|
|
Het is nu 21 apr 2026, 00:48
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 14 berichten ] |
|
Eikels en aanverwanten ...
| Auteur |
Bericht |
|
Dax
ERELID
|
 Eikels en aanverwanten ...
Gisteren, in Belgisch Limburg, wat rondgereden met enkele zoekmakkers en wat bleek ...jaja , een van de beter akkers was geoogst  ... we waren blijkbaar niet de eersten want her en der waren er nog diepe putten te zien, maar op die akker ligt er altijd nog wel wat  ... na een half uurtje zoeken komt de boer de laatste pakken stro nog van het land halen , hij komt echter onze kant uit en verzoekt ons om op te hoepelen (vriendelijk, we kennen hem al langer). Hij was het verschrikkelijk beu dat er mensen kwamen zoeken op het moment dat het ingezaaid was of nog voor de akker geoogst was, hij vond het jammer dat wij ook de dupe van de historie waren maar voor hem was de maat meer dan vol, hij zal in de toekomst dan ook geen zoekers meer dulden op zijn velden Bij deze dan nog maar eens aan alle eikels en aanverwanten die niet kunnen wachten tot een veld geoogst is en die niet de kleine moeite kunnen doen om hun putten terug dicht te gooien .... Bedankt !!!! Jullie betekenen het einde van de hobby
|
| 22 aug 2010, 13:01 |
|
 |
|
dagobert
|
 Re: Eikels en aanverwanten ...
Ik geef je helemaal gelijk Dax. Ook in de toekomst zal dit een groter probleem gaan worden, er komen immers meer zoekers bij dus de concurrentie wordt ook steeds groter.
Heb al verschillende malen gezien dat zoekers achter de machine aan zoeken, Al is dit natuurlijk niet tegen de regels. Een dag later mag jij de kruimels nog uit het veld piepen.
Keltische, Romeins en middeleeuws zijn de meest geliefde vondsten van een zoeker, en juist op deze velden wordt het meest gestreden. Helaas verbreken sommige zoekers de wet van de boer als gevolg dat er niet meer gezocht mag worden.
Ik zelf mag al(zins vorig jaar) bij 4 boeren niet meer zoeken omdat er steeds meer zoekers op zijn/hun velden zoeken. Vaak is dit zonder toestemming gebeurt. En kuilen werden niet dichtgegooid.
Waar gaat dit heen in de toekomst???
Dagobert
Laatst bijgewerkt door dagobert op 22 aug 2010, 13:19, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 22 aug 2010, 13:16 |
|
 |
|
bobo
|
ja das zeker shit, helaas zitten die eikels waarschijnlijk niet op dit forum, vind ook dat detector dealers hier een verantwoordelijkheid in hebben,zij verkopen aan jong en oud zonder fatsoenlijke uitleg wat wel en niet kan met zoeken. dit onderwerp komt regelmatig langs maar ik ben bang dat er nog genoeg jandoedels rondlopen die het geen ene moer kan schelen wat ze aanrichten op akkers.
|
| 22 aug 2010, 13:17 |
|
 |
|
dagobert
|
bobo schreef: ja das zeker shit, helaas zitten die eikels waarschijnlijk niet op dit forum, vind ook dat detector dealers hier een verantwoordelijkheid in hebben,zij verkopen aan jong en oud zonder fatsoenlijke uitleg wat wel en niet kan met zoeken. dit onderwerp komt regelmatig langs maar ik ben bang dat er nog genoeg jandoedels rondlopen die het geen ene moer kan schelen wat ze aanrichten op akkers. Ik vind dat een dealers niet verantwoordelijk is, dat zij dit uitleggen aan nieuwe zoekers. Zij zijn immers geen politie agent maar een metaaldetector dealer. Het zou trouwens wel handig zijn als ze nieuwe zoekers hierop wijzen. Maar dit is uiteraard geen verplichting. Ik ben eerder voor een vergunning die een zoeker zou moeten hebben om te mogen zoeken. Deze zou opgevraagd kunnen worden bij de archeologische instantie in de provincie waar je woont. Hierbij zou je een papier moeten krijgen met de regels waar men zich aan zou moeten houden als zoeker. Zo zijn ze meteen op de hoogte van die regels.(ben alleen bang dat dit nooit mogelijk wordt?) Dagobert
|
| 22 aug 2010, 13:28 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28321 Woonplaats: Kerkrade
|
helemaal gelijk Danny ik erg me er ook gruwelijk aan en dit thema is al vaker aangekaart,maar het is dovenmansoren gericht,je moet ze eigelijk met de steel van je schop op hun ledenmaten slaan dat ze kruipend van de akker gaan,misschien denken ze dan naar bij ieder gat wat ze niet terug dicht gooien.  en ze laten ook nog de rommel in de gaten achter grt Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 22 aug 2010, 16:59 |
|
 |
|
Travis
|
de eigendom van anderen respecteren en puttekes dichtdoen ,das alles 
|
| 22 aug 2010, 17:02 |
|
 |
|
dagobert
|
coinhunter chris schreef: helemaal gelijk Danny ik erg me er ook gruwelijk aan en dit thema is al vaker aangekaart,maar het is dovenmansoren gericht,je moet ze eigelijk met de steel van je schop op hun ledenmaten slaan dat ze kruipend van de akker gaan,misschien denken ze dan naar bij ieder gat wat ze niet terug dicht gooien.  en ze laten ook nog de rommel in de gaten achter grt Chris  en ze laten ook nog de rommel in de gaten achter. Dit snap ik echt niet hoor. Kom je een jaar daarna weer die rommel tegen. Dagobert
|
| 22 aug 2010, 17:04 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20709 Woonplaats: utrecht
|
spaar je de energie mannen is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven (toch Dago) gr bubba 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 22 aug 2010, 17:05 |
|
 |
|
Hans1971
|
_________________ Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling viewtopic.php?f=177&t=45920 Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.
|
| 22 aug 2010, 17:07 |
|
 |
|
dagobert
|
bubba schreef: spaar je de energie mannen is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven (toch Dago) gr bubba  Dagobert
|
| 22 aug 2010, 17:08 |
|
 |
|
zandhaas
|
tjah, eikels, die ken ik er ook nog wel een aantal in het zoekwereldje  en als je er iets van zegt wordt je zelf vaak ook weer als eikel bestempeld  zoekers, het zijn net mensen 
|
| 22 aug 2010, 17:49 |
|
 |
|
not
ERELID
Geregistreerd: 30 apr 2008, 21:28 Berichten: 7037 Woonplaats: Silversun
|
Of van die mensen die zich uit geven dat ze voor een of andere archeologische instelling werken en aan kaarten bij de boer dat ze onderzoek willen plegen.................Das waar gebeurt Mensen enig geduld en eerlijkheid word beloond Het dicht gooien van gaaten moet je zo gewoon worden dat je zelf op een nog te ploegen akker je putjes toedoet Dax ga eens langs bij die boer met een doos choco voor de boerin en een flesje van het een of ander voor hem doet wonderen. gr Niels.
_________________ toInfinityandBeyond
|
| 22 aug 2010, 18:28 |
|
 |
|
Dax
ERELID
|
Citaat: Dax ga eens langs bij die boer met een doos choco voor de boerin en een flesje van het een of ander voor hem doet wonderen. ... komt wel weer in orde hoor  ...de frustratie moest er even uit 
|
| 22 aug 2010, 19:56 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
wat een sukes
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|