zoeken naar staalforel....
Het is 7:15 wanneer m'n wekker afgaat.
Klaarmaken om te vertrekken naar Saro, zodat we weer eens op pad konden gaan.
Eenmaal aangekomen liet hij eerst zijn recent bijgevonde voorwerpen zien, en reden we naar de maas, waar we gingen magneetvissen. Voor hem de tweede keer, voor mij de eerste.
Toen hij zijn magneet liet zien, was ik beschaamd, hij was missen 7 keer zo groot, en ook veel krachtiger, maar goed, vol moed begonnen we eraan.
Worp 1, niks
Worp 2, ook niks
worp 3, ook niks.
en zo bleef het doorgaan.
Even later kwam Rob, beter bekend als Detector.be aan. Hij kwam eens even kijken en gaf me een potje met wat romeinse munten, fibula's, ... Waarvoor mij dank.
Even later gaven we het op en reden naar een veldje, waar het ook gene vette was. Vervolgens wouden we wat gaan rondrijden, voor een nieuw veldje, maar ik wou toch weer gaan magneetvissen. Vond het wel iets hebben
Saro bracht ons naar de oude kanaal waar we ons gewoon ziek gelachen hebben.
Eerst kregen we iedere worp (met enkel Saro z'n magneet) 50 kilo legumes --> algen mee.
Daarna toch maar vanop de brug gaan gooien, waar ik onderaan ging staan om wat foto's te maken.
M'ne goede vriend Saro wil juist ingooien.
KLAK !!!!!
Hangt de magneet aan de brug vast.
Hij werpt in, deze keer geen 50 kilo, maar 100 kilo algen eraan.
Wilt hem naar boven halen
KLAK !!!!!
Hangt de magneet vast aan één van de buizen die onder de brug liepen.
Ik kwam niet meer bij van het lachen...
daarna nog 2 uurtjes gevist, en we vonden niks, ofja een schop, spijkers, maar niks mee naar huis genomen.
Het was geweldig het magneetvissen, we hebben goed gelachen, geen vondsten, maar het was een zeer leuke dag.
Op naar de volgende keer ;)
XpSven