bedanken voor het lenen van je magneet weer een leuke hobby rijker. ik heb wel een uur met mijn handen in een bak met warmwater moeten hangen, waar ik een afwasblokje in had opgelost om die doordringene geur te verwijderen maar dat mag de pret niet drukken ik zie jullie snel weer eens een keer. groetsels martijn 
_________________ groetjes martijn
ik heb dyslectie overwonnen! ik maak nog steets taalfouten....maar het maakt me geen donder meer uit....
|
| 18 apr 2010, 23:23 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 14 berichten ] |
|