|
|
|
|
|
|
Het is nu 21 apr 2026, 05:37
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Goffert
|
 Romeins akkertje
Vandaag met een forumlid van hier, op een van zijn akkertjes geweest waar romeins is te vinden. Na wat rond gereden te hebben was zowel akker nr 1, nr 2 en ook nr 3 niet vrij, dus dan maar naar akker nr 4. Ondanks dat we op het 4e keus akkertje hebben gezocht ben ik toch meer dan te tevreden. In het begin wilde het niet zo maar toch een klein romeintje gevonden halverwege de dag. Verder ook nog iets wat op een muntje lijkt maar er geen is, denk ik. Toen we besloten hadden om te stoppen gebeurde het wat je wel vaker hoort. Piepend naar de auto vond ik toch nog een zilveren denarius. Helaas is het niet zo goed te zien op de foto. Hij ligt nu in bad.
De fibula op de foto heb ik gekregen, waardoor ik nu eindelijk een fibula heb voor in de vitrine. Ik ben er erg blij mee. Nu zels er nog eentje vinden want dat is toch het leukste.
Kortom een geslaagd dagje en hopelijk kan ik morgen een foto bijvoegen van een duiderlijke denarius.
Bedankt dat je mee wilde nemen.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 08 okt 2011, 21:32 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
 Re: Romeins akkertje
ja mooi romeins 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 08 okt 2011, 21:36 |
|
 |
|
Ceesou
ERELID
|
_________________ Multi multa; nemo omnia novit" Veel mensen weten veel, maar niemand weet alles"
|
| 08 okt 2011, 21:37 |
|
 |
|
lucky nero
Geregistreerd: 15 apr 2008, 22:27 Berichten: 5316 Woonplaats: landgraaf
|
hoi goffert leuk dat je met iemand mee mocht gaan naar zijn romeinse akkers nog leuker om dan ook nog een romeinse munt te vinden en zeker als er ook nog 1 denarius uit de grond komt. hopenlijk is het nog een mooie als die gereinigt is en dat je dan ook nog een fibula krijgt kan je dag niet meer stuk natuurlijk gr. lucky nero 
|
| 08 okt 2011, 21:37 |
|
 |
|
joppie
penningmeester
|
altijd mooi , je eerste romeinen  . gr.joppie.
|
| 08 okt 2011, 21:40 |
|
 |
|
john b
Geregistreerd: 03 aug 2009, 22:26 Berichten: 1268 Woonplaats: schalkwijk (houten)
|
niet meer doen  op romeins zoeken het is zeer verslavend kijk uit ermee mooi voor de eerste keer 
|
| 08 okt 2011, 21:46 |
|
 |
|
peter
Moderator
Geregistreerd: 14 feb 2009, 17:49 Berichten: 7595 Woonplaats: Deventer
|
Altijd mooi romeins,hoop dat de denarius er mooi onderuit komt(ff onder stroom zetten)  als het geen geplatteerde is dan he. Mooi gevonden,en mooi dat iemand je het gunt om je mee te nemen naar zijn akkertje 
_________________ gr Peter zoekt met een Manticore
|
| 08 okt 2011, 21:50 |
|
 |
|
Pelgrim
|
Inderdaad! NO WAY BACK!!  leuk zo;n dag met lekker Romeins. ben benieuwd naar de Denari Groeten Pelgrim
|
| 08 okt 2011, 22:06 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|