|
|
Het is nu 04 maart 2026, 19:36
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 17 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
sjoho
|
 middagje magneten
vanmiddag vrij genomen en samen met mijn zoon met het magneet op pad geweest. we droomden al van mooie sleutels of andere mooie dingen die we de laatste tijd op het forum zagen en had er echt zin in. we zijn begonnen in Kuinre. alhoewel het daar heel oud moet zijn kregen we niks aan het magneet. af en toe een spijker of een dop, dat was alles. na een tijdje zijn we maar naar een andere plek gegaan. hier ging het wel wat beter. veel spijkers, roestdeeltjes en vanalles en nog wat. op een bepaald moment een grote grondboor in best wel goede kwaliteit. later vonden we een metalen hek, nog goed in de verf. we keken om ons heen en het huis achter ons miste het hekdeurtje. dat was dus wat wij er uit hadden gevist. er was niemand thuis en toen hebben wij het stuk hek maar teruggeplaatst. wat zullen die mensen opkijken als ze thuis komen een uurtje later vonden we op een plek wat kleingeld, nog een schroevendraaier en een hele schep. op het laatst nog een grote speelgoedauto, hopelijk komt die er nog goed onder vandaan. niet het resultaat waar we op hoopten, maar toch een leuke middag gehad. morgen maar weer met de detector op pad 
|
| 25 feb 2011, 19:09 |
|
 |
|
Maurits
|
 Re: middagje magneten
Er ligt nog zat in het water man...dat hek-verhaal is leuk. Spijkers zijn wel een goede aanwijzing om iets ouds te vinden. 
_________________ Lieve Heer, bescherm mij alstublieft tegen mijn vrienden. Met mijn vijanden reken ik zelf wel af.
|
| 25 feb 2011, 19:13 |
|
 |
|
dagobert
|
Ben vandaag met mijn zoon naar de Amsterdamse grachten geweest om te magneten. Ik had er zeer hoge verwachtingen van, maar het enige wat naar boven kwam was recente troep. We hadden een hangslot van een motor. Een slot wat er bij hoorde. En nog wat rommel wat ik niet eens mee naar huis wilde nemen.
Heb er toen maar een dagje Waterlooplein van gemaakt samen met mijn zoon. Al met al 50 euro kwijt voor zo,n dagje. Brandstof, parkeergeld, twee t-shirt,s en wat te snacken en drinken.
Maar ja,..................voor morgen heb ik een uitnodiging van iemand van het forum. Misschien dat ik morgen wat moois kan plaatsen?
Dagobert
|
| 25 feb 2011, 19:27 |
|
 |
|
Hans1971
|
Aanhouder wint Sjoerd.
De eerste akker waar je opgaat was ook niet gelijk jackpot.
Vergeet niet dat eerst de moderne rommel eruit moet, dan komt pas die oude laag tervoorschijn. Kan wel even duren voor die rotzooi eruit is.
_________________ Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling viewtopic.php?f=177&t=45920 Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.
|
| 25 feb 2011, 19:59 |
|
 |
|
dagobert
|
Hans1971 schreef: Aanhouder wint Sjoerd.
De eerste akker waar je opgaat was ook niet gelijk jackpot.
Vergeet niet dat eerst de moderne rommel eruit moet, dan komt pas die oude laag tervoorschijn. Kan wel even duren voor die rotzooi eruit is. Ben ik helemaal met je eens. Behalve als je magneet diep in de modder zakt. Hierdoor kom je ook niet bij oudere vondsten terecht heb ik ondervonden. Ik denk zelf persoonlijk dat er eerst gebaggerd moet zijn wil je op een oude laag terecht komen. Ook stroming kan er voor zorgen dat vondsten bloot komen te liggen. Rommel vinden vind ik geen probleem. Maar een drassige bodem,......daar bedank ik voor. Dagobert
|
| 25 feb 2011, 20:13 |
|
 |
|
sjoho
|
inderdaad de plekken met veel bagger leveren volgens mij niet veel op. in kuinre viel het wel mee en het stuk water is volgens mij ook al eeuwen oud maar er kwam niks uit. heb hier in de buurt alles zo'n beetje al wel bezocht. nog een paar keer wat verder van huis proberen en dan maar weer op marktplaats 
|
| 25 feb 2011, 20:52 |
|
 |
|
bennie
|
Jammer sjoerd, die kanonskogel van vanlaatst nog naar boven gehaald 
|
| 25 feb 2011, 20:57 |
|
 |
|
dagobert
|
sjoho schreef: inderdaad de plekken met veel bagger leveren volgens mij niet veel op. in kuinre viel het wel mee en het stuk water is volgens mij ook al eeuwen oud maar er kwam niks uit. heb hier in de buurt alles zo'n beetje al wel bezocht. nog een paar keer wat verder van huis proberen en dan maar weer op marktplaats  Magneten blijft heel moeilijk. Je moet precies de goede omstandigheden hebben om wat te kunnen vangen. Toen ik het voor de eerste keer ging doen had ik met de eerste worp gelijk een kanonkogel. Totaal een stuk of 15 in een dag. Daarna is het alleen maar bergafwaarts gegaan, en heb ik helaas niets meer gevonden. Dagobert
|
| 25 feb 2011, 21:03 |
|
 |
|
Hans1971
|
dagobert schreef: sjoho schreef: inderdaad de plekken met veel bagger leveren volgens mij niet veel op. in kuinre viel het wel mee en het stuk water is volgens mij ook al eeuwen oud maar er kwam niks uit. heb hier in de buurt alles zo'n beetje al wel bezocht. nog een paar keer wat verder van huis proberen en dan maar weer op marktplaats  Magneten blijft heel moeilijk. Je moet precies de goede omstandigheden hebben om wat te kunnen vangen. Toen ik het voor de eerste keer ging doen had ik met de eerste worp gelijk een kanonkogel. Totaal een stuk of 15 in een dag. Daarna is het alleen maar bergafwaarts gegaan, en heb ik helaas niets meer gevonden. Dagobert Echt beginnersgeluk Dago. Mooi is dat. Maar als je er gelijk 15 vind, dan is de lol van een kanonskogel er ook wel vanaf.
_________________ Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling viewtopic.php?f=177&t=45920 Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.
|
| 25 feb 2011, 21:07 |
|
 |
|
bennie
|
heb er ook verschijdene Hans, en moet eerlijk zeggen als er 1 aanhangt. Alweer zo 1 gehaktbal 
|
| 25 feb 2011, 21:09 |
|
 |
|
Hans1971
|
bennie schreef: heb er ook verschijdene Hans, en moet eerlijk zeggen als er 1 aanhangt. Alweer zo 1 gehaktbal  Had ik met mijn eerste bootshaak, denk je gaaf. En je neemt hem mee. Vandaag gaf ik ze aan kinderen Denk je weer zo`n bootshaak. Neem enkel de toppers mee.
|
| 25 feb 2011, 21:14 |
|
 |
|
sjoho
|
Bennie, nog even terugkomend op mijn kanonskogel: ik hoopte altijd al eentje te vinden met de detector. heb in al die jaren alleen eentje van lood gevonden. met zo'n magneet dacht ik mijn kansen te kunnen verhogen. ook had ik een plek waarvan ik dacht dat je er eentje kon vinden. had 'm die dag mee samen met mijn detector. eerst heb ik in het water met het magneet gezocht, maar niks mee gevonden. ik ging daarna even met de detector vlak langs de kant zoeken. kreeg een goed signaal maar het bleek bij het graven toch ijzer te zijn. ik liet het magneet in het gat zakken en trok de kanonskogel er zo mee uit. hoe bizar kan het gaan. het is dus zowel een magneet- als een detectorvondst 
|
| 25 feb 2011, 21:20 |
|
 |
|
bennie
|
Dus toch gevonden Sjoerd 
|
| 25 feb 2011, 21:24 |
|
 |
|
sjoho
|
jazeker. en ben er ook blij mee  . alleen blijft ie afbladderen. heb 'm met oud en nieuw twee dagen in de vuurton gehad, daarna is het wel beter geworden, maar ben al een hele schil kwijt. heb al vrij veel ijzer geconserveerd maar met deze wil het niet lukken. is helemaal poeder aan de binnenkant 
|
| 25 feb 2011, 21:26 |
|
 |
|
Maurits
|
Citaat: kreeg een goed signaal maar het bleek bij het graven toch ijzer te zijn. ik liet het magneet in het gat zakken en trok de kanonskogel er zo mee uit. ***proest*** Mooi verhaal man! 
_________________ Lieve Heer, bescherm mij alstublieft tegen mijn vrienden. Met mijn vijanden reken ik zelf wel af.
|
| 25 feb 2011, 21:32 |
|
 |
|
bennie
|
sjoho schreef: jazeker. en ben er ook blij mee  . alleen blijft ie afbladderen. heb 'm met oud en nieuw twee dagen in de vuurton gehad, daarna is het wel beter geworden, maar ben al een hele schil kwijt. heb al vrij veel ijzer geconserveerd maar met deze wil het niet lukken. is helemaal poeder aan de binnenkant  Ik weet het, je moet wat weten om zo 1 gehaktbal te conserveren
|
| 25 feb 2011, 22:03 |
|
 |
|
sjoho
|
Ik ging vanavond nog even magneetvissen met mijn zoon. We zijn ook even bij het hekje wezen kijken die we een tijdje geleden teruggeplaatst hebben. De bewoners hebben het hekje weer mooi in de verf gezet en het ziet er weer als nieuw uit! Was het toch best een goede daad van ons 
|
| 23 jun 2011, 22:06 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 17 berichten ] |
|